Skip to main content

Ik heb hier in Jamaica een buitenland bundel gekocht op advies van de kpn website welke ik nodig had. Ondanks een sms dat hij het zou moeten doen is er geen enkel data verkeer mogelijk. daarnaast enorm slechte WiFi dus kan maar amper contact zoeken met kpn. nu toevallig op het forum

Beste @Jp1970, welkom terug! Ik heb even meegekeken en het ligt aan de bundel die je hebt. Ik zie dat je een Voordeellanden bundel hebt gekocht n.a.v. de sms ‘welkom in Mexico'. Daarna heb je een sms gekregen ‘welkom in Antigua en Barbuda’ en daar is ook in te lezen dat daar de Overige landen buiten EU bundel (sms OVERIG AAN naar 1266 voor 25 MB/min/sms voor 14,99 euro) nodig is. Betekent dat je de Voordeellanden bundel niet kunt gebruiken😟

 

 


Beste Marcia

 het klopt dat ik die sms jes heb gehad. En omdat het land niet klopte heb ik via jullie site

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

bij buitenland bundels: “wat is je bestemming?” “Jamaica” ingevuld. Deze tekst komt er dan met 2 suggesties:

“Jamaica: tarieven voor een Voordeelland buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Voordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms.”

 

 

Daarna heb ik jullie eigen suggestie aangeklikt die volgens jullie bij “Jamaica” hoorde. Door daarop te klikken werd ik automatisch naar mijn sms geleid en werd er al “VOORDEEL 500 AAN” vooringevuld. Hoe kan het dan dat ik een verkeerde bundel heb aangeschaft? 


Ik zal wat aardrijkskunde lessen nemen: ik was er zomaar vanuit gegaan dat dit heel dicht bij elkaar zou liggen. Onzin, zie ik nu. Met welk netwerk ben jij verbonden nu? Ik zie dat in Antigua en Barbuda gebruik gemaakt kan worden van Cable & Wireless Antigua en Barbuda. In Jamaica is dat Cable and Wireless Jamaica of Digicel. Zou je eens handmatig een van de Jamaicaanse netwerken willen zoeken en daarmee verbinden? Krijg je dan ook de sms ‘welkom in Jamaica'? De sms’jes gaan eruit op basis van netwerk, dus het lijkt er toch op dat je op één of andere manier op het verkeerde netwerk bent ingeroamd. Als het niet lukt, zou ik in ieder geval eens navraag bij onze technische dienst willen doen of zij weten hoe dit zit.