Skip to main content

Hallo,

 

Is er iemand die mij kan vertellen wat de voorwaarden waren voor de KPN (toen nog Hi) toestellease contracten voor 1 juni 2013? 

Het blijkt dat er (zonder mijn toestemming) in februari 2013 een contract is afgesloten voor toestellease, en dat dit sluikend doorgelopen is totdat wij er afgelopen week achter kwamen dat dit account bestaat en dat ik daar voor betaal. Nu lees ik terug dat deze contracten maximaal 2 jaar duren, maar er is dus al 5(!) jaar extra geld afgeschreven. 
 

Ik ga aangifte doen van fraude, maar in hoeverre is KPN aansprakelijk voor het stilzwijgend door laten lopen van een leasecontract?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat is helemaal niet nodig, u krijgt dat geld gewoon terug. Wacht hier even totdat een KPN medewerker reageert.

Het is overigens ook uw eigen verantwoordelijkheid om op zulk soort dingen te letten. 


De aangifte is omdat ik zelf nooit het abonnement heb afgesloten. Nadat ik contact heb gehad met een medewerker van de KPN, bleek dit aan de andere kant van het land te zijn gebeurd. Er is toen ook gebruik gemaakt van een verloren rijbewijs. En dat is identiteitsfraude.

 

Maar kunt u dan iets vertellen over deze voorwaarden?


 

 


Hallo @Esme vd Maal  Heb je dan al die tijd betaald?

Elk abonnement heeft een maand opzegtermijn. Als je niet opzegt loopt het gewoon door.

Jaren betalen voor iets waar je niets van wist? Kijk je dan nooit op je bankrekening?
Of begrijp ik iets niet? 
KPN is duidelijk niet verantwoordelijk voor niet opzeggen van een abonnement. Dit gaat bij elke provider zo
 

Toestelease uitleg hopelijk heb je iets aan de uitleg.

Veel succes!

 


Een contract liep/loopt altijd gewoon door na de contractvaste periode maar wordt maandelijks opzegbaar. De contractant kan dan opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Kpn kunt u dus niets aanrekenen. En of u uw geld terug krijgt betwijfel ik te zeerste. 


 


Hallo @Esme vd Maal Welkom hier en goed dat je dit aangeeft. Goed ook om te zien dat er ook al enkele reacties zijn gekomen. 

Kun je me iets meer verduidelijken? Er staat sinds 2013 een contract op jouw naam, wat je niet afgesloten hebt. Hier heb je wel al die jaren voor betaalt. Het abonnement zou zijn afgesloten aan de hand van een verloren rijbewijs. Klopt dat? Je bent hier recentelijk achter gekomen en je hebt nog niet eerder contact met KPN hierover gehad? 

Ik heb enkele gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je volledige naam, je postcode / huisnummer, je eigen mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Ik wil óók graag de gegevens van het betwiste contract: een mobiel nummer en alle adres- en klantgegevens die op de factuur staan. 

Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @Esme vd Maal Ik zie dat je nog niet hebt gereageerd. Ik ga er graag vanuit dat je via een andere route hulp hebt gekregen, maar als ik nog iets kan betekenen lees ik het graag. 


Reageer