Skip to main content

Hallo,

Ik heb 8 oktober de ‘buitenland bundel buiten EU’ aangeschaft. Deze is geactiveerd op 10 oktober toen ik in Turkije aan kwam.

Gisteren 14 oktober kreeg een sms dat mijn bundel 50% verbruikt was. Vandaag 15 oktober kreeg ik de smsen 75%  en volledig verbruikt.
Ik heb om 22:40 Turkse tijd opnieuw de ‘Super voordeel 2000’ aangeschaft. Echter kreeg ik om 22:44 en 22:46 al nieuwe sms dat de nieuwe bundel voor 75% verbruikt is terwijl ik alleen op Google Chrome zat. 
Volgens jullie heb ik dus 3806 mb verbruikt in 6 minuten tijd terwijl ik met de 2000 mb hiervoor (die 10 oktober geactiveerd werd) bijna een hele week mee gedaan heb.
Ik heb niet gebeld, gesmst of iets gedownload in die 6 minuten alleen op internet gesurft.

Hoe kan dit?

Mvg,

Alex van de Ven

 

Dag @AVDV88 dit is een openbaar forum. Het is verstandig om je telefoonnummer te verwijderen voor er misbruik van wordt gemaakt. Druk op de drie stipjes in je bericht en pas het aan. Zet je telefoonnummer veilig in je profiel 


Hallo @AVDV88 ,

Zat je toevallig op een veerboot of op een afgelegen eiland voor de kust? 
 

Aks je buiten bereik was van de zendmasten van een Turkse provider, dan maak je mogelijk verbinding met een satelliet. En dan betaal je de hoofdprijs en ben je binnen een paar minuten door je bundel heen. 


@Noordzee 

Ik zit in een vakantiehuis op het vaste land.


Ok @AVDV88 ,

Het idee van mijn antwoord verandert echter niet. Jouw telefoon moet wel contact maken met een zendmast van een Turkse provider. 

Zit je ergens afgelegen? Is er wel een zendmast in de regio? Dat kun je zien op jouw mobiele telefoon. Check daar of je verbinding maakt met een Turks netwerk. 


@Noordzee 

Ik zit 15 minuten van een bekende badplaats waar ik al heel mijn leven kom. Het is verre van afgelegen en heb de week hiervoor geen problemen gehad. Ik ben als ik mijn mobiele internet gebruik steevast verbonden met een Turkse provider.

Wellicht stond er iets aan wat veel data verbruikte? Maar ik zou niet weten wat, heb in die paar minuten tijd alleen op Google Chrome gezeten, niks anders dan de week ervoor. Heb in die tijd ook niks nieuws geinstalleerd/gedownload.


Hoi @AVDV88, welkom op het forum! Het verbruik kan soms heel erg snel en ook ongemerkt gaan.

Ik kan niet zien waar data voor wordt gebruikt, ik kan alleen zien wanneer het is gebruikt en deze momenten zie je ook terug op de specificatie die je bij de factuur krijgt. Vaak houdt je telefoon je verbruik ook bij en geeft wel wat meer duidelijkheid over de applicaties die internet gebruiken. Onder het kopje Hoe bekijk ik mijn dataverbruik op mijn mobiel? kan je zien hoe je dit doet. Hopelijk geeft dit wat inzicht. 


Ik zit 15 minuten van een bekende badplaats waar ik al heel mijn leven kom.

Hmm, als je veel in Turkije komt, en ook bv v.u. NL veel met Turkse nummers belt, is KPN niet de meest geschikte provider.

Aangezien de rode collega ook een eigen netwerk in Turkije bezit hebben zij dat land toegevoegd binnen de bundel. Ook al is 't geen lid van de E.U. en ligt maar 3 % in het werelddeel Europa. Vestzak/broekzak voor hun.

Zal je waarschijnlijk veel, en vaak, die dure extra bundel besparen.