Skip to main content

Geachte KPN,

 

 

Bij het opruimen van een kast kwam ik twee (geopende) enveloppen van KPN tegen die waarschijnlijk hoorden, c.q. afkomstig zijn geweest van de aankoop van (onderdelen van) onze KPN-apparatuur.

 

Op de eerste staat UMTS SIM-kaart, en er zit o.m. een papier in waaruit blijkt dat het te maken had met mijn mobiele telefoon. Er staat op dat de ingangsdatum 01-02-2011 is. De sim-kaart die er in gezeten heeft is duidelijk verwijderd; ik neem dus aan dat ik hem in gebruik heb. Ik heb werkelijk geen idee wát er toen is aangeschaft, c.q. veranderd. Wél weet ik dat ik al veel eerder een mobiele telefoon gebruikte met ditzelfde telefoonnummer. 

 

De andere enveloppe is veel groter, ruim A4-formaat, en voorzien van een bubbeltjes-binnenbekleding. Er zit een brief in, dd 07-09-2012, waarin gefeliciteerd wordt met mijn bestelling, en verder zitten er twee groene doosjes in, waarin als ik het goed begrijp een 'zakelijke' sim-kaart. Deze doosjes zijn nog dicht; de sim-kaarten zitten er nog in. Ook hiervan heb ik geen idee wat ik aanschafte, c.q. wat er veranderde waardoor ik dit pakket kreeg. Daar de er in zittende simkaarten duidelijk niet gebruikt zijn, begrijp ik er nog minder van.

 

Ik scande beide enveloppen en hun inhoud.

Daar zowel mijn echtvriendin als ik beide een mobiele telefoon gebruiken, waarvoor we een KPN-abonnement hebben, mis ik de inhoud van de nu teruggevonden pakketten geheel niet. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat dit te betekenen heeft of te betekenen gehad heeft.

 

Mogelijk kunt u ons in uw administratie traceren met de volgende gegevens:

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)

 

PS: ik kan hier geen bijlages kwijt, dus kan ik u de gemaakte scans van de pakketten niet toenen. 

 

 

Dag @JWA Langendijk

Bedankt voor je bericht op ons Forum. Ik kan me voorstellen dat je niet meer helder hebt wat er 8 - 9 jaar geleden exact gebeurd is. Ik durf ook eigenlijk niet toe te zeggen dat dit voor ons nog precies te achterhalen is. Waarom is het voor jou van belang om dit nu nog te weten te komen? Maak je je zorgen dat je betaalt voor diensten die je niet gebruikt, of ligt er een andere reden aan ten grondslag? 

Wat betreft de eerste simkaart, kan je kijken of de gegevens van de verpakking overeenkomen met de simkaart die je nu in je toestel hebt. Levert dat onvoldoende duidelijkheid voor je op, kun je dan je verdere gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer, het simkaartnummer dat op de teruggevonden verpakking staat en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Ten aanzien van de tweede vraag kan je het beste navraag doen via het KPN Zakelijk Forum of de zakelijke klantenservice via 0800-0403 (gratis). Via het KPN consumenten Forum kan ik daarin helaas niet iets voor je betekenen. 

Overigens kan je hier op het Forum wel gewoon afbeeldingen plaatsen. Als je dat doet, houd er dan wel rekening mee dat het voor iedereen zichtbaar is en er geen privacygevoelige informatie in staat. 


Ik heb niet meer iets van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat er van mijn kant geen actie meer nodig is. Anders hoor ik het graag! 


Reageer