Skip to main content

Alle dagen bleef er data-beperking geldig (geen internet) Ligt niet aan m'n telefoon, want tijdje geleden werkte het wel in bijv. India, maar in Zuid-Afrika was ik 

Hoi @Jandew, welkom bij ons op het forum. Dat is een mooie reis als je zowel in India en Zuid-Afrika komt! Dat die bundel in India werkte en niet in Zuid-Afrika klopt, in beide landen zijn namelijk verschillende bundels nodig. India valt onder de Supervoordeellanden en Zuid-Afrika is een Voordeelland. Voor Zuid-Afrika heb je dus een andere bundel nodig.

Op onze website is een pagina waar je het land van bestemming kunt invullen en dan zie je welke bundel daar van toepassing is: Internetten, sms'en en bellen in het buitenland.


Ja duh, dat weet ik wel. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat er met mijn telefoon (-instellingen) niks mis is . Ik beantwoord gewoon steeds die welkom-sms om het relevante pakket aan te zetten (in geval Zuid Afrika was dat VOORDEEL 100 AAN naar 1266, waar later onder kwam te staan dat deze sms niet verstuurd was...maar lees verder).

Opvallend was dat ik 4 (!!) bevestigings-smsen kreeg op m'n aanmelding (2 van KPN en 2 van nummer 1200), en vervolgens 2 smsen dat bestelling was verwerkt (van KPN).

Maar ondanks deze overdaad aan sms-en: geen internet verbinding dus. 

Aangezien het onduidelijk is waar ik een simpele KLACHT kan neerleggen bij KPN had ik dit forum maar gekozen


Ah, doordat je zei dat het in India wel werkte zette je me op het verkeerde been. Vergeet niet dat ik niet zie wat jij ziet, ik weet wat jij me vertelt. Met deze informatie heb ik een ander beeld van de situatie dan op basis van je eerste bericht. 

Als je een zo'n bundel wilt activeren en je krijgt er 4 bevestigingen van schiet het ook niet op natuurlijk, eentje is genoeg. Ben je nu nog steeds in Zuid-Afrika, of ben je weer thuis? Als je daar nog bent, kan je proberen om met een andere lokale provider te verbinden? Krijg je daar wel een werkende verbinding mee? Werkt het wel op te bellen via het netwerk daar/


Sorry. Inmiddels weer thuis (t was een korte trip). Lukte niet om eerder dit probleem te melden want geen internet… (en was vooral op locaties zonder wifi of te druk)

Ik heb niet actief geprobeerd te verbinden met andere lokale provider, maar tijdens reis zijn er minstens 2 verschillende provider-namen in m'n scherm verschenen (beide met ‘ - KPN’ er achter).

Bellen werkte wel, in de zin dat ik meer dan eens gebeld ben (die ik vervolgens maar snel wegdrukte, ivm waarschijnlijk hoge kosten)


Dan is dat niet meer te proberen inderdaad. Ik wil kijken wat ik er nu nog wel over kan zien en wat de situatie is met de dubbele bundels. Ik zie dat je al veel gegevens op je forumprofiel hebt ingevuld, zou je de laatste 3 cijfers van de IBAN er nog aan kunnen toevoegen en daarna een seintje geven? Dan kan ik het abonnement erbij pakken.


Ha Jasper, zag niet waar ik zoiets moest toevoegen maar bij deze onder “persoonlijke opmerkingen”


Dat vakje is prima @Jandew, daarmee heb ik alles kunnen vinden. Ik zie nog 3 Voordeellanden buiten EU bundels actief staan, waar je niets aan hebt als je terug bent en je wilde ze niet allemaal activeren. Wat ik voor je kan doen is alle 3 vergoeden, aangezien ze niet de bedoeling waren. Als ik dat doe worden ze op de volgende factuur in mindering gebracht. Wat vind je daarvan?


Lijkt me een hele faire afhandeling, dank.

Blijft gek dat het niet werkte (ik zal in t vervolg wat assertiever naar andere netwerken zoeken als het niet automatisch goed gaat).

Groet


Bij een volgende reis kan je dat achter de hand houden als het niet werkt. Maar hopelijk werkt het dan natuurlijk gewoon!

De vergoeding heb ik klaargezet voor de volgende factuur, dat zal in mindering worden gebracht.