Skip to main content

Worden nu alle toestellen (bv Motorola) ondersteund voor VoLTE en VoWIFI of is er ergens een actuele lijst met toestellen die geschikt zijn voor het KPN-netwerk? 

 

https://www.kpn.com/beleef/temp/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

Hallo @ERT001 ,

Niet alle toestellen van Motorola worden ondersteund voor Volte en VoWiFi. 

Check dit recente topic over de Razr maar eens :

Er is geen actuele lijst beschikbaar. 


Vanwege het slechte bereik in mijn huis en kantoor (lees: bunker) is het voor mij van groot belang dat ik gebruik kan maken van voWIFI. Tegenwoordig hebben alle nieuwe toestellen voLTE en voWIFI, maar de bottelnet zit bij de providers.

Deze providers zijn niet transparant of een toestel wel of niet wordt ondersteund. Op de KPN webshop staat de Motorola g60s en deze ondersteund voLTE en voWIFI, maar deze staat niet op de KPN lijst. Je kan op de gok (of advies) het toestel kopen om vervolgens weer teleurgesteld te worden door de provider als deze toch niet wordt ondersteund.

Het verbaast mij dat anno 2022 (bijna 2023) dit niet standaard wordt ondersteund door KPN met het beste mobiele netwerk van Nederland of dat ze tenminste een actuele lijst (maandelijkse bijgewerkt) kunnen aanleveren.

 


Hallo @ERT001 mijn Motorola g5G staat ook niet op de KPN-lijst maar werkt perfect met voLTE en Vowifi.

Heb je de instellingen op je toestel wel goed staan?

 


Hallo @JanD, mijn huidige telefoon Motorola G6 plus heeft geen voWIFI (zover ik weet). Ik ben juist op zoek naar een toestel die voWIFI ondersteund, maar ook door de provider. Het is toch vreemd dat de Motorala G 5G wel door de provider wordt ondersteund, maar er totaal geen Motorola op de lijst staat. Dit is toch vreemd en niet transparant naar je klanten.

 

https://www.kpn.com/beleef/temp/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


Hallo @ERT001 Mijn Motorola heeft Android 11en via onderstaande uitleg/afbeeldingen probeer ik duidelijk te maken waar je bellen of wifi kunt activeren, als jouw toestel dat ondersteunt.

Klik op instellingen, het tandwiel-logo

Klik op mobiel netwerk

Zet bellen via 4G aan

Scroll naar beneden/naar boven en klik bij de rubriek bellen bellen via wifi

op een ander scherm kun je bellen via wifi aanzetten door een schuifje te verplaatsen.

Kies dan voor bellen via wifi of bellen via 4G

Als je kiest voor bellen via wifi zie je bovenin je startscherm een telefoonhoorntje .

Zie bijgaande afbeeldingen.

Succes.

 

Bellen via wifi of 4G activeren

 


Hallo @JanD, ik weet hoe ik voLTE en voWIFI moet instellen op mijn telefoon. Naast mijn huidige Motorola G6 plus (privé) ben ik ook in het bezig van een Samsung S10 (werktelefoon). Mijn Samsung telefoon werkt in mijn huis en op mijn werkt wel goed met voLTE en voWIFI. Mijn Motorola heeft deze functionaliteit niet.

Ik wil eigenlijk de Motorola G62 of G60s kopen voor privé, maar deze moet wel kunnen werken met voLTE en voWIFI op het KPN netwerk.