Skip to main content

Al vanaf 1978 klant bij KPN. Altijd erg tevreden, tot eind vorig jaar. Twee keerĀ iemand aan de telefoon gehad waarmee ik afspraken maakte die vervolgens niet werden nagekomen. Mijn mobiele abonnement zou worden aangepast naar onbeperkt voor de speciale aanbiedingsprijs. De 1e keer gebeurde er niets. De 2e keer was het abonnement wel gewijzigd; ik schrok me dood van de factuur! Daar staat:Ā Abonnement 48,50! Op de volgende bladzijde staat:Ā Periode 01.01 - 31.01 Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms 53,50!
Er gaat wel 5 euro korting vanaf, maar dan kost het nog 48,50. Veel te duur voor mij!

Dit heb ik echt nooit afgesproken!!! Hoe kon dit gebeuren?
Vandaag gebeld met klantenservice. Eerste medewerker had ik helemaal niets aan, hij begreep er niets van volgens mij en zweeg voortdurend lange tijd. Heel ongemakkelijk. Hij zei wel dat ik mijn abonnement pas kan wijzigen in 2022. Gezegd dat ik opnieuw ging bellen, zodat ik iemand anders kon spreken. Deze mevrouw was wel aardig en heeft een mail gestuurd aan de medewerker waarmee ik de wijziging had afgesproken. Ga dus teruggebeld wordenā€¦..Ā 
Ik heb echt het gevoel dat deĀ  medewerkers klantenservice - de goede daargelaten - niet echt een idee hebben waar ze mee bezig zijn. En dat is voor mij echt voor het eerst dat ik daar mee te maken kreeg. Helaas. Hoop heel erg dat dat gaat veranderen.

En ik wil gewoon dat abonnement voor de afgesproken prijs!
Zo dat moest ik ff kwijt.Ā 

Goed weekend allemaal.

NB het komt allemaal ook nog eens bovenop het drama met de ongelooflijk trage tv gids bij interactieve tv.

Beste @Stokroos, welkom op het forum.Ā 

Het is natuurlijk helemaal begrijpelijk dat jij jouw abonnement voor de afgesproken prijs wilt gebruiken. 53,50 is natuurlijk veel te veel, ik zie dat jij een life time korting mist. Dit zou op de eerst volgende factuurĀ gecorrigeerd moeten worden. Als dit niet gebeurt hoor ik het graag en help ik je graag verder.Ā 


@Stokroos, ik heb exact dezelfde ervaring. Ik wilde mijn Hussel abonnement verhogen van 5 Gb data per maand naar onbeperkt, volgens de actieprijs op de website van KPN. Eerste medewerker klantenservice vertelde dat dit kon. Wijs geworden door eerdere ervaringen een paar dagen later nog een tweede keer gebeld. Tweede medewerker klantenservice vertelde exact hetzelfde verhaalā€¦.totdat de schriftelijke bevestiging kwam met een prijs die ongeveer 13Ā euro hoger wasĀ :rage:

Lang verhaal kort...weer terug naar oude abonnement van 5 Gb data. KPN verwijst hierbij naar voorwaarden waarin zou staan (?) dat bij tussentijds ophogen de prijzen van toepassing zijn zoals die waren toen je het Hussel contract de eerste keer afsloot.


@Hanna_Ā 

Heb even de factuur afgewacht, die kreeg ik vandaag. Het totaalbedrag is nu 38,50. Ik snap er echt geen ene malle moer meer van. Tot 2 x toe is mij een abonnement beloofd van onbeperkt MB's, sms-en en bellen voor 25 euro per maand en nu dit. En ik ben dan wel geen jonkie meer, maar ik ben beslist geen digibeetje dat het allemaal niet meer zo goed begrijpt. Het is niet voor niets dat ik zo graag onbeperkt MB's op m'n telefoon wil. Maar dan wel voor deĀ afgesproken prijs. Ik voel me heel machteloos en verdrietig hierdoor. Alsjeblieft Hanna, help. Alvast heel erg bedankt!

Dit staat er op de laatste factuur:
Abonnement Periode 01.02 - 28.02 Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms 53,50 5G 2,50 5G - Korting zolang het abonnement loopt -2,50 Korting op Mobiel -7,50 Gratis Onderling Bellen - Periode 01.01 - 31.01 Korting op Mobiel -7,50 Totaal 38,50


@CelfĀ 
Dankjewel voor je reactie. Heel fijn om te horen dat ik hier niet alleen in sta. Erg toch dat in vol vertrouwen een andere abonnementsvorm afsluit en dat dan gewoon niet gebeurd. Sterker nog, je moet ineens vĆ©Ć©l meer betalen!Ā Je wordt gewoon ge(piep) waar je bij staat. En om Hussel had ik ook niet gevraagdā€¦..

:raising_hand_tone2:

Ā 


De prijzen die jeĀ op de homepage van KPN ziet staan zijn voor nieuwe abonnementen. NietĀ voor eenĀ bestaand abonnement wat je aanpast.

De klantenservice bellen voor een "speciale aanbiedingsprijs" is nutteloos. Sommige medewerkers willen daar soms wel eens in meegaan. Maar dat word dan bijna altijd weer teruggedraaid of aangepast door de backoffice. KPN maakt geen dealtjes met individuele klanten. De prijzen die op de homepage staan zijn leidend.


@Nick83Ā 

Dag Nick,

Voor de goede orde; ik heb de afspraak niet gemaakt met iemand van klantenservice, maar iemand van ā€˜Verkoopā€™.Ā 

En het is natuurlijk te gek voor woorden dat die medewerker, een verkoper dus, je iets verkoopt dat dan vervolgens achter de schermen teniet wordt gedaan. Dat is m.i. oplichterij.
Stel Nick, je gaat naar een autodealer en sluit een deal voor een mooie auto voor een mooie prijs.Ā Jij helemaal blij, totdat je de rekening thuiskrijgt, de auto is ineens bijna 2xĀ  zo duur!Ā 
Op 16 januari j.l. weer gebeld met KPN, deze mevrouw ging een mail sturen naar de desbetreffende verkoper met de belofte dat deze mij erover terug zou bellen. Nou, ik zit nog steeds op dat telefoontje te wachten.

Ik hoop zeer dat @Hanna_Ā  er nog op terugkomt.


Je kan alles online regelen dat bellen is allang niet meer nodig, je kan niet op aanbiedingen ingaan als je abo al loopt volgens mij is dat voor nieuwe leden. Daar proberen ze mensen mee naar binnen te halen wat normaal is. Je kan wel je abo wijzigen gaat ook online en dan zie je die prijzen ook staan.


Hoi @Stokroos,

Wat vervelend om te horen dat jouw abonnement's prijs nog niet is aangepast. Ik heb het nu zelf uitgezet bij de juiste afdeling. Ik houd je op de hoogte!Ā 


@Hanna_Ā 

Lieve Hanna, dankjewel! šŸ™šŸ™ šŸ’