Skip to main content

Per toeval zie ik dat het met een KPN1 abonnement met mobiele telefoon integratie het mogelijk is voor de werkgever om gesprekken op te nemen.

Ik heb al jaren zo'n abonnement van de werkgever. De vraag die in mij opkomt is of een werkgever hier geen toestemming voor moet vragen of officieel moet mededelen ? 

En hoe kun je weten of jouw (prive) gesprekken worden opgenomen ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Riko2022, welkom terug. Ik heb werkelijk geen idee maar kan me voorstellen dat dit niet zomaar kan. Je kunt hierover het beste even contact opnemen met onze zakelijke collega's op 0800-0403 of op het zakelijke forum


Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. Het blijkt dus wel gewoon mogelijk en KPN faciliteert dit gewoon tegen betaling (!) Ik heb contact opgenomen voor uitleg met KPN zakelijk en werd zeer arrogant te woord gestaan. Op vragen over privacy werd steeds ontwijkend gereageerd. Op gegeven moment melde de persoon dat hij helemaal geen zin had om mijn vragen te beantwoorden en verbrak plots de verbinding. Onbeschoftheid ten top !


Ik denk dat u beter bij uw werkgever aan kunt kloppen. 

Maar bedenk je dat als je iets gebruikt van een ander, dat diegene tegenwoordig heel veel manieren heeft om bij te houden wat u met zijn eigendom doet. Dat is bijvoorbeeld met een auto van de zaak net zo. Daarvan kan de werkgever ook alles zien. 


Waar ik me wel eens over verbaas is dat particuliere klanten niet de mogelijkheid krijgen om al hun gesprekken automatisch op te nemen. Er is voor zover ik weet geen enkele provider die dit aanbied. Wel voip providers dacht ik. Maar geen KPN of Vodafone ofzo. Ook een app installeren op je smartfoon valt niet mee. Je word aan alle kanten tegengewerkt. De meeste apps waarmee zoiets kan werken volgens mij alleen als je het toestel eerst root.