Skip to main content
Beantwoord

VOORDEEL DATA 2000 werkt niet in Ghana

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ondanks alle tip & tricks voor dit probleem op te lossen meer maals geprobeert te hebben nog altijd geen mobiele data in Accra. Geen van de manueel gekoppelde werkt noch met 3g en of 4g auto of manueel. Herstart van gsm, mijn NL en CH simkaarten van plek verwisselt etc etc. Andere nationaliteiten om mij heen hebben geen enkel probleem. En het is niet mijn gsm want afgelopen december in Panama werkte het prima met deze bundel en op mijn CH sim-kaart werkt het wel.

Dus beste KPN, met wie in Ghana / west Africa hebben jullie nu eigenlijk een contract? De automatische verbind telkens met Tigo maar uit de vele gelijke klachten komt MCN telkens naar voren als die waar het soms lukt. Ook bij mij Is 1 mb verbruik geregistreerd nadat MCN heel even verbinding gemaakt heeft maar die helaas ook direct die weer verboken heeft.

Ik ga mijn vakantie er verder niet meer door verpesten. Gelieve mij de kosten van de bundel terug te storten.

Bedankt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Franci Fleur, welkom op onze community. Ik zie dat Peter nog wel wat goede tips geeft. 
Als de bundel vervallen is met deze wijziging kun je de kosten hiervan terugkrijgen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.
Ook als dat niet het geval is en je hebt een normale bundel die ongebruikt verlopen is kun je hierover met ons bellen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Wat vervelend. Deze bundel bestaat nog. Maar sinds 27 mei goedkoper en daarom onder iets andere. 

En ik neem aan dat de oude bundel midden in de looptijd is gestopt. 

Onverwacht bij effect van de nieuwe, veel goedkopere, buitenland bundels per 27 mei. Op die dag vervielen de nog lopende oude bundels. 

Even een nieuwe activeren en het werkt weer.

http://kpn.com/buitenland

Over de oude bundel bij thuiskomst even bellen. Wordt dan gecrediteerd. 😉

Uitleg Moderator van KPN. Ander land; zelfde probleem. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/voordeelbundel-data-2000-werkt-niet-in-bosnie-635665

Fijne vakantie nog! 😀

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Franci Fleur, welkom op onze community. Ik zie dat Peter nog wel wat goede tips geeft. 
Als de bundel vervallen is met deze wijziging kun je de kosten hiervan terugkrijgen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.
Ook als dat niet het geval is en je hebt een normale bundel die ongebruikt verlopen is kun je hierover met ons bellen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

VOORDEEL DATA 2000 werkt inderdaad (nu) niet meer. Het is nu, indien je ze via http://kpn.com/buitenland nog niet had gevonden:

VOORDEEL DATA 2000 AAN à € 19,99 (alleen data 2000 MB)

Er zijn ook nog 2 MB/min/sms bundels maar die zijn best duur.

OVERIG 25 AAN (€ 14,99) en OVERIG 100 AAN (€ 54,99)

Bellen € 1,00 per minuut; uitgezonderd de bundels inclusief bellen. Dan respectievelijk €0,5996  en € 0,5499 per minuut.

Desalniettemin nog een fijne vakantie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2025

@PeterG en ​@Thomas van KPN Bedankt, het is die nieuwe alleen data bundel a 19,99 die ik de 29e mei gekocht heb. Ik hen nu na 5 dgn Ghana 1 keer misschien een klein uur data verbinding gehad. Verder geen succes, terwijl andere SA, CH en USA nationaliteiten om mij heen bijna continu verbonden zijn. Gelukkig is er vrij veel wifi voorzien in hotels, restaurants en National Parks etc.

Zodra ik weer thuis ben zal ik die dienst eens bellen via de link van Thomas.