Skip to main content

Gaat Volte (4g bellen) nog beschikbaar komen op de Pixel 5? Is een nieuwe toestel, eind 2020 uitgekomen en heeft de benodigde specificaties.

Of is het al beschikbaar, zo ja hoe zet ik dit aan?

Of licht het aan KPN want ik weet dat ik VoWifi niet aan kan zetten, want kpn moet dit beschikbaar stellen.

@P6P

@pxl

Hebben jullie wel snelle data tijdens een telefoon gesprek? 

Ik heb VOLTE nu aanstaan, maar de data snelheid is nog steeds erbarmelijk tijdens een telefoongesprek.

 

Net getest, op 4G 48 Mbps tijdens een gesprek.

Prima waarden toch?


@JanD

Dat is prima ja. Ik zit zelf echter op 2,5-4 Mbps tijdens gesprekken. 


Ik heb inmiddels contact gehad met KPN en een nieuwe simkaart gekregen (had nog een oude Telfort sim). Met zowel de oude als de nieuwe sim werkt VoLTE prima, maar VoWiFi staat op niet beschikbaar. KPN geeft aan dat Google in moet regelen dat voor het KPN profiel VoWiFi ingeschakeld moet worden. Meteen Google gebeld en zij geven aan dat KPN in de database die ze delen met Google aan moet geven dat VoWiFi (erbij) aangezet moet worden.

Ik heb er hiermee weinig vertrouwen in dat het op korte termijn geregeld gaat worden. Ik kan m'n abonnement verlengen dus ik ga me wel bezinnen op een overstap want het lijkt erop dat ik voor hetzelfde geld bij de concurrent méér kan krijgen. Jammer want het lijkt écht een kleinigheid ...

@Erwin_  zou jij namens KPN in de database die jullie met Google delen de VoWifi settings kunnen aanzetten voor de Pixel 6 en Pixel 6 Pro (en evt. andere Pixels) ? (Zo ja, Super!! Zo nee, zou je dan kunnen aangeven (evt. via PM) met wie ik binnen KPN dan contact moet opnemen?)


Ik heb inmiddels contact gehad met KPN en een nieuwe simkaart gekregen (had nog een oude Telfort sim). Met zowel de oude als de nieuwe sim werkt VoLTE prima, maar VoWiFi staat op niet beschikbaar. KPN geeft aan dat Google in moet regelen dat voor het KPN profiel VoWiFi ingeschakeld moet worden. Meteen Google gebeld en zij geven aan dat KPN in de database die ze delen met Google aan moet geven dat VoWiFi (erbij) aangezet moet worden.

Ik heb er hiermee weinig vertrouwen in dat het op korte termijn geregeld gaat worden. Ik kan m'n abonnement verlengen dus ik ga me wel bezinnen op een overstap want het lijkt erop dat ik voor hetzelfde geld bij de concurrent méér kan krijgen. Jammer want het lijkt écht een kleinigheid ...

@Erwin_  zou jij namens KPN in de database die jullie met Google delen de VoWifi settings kunnen aanzetten voor de Pixel 6 en Pixel 6 Pro (en evt. andere Pixels) ? (Zo ja, Super!! Zo nee, zou je dan kunnen aangeven (evt. via PM) met wie ik binnen KPN dan contact moet opnemen?)

Heb even de sim van m'n baas in de Pixel 6 Pro gestopt. @Erwin_ Vodafone kan het dus ... T-Mobile en Tele2 gebruikers bevestigen dat het ook werkt op hun Pixel 6 en Pixel 6 Pro!


Ik ben gister overgestapt van Vodafone naar KPN, over 30 dagen ga ik over, maar als ik dit zo lees ga ik dat annuleren. Het is toch te gek voor woorden dat vrijwel alle andere providers dit (VoWiFi) wel werkend hebben, maar KPN dit niet lukt?


Ik ben sinds eind dec. overgestapt naar KPN en heb nu al spijt dat ik geen voWiFi heb op mijn pixel 6 pro.

Bij Vodafone werkte het uitstekend.

@KPN wanneer gaan jullie dit aanzetten?


Ik ben sinds eind dec. overgestapt naar KPN en heb nu al spijt dat ik geen voWiFi heb op mijn pixel 6 pro.

Bij Vodafone werkte het uitstekend.

@KPN wanneer gaan jullie dit aanzetten?

 

Haha je maakt me nu alsnog aan het twijfelen wat mijn overstap betreft!

 

Wanneer heb je voWIFi nodig, ook thuis bijvoorbeeld? Komt dat vanwege het slechte bereik met de december update (als je die al hebt gehad - google heeft die update inmiddels teruggetrokken)?


Ik ben sinds eind dec. overgestapt naar KPN en heb nu al spijt dat ik geen voWiFi heb op mijn pixel 6 pro.

Bij Vodafone werkte het uitstekend.

@KPN wanneer gaan jullie dit aanzetten?

 

Haha je maakt me nu alsnog aan het twijfelen wat mijn overstap betreft!

 

Wanneer heb je voWIFi nodig, ook thuis bijvoorbeeld? Komt dat vanwege het slechte bereik met de december update (als je die al hebt gehad - google heeft die update inmiddels teruggetrokken)?

 

Net verhuist naar een bijzonder goed geïsoleerde nieuwbouwwoning dus vooral thuis.

Heb verder buitenshuis uitstekend bereik (& 5G) met december update en heb daar (gelukkig) geen problemen mee.

 


Ik ben sinds eind dec. overgestapt naar KPN en heb nu al spijt dat ik geen voWiFi heb op mijn pixel 6 pro.

Bij Vodafone werkte het uitstekend.

@KPN wanneer gaan jullie dit aanzetten?

 

Haha je maakt me nu alsnog aan het twijfelen wat mijn overstap betreft!

 

Wanneer heb je voWIFi nodig, ook thuis bijvoorbeeld? Komt dat vanwege het slechte bereik met de december update (als je die al hebt gehad - google heeft die update inmiddels teruggetrokken)?

 

Net verhuist naar een bijzonder goed geïsoleerde nieuwbouwwoning dus vooral thuis.

Heb verder buitenshuis uitstekend bereik (& 5G) met december update en heb daar (gelukkig) geen problemen mee.

 

 

Zou helemaal wat zijn als je buiten geen bereik had 😉 maar inderdaad nieuwbouw + Pixel 6 december update + KPN die weigert voWiFi aan te zetten is een slechte combinatie. 

Heb je tijdens telefoongesprekken wel een goede snelheid op 4G en 5G internet (bijvoorbeeld te testen met speedtest)?

 

edit: @Mrmoves 

met Vodafone nu:

5G: 217 Mbps download
4G: 239 Mbps download

Tijdens bellen:

4G: 86 Mbps download
5G: 72 Mbps download


Vind het persoonlijk ook frapant, ik ben veel in Duitsland en daar bieden alle providers het aan zonder lijsten met compatible telefoons. VoWifi wordt daar zelfs actief als feature aangedragen voor buitenlandse oproepen omdat het goedkoper is voor de provider, aangezien ze geen netwerk verkeer hoeven te betalen 😉. Maar in NL is VoLTE alleen beschikbaar in NL en VoWifi alleen als je op het lijstje staat… en ook niet in het buitenland. Nu heeft Duitsland geen 3G netwerk meer, en is het echt rampzalig om te bellen hier zonder VoLTE… Mijn Pixel 6 ondersteund het prima, ook in NL op het KPN netwerk. Maar ergens werkt KPN het tegen in het buitenland. Al zullen ze wel moeten nu ze zelf ook 3G uit gaan zetten. Dat VoLTE gewoon actief wordt voor alle toestellen.


Begin deze week ben ik gaan zoeken naar een alternatief voor mijn Vodafone abonnement aangezien het bereik vaak te wensen overlaat. Nu was ik in dubio tussen het netwerk van KPN en T-Mobile en had ik de beslissing genomen om voor KPN te kiezen. Gelukkig zocht ik nog even of alles zou werken met mijn Pixel 6 Pro. Niet dus, VoWiFi weigeren jullie blijkbaar aan te zetten terwijl alle andere providers in Nederland dit wel doen. Mij zijn jullie als klant dus misgelopen, slordig. Ik hoop dat jullie het ooit nog gaan aanzetten.

 

@Erwin_ zit er al schot in de zaak of willen jullie nieuwe klanten gewoon niet verwelkomen?


Is er al meer bekend over VoLTE op de Pixel 4a?

Nu KPN over een maand 3G gaat uitzetten begin ik me toch wel zorgen te maken. Dan werkt mijn internet straks helemaal niet meer tijdens een telefoongesprek, en zal ik slechter telefonisch bereikbaar zijn… dat is toch wel vervelend.


Hier dezelfde situatie. Nu met mijn Pixel 5 bij T-Mobile, waar ik prima VoWifi kan gebruiken. Ik wil graag overstappen naar KPN, maar zonder VoWifi heb ik geen bereik in mijn huis.

Volgens mij krijgen jullie, KPN, er redelijk wat klanten bij als jullie VoWifi aanzetten op Pixel telefoons, zoals bij de concurrentie al het geval is...


Is er al meer bekend over VoLTE op de Pixel 4a?

Nu KPN over een maand 3G gaat uitzetten begin ik me toch wel zorgen te maken. Dan werkt mijn internet straks helemaal niet meer tijdens een telefoongesprek, en zal ik slechter telefonisch bereikbaar zijn… dat is toch wel vervelend.

Jazeker! Het werkt niet. De ene keer snapt de helpdesk het helemaal niet; 'ga maar naar de winkel'. In de winkel zeggen ze: 'hmm, dat kunnen wij niet', de volgende keer zegt de helpdesk 'maar waarom wil je bellen over 4g?’

Uiteindelijk dan op advies van de winkel een klacht ingediend waar ik 'binnnen enkele dagen' respons op zou krijgen, maar ook daar niks van gehoord.

Hint; bij T-Mobile hebben het kastje en de muur elkaar wél gevonden.