Skip to main content

Ik heb een mobiel abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Het start iedere 6e van de maand. Ik wil dit abonnement per 6 november opzeggen. Op drie oktober probeerde ik dat eerst telefonisch te doen. Na een kwartier in de wacht te hebben gestaan, heb ik het via de web-site gedaan. Ik kreeg direct een email, waarin dit bevestigd werd, met de mededeling dat ik hierover nog teruggebeld zou worden.

14 dagen later, op 17 oktober, werd ik inderdaad teruggebeld. Alles bleek in orde, dus de opzegging kon doorgaan. Ook hiervan kreeg ik een bevestiging, alleen staat hierin, onder het kopje ‘Datum beëindiging’  dat het mobiele nummer op 17 november wordt afgesloten. Volgens de dame aan de andere kant van de telefoon werkt het systeem zo en kon ze dat niet veranderen.

Ik vraag me af wat dat betekent. Ik voldeed met 3 oktober toch ruim aan de termijn van een maand om per 6 november op te zeggen. Het kan toch niet zo zijn dat als KPN 14 dagen wacht met terugbellen na mijn opzegging, dat mijn abonnement dan langer blijft doorlopen en dat ik daar voor moet betalen?

Wie kan hierover opheldering geven?

Hallo @Fred.Zwarts ,

Helaas voor jou werkt dat - volgens de regels van KPN - wel zo. Opzeggen kan alleen telefonisch. 

Persoonlijk vind ik dit krom/niet eerlijk. 

Maar jouw abonnement stopt nu op 17 november 2022. Want op 17 oktober is pas telefonisch opgezegd. 

 

Voor een volgende keer of voor meelezers : Bel zelf met 0800-0402, spreek in "opzeggen" en blijf aan de lijn. Â