Skip to main content

Inmiddels enige berichten ontvangen van KPN over uitschakelen van 3G en dat ik dit nog steeds gebruik. Vandaag helpdesk gebeld, geen doorkomen aan. Chat werkt helemaal niet, daar wordt je na een bepaalde tijd uitgegooid.

 

Probleem is dus, dat op mijn Samsung A22 bellen over 4G niet werkt. Hoewel de juiste opties aanstaan, zie ik nog steeds tijdens het bellen het symbool “H” verschijnen. Graag een reactie van een medewerker die mij verder kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Edward

Kleine aanvulling, vandaag nieuwe simkaart in gebruik genomen. Helaas geen oplossing.


Halllo @Edward1966 ,

  • Je kunt bellen met je mobiel over het 4G-netwerk in HD geluidskwaliteit. Dit wordt ook wel VoLTE genoemd. 
    Bellen via 4G kun je aan- of uitzetten op je Samsung Galaxy A22.
  • Ga naar het Startscherm.
  • Om het menu te openen, veeg omhoog op het scherm.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Verbindingen.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Schakel een optie in, in dit geval, schakel Bellen via 4G SIM 1 in.
  • VoLTE is ingeschakeld.
  • Keer terug naar het Startscherm.

 

In vrijwel heel Nederland heb je dekking van het 4G -netwerk, maar niet overal, 

Check dat hier : https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm


Deze oplossing heb ik ook gevonden op de KPN site en al gedaan voordat mijn vraag gepost heb. Bij mij werkt dit niet.


H = 3G = 7,2 Mb/s
H+ = 3G = 14,4 Mb/s

Staat je telefoon in de instellingen wel op 4G (of 5G)?

Instellingen - verbindingen - mobiele netwerken - netwerkmodus ← deze dient op 4G of 5G te staan.
Moet i.i.g. aangeven: 4G/3G/2G (automatisch verbinden) .


Deze staat op 5G.


Misschien ten overvloede: telefoon al eens herstart?

Misschien idee om even een lokale winkel binnen te lopen. Tegen een kleine vergoeding willen die altijd wel even helpen. Ik vind het namelijk een raadsel.

Verder kan ik écht alleen de simkaart verzinnen als ie niet verder dan H , H+ gaat.


Herstart geeft geen positief resultaat. 

Je leest dat meer mensen het probleem hebben met Volte. Dit zijn haast allemaal "oud Telfort-klanten". Daarom heb ik een nieuwe simkaart laten opsturen. Dit is ook niet de oplossing.

Om verwarring te voorkomen: ik heb gewoon een 5G verbinding, maar tijden het bellen wordt het 3G. Het bewijs dat Volte (bellen over 4G) niet werkt, ondanks dat het ingesteld staat op het toestel. 


Heb je momenteel nog een oud-Telfort abonnement? Is daarvan de looptijd al verstreken? Dan kun je per direct verlengen naar een KPN Hussel abonnement. (je moet namelijk wel de minimum looptijd uitzitten)


Dank je voor je reactie, het gaat mij te ver om een duurder abonnement af te sluiten (werkt VOLTE dan wel en waarom nu niet) omdat ik domweg geen support van KPN krijg.

Als ik de tijd en zin heb zal ik hier melden hoe er omgegaan wordt met een support verzoek. Ik zie hier in mijn vraag ook een KPN medewerker die eens "gezellig " met de discussie meedoet en mijn probleem serieus oppakt.