Skip to main content
Beantwoord

VoWiFi op Belgisch vakantiepark

• 15 August 2024
  • 29 reacties
  • 655 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

nescafe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Er is terugkoppeling gekomen vanuit de techniek: Vanaf heden is niet meer mogelijk om VOWIFI te gebruiken op het vakantiepark in BelgiĆ«. Dat dit Ć¼berhaupt heeft gekund was al bijzonder.  

Hi ā€‹@Jeroen van KPN 

Vandaag was ik toevallig in de buurt van het vakantiepark, ben erheen gegaan en nam de proef op de som.

Helaas: er is niets veranderd. Het is nog steeds mogelijk om te bellen met VoWiFi via het KPN hotspot-netwerk op het park. Wel valt op dat het IP-adres is gewijzigd, maar het is nog steeds een Belgisch ip. Ik heb enkele screenshots gemaakt waaruit het e.e.a. blijkt:

Inloggen op de hotspot (ā€œpowered by kpnā€)

Ditzelfde scherm heb ik ook op de mobiele telefoon gekregen en de voorwaarden geaccepteerd.

Het IP-adres op de laptop

Het IP-adres op de telefoon en het VoWiFi-symbool bij de call

VoWiFi-symbool bij (2) uitgaande & (1) inkomende oproep

Als laatste test en om al het andere uit te sluiten heb ik vliegtuigstand ingeschakeld, WiFi aangezet en een oproep geplaatst. Ook hierbij is bellen mogelijk op het vakantiepark:

WiFi: KPN, Vliegtuigstand: Aan, Bellen via WiFi: Aan (en actief)

Informatie over het IP-adres: https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query?searchtext=194.45.38.24

inetnum:         194.45.38.0 - 194.45.38.63
netname:         HOTSPOTS
descr:           KPN Hotspots
country:         BE

Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven. Het probleem is dus niet opgelost - er kan nog steeds met VoWiFi op specifiek dit vakantiepark worden gebeld en daarbij rijst ook de vraag hoe het zit bij andere buitenlandse KPN hotspotnetwerken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

ā€‹@nescafe Goed dat je het meldt! En met een super uitgebreid bericht, heel fijn.

Het enige wat ik nog mis, is of de gesprekken ook nog steeds worden aangemerkt als Bellen vanuit NL naar EU-landen. Kan je dit nog aangeven?

nescafe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 27 januari 2025

ā€‹@Denise van KPN Thanks! Ik zal dat bij de eerstvolgende nota doen, dat zal rond 15 februari zijn.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Prima, wacht ik dat even af. :)

Reageer