Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik heb een nog geen twee maanden terug mijn abonnement bij jullie verlengd. Daarbij heb ik een toestel gekozen, de Samsung A53 5G. Het enige wat ik met mijn mobiel doe is foto's maken en een beetje op social media scrollen.

Sinds dat ik het toestel heb hapert deze. Ik dacht eerst dat het was omdat hij alles aan het installeren was en overzetten. Er liepen namelijk een hele tijd nog installaties door op de achtergrond, ik dacht dat het haperen hier door kwam.

De telefoon is in het algemeen gewoon heel erg traag en ik weet niet zo goed of dit hoort bij dit toestel maar bijvoorbeeld filmpjes op Instagram speelt hij niet naar behoren af, deze haperen heel erg.

Helaas heb ik een aantal dagen nadat ik het toestel ontving deze laten vallen. Heel stom! Ik heb geen verzekering afgesloten aangezien het om een goedkoop toestel gaat. Ik zit nu een beetje met het feit of ik het scherm wil laten repareren of niet. Dit staat los van het haperen maar ik erger me eigen kapot aan de telefoon en wil eigenlijk gewoon 1 die normaal werkt. Is het bekend dat deze telefoon Instagram niet trekt en gewoon traag is in het algemeen?

In dat geval heb ik gewoon een miskoop gedaan en zal ik het scherm ook niet laten repareren. Indien dit niet normaal is hoe kan ik dan aanspraak maken op de garantie, ook al zit er ook een barst in het scherm? Ik heb ook mijn oude toestel al via jullie aanbieder laten recyclen maar het ging hier ook om een budget toestel van Huawei Nova T5 welke qua specificaties slechter zou zijn als deze en inmiddels ook 2 jaar was maar uiteindelijk wel een stuk beter functioneerde.

Ik weet niet zo goed wat te doen nu. Help :)

Hoi @Semantje 

 

Er staat wel wat op tweakers over deze telefoon: https://tweakers.net/smartphones/samsung/galaxy-a53_p1362166/reviews/?pageSize=100&page=1


Misschien heb je er wat aan :)


Ik heb de A52 5G. Die werkt prima. Maar ja ... ik heb hem niet laten vallen 😉


Hoi @Semantje 

 

Er staat wel wat op tweakers over deze telefoon: https://tweakers.net/smartphones/samsung/galaxy-a53_p1362166/reviews/?pageSize=100&page=1


Misschien heb je er wat aan :)

Ik zie dat hij in ieder geval bij nog 1 iemand traag is!


Ik heb de A52 5G. Die werkt prima. Maar ja ... ik heb hem niet laten vallen 😉

Ik heb gelezen dat die ook sneller zou moeten zijn. Echter was de mijne al traag voordat ik hem 2 dagen later liet vallen, niet trager geworden van de val. Dan zou ik het scherm gewoon laten vervangen en dan zou het opgelost zijn. Helaas niet het geval. Thanks voor je reactie!


Hoi @Semantje 

 

Er staat wel wat op tweakers over deze telefoon: https://tweakers.net/smartphones/samsung/galaxy-a53_p1362166/reviews/?pageSize=100&page=1


Misschien heb je er wat aan :)

Ik zie dat hij in ieder geval bij nog 1 iemand traag is!


Ja klopt, diegene die die recentie schreef vind hem ook traag, althans trager dan de oudere A52 en een gebruiker die erop reageert vind hem ook traag bij het openen en schakelen van applicaties.
 

Moeilijke afweging om hem als afgeschreven te zien of om toch het scherm te laten repareren en dan kijken of die onder garantie misschien iets mankeert qua traagheid. Ik ben persoonlijk bang dat die gewoon traag is en zoals ik al zei, 2 mensen schreven er wat over :’(