Hoi,
Na een weekje vakantie in Belgiƫ zie ik op de nota dat uitgaande gesprekken naar een Belgisch nummer vanaf dit park zijn aangemerkt als Bellen vanuit NL naar EU-landen en daarmee buiten de bundel vallen. Dit lijkt mij (administratief) niet correct en (technisch) een issue als 112 wordt gebeld.
Soortgelijke gesprekken (naar Belgische nummers) buiten het vakantiepark zijn netjes als Bellen vanuit de EU aangemerkt en vallen binnen de bundel.
Op mijn telefoon heb ik Bel via WiFi op Voorkeur Wi-Fi gezet. Het WiFi-netwerk op het vakantiepark is een KPN-hotspot. Ik zie op mijn telefoon dat de gesprekken via WiFi zijn gevoerd.
Zoals hier aangegeven werkt VoWiFi niet in het buitenland: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn.htm
Kan ik Mobiel via wifi ook in het buitenland gebruiken?
Nee, dit is niet mogelijk. Mobiel via wifi werkt alleen in Nederland.
(Op dezelfde pagina staat ook)
Werkt het ook met KPN Hotspots / FON?
Ja, wanneer je mobiele telefoon verbinding heeft met de WiFi van KPN Hotspots of FON dan kun je bellen en gebeld worden via de WiFi verbinding.
Het ip-adres van de KPN Hotspot is 194.151.1.241 en deze is aangemerkt als country BE:
inetnum: 194.151.1.224 - 194.151.1.255
netname: HOTSPOTS
descr: KPN Hotspots
country: BE
Met andere woorden, kan dit netblock worden uitgesloten van VoWiFi zodat calls niet ten onrechte worden aangemerkt als āvanuit NLā?