Skip to main content

Hi! 
 

Mijn sim-only abonnement loopt bijna af, dus ben ik mij even aan het verdiepen in de opties. Ik ben van plan om de iPhone 13 Pro te kopen en wil mijn kosten per maand zo laag mogelijk houden (betaal dus liever in een keer de gehele telefoon). Mijn gedachtegang is als volgt: 

  • Ik sluit een abbo af en betaal dan meteen de gehele telefoon af. Klopt het dat dit goedkoper is dan sim-only verlengen en dan een telefoon in een keer los kopen? 
  • Daarnaast vraag ik mij het volgende af. Stel dat mijn nieuwe telefoon volgend jaar kapot gaat. Kan ik dan een andere telefoon aan het abonnement koppelen zonder extra kosten? Ja toch? Lijkt mij dan gewoon een kwestie van de sim kaart wisselen. Of kan dat alleen bij sim-only? 
  • Ook vraag ik mij af of het abonnement onbeperkt naar beneden en boven kan worden aangepast? Lees wel zoiets op de website, maar kan er verder niet zoveel over vinden (of dat extra geld kost) dus even een dubbel check 🤓
  • Heeft een e-sim nog andere voordelen dan hetgeen wat kpn allemaal noemt? Voor werk heb ik een andere telefoon waar geen e-sim in zit, dus het lijkt mij niet van toegevoegde waarde. 

Tot zover mijn gedachtekronkels. En dank aan degene die hierop wil antwoorden 🙃 Groet, Karen

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

  • Ik sluit een abbo af en betaal dan meteen de gehele telefoon af. Klopt het dat dit goedkoper is dan sim-only verlengen en dan een telefoon in een keer los kopen? 

Ja. Vaak wel.

  • Daarnaast vraag ik mij het volgende af. Stel dat mijn nieuwe telefoon volgend jaar kapot gaat. Kan ik dan een andere telefoon aan het abonnement koppelen zonder extra kosten? Ja toch? Lijkt mij dan gewoon een kwestie van de sim kaart wisselen. Of kan dat alleen bij sim-only? 

Je kunt gewoon de simkaart in een ander toestel steken. Dat werkt gewoon. Een toestel is niet gekoppeld aan een abonnement. 

  • Ook vraag ik mij af of het abonnement onbeperkt naar beneden en boven kan worden aangepast? Lees wel zoiets op de website, maar kan er verder niet zoveel over vinden (of dat extra geld kost) dus even een dubbel check 🤓

Ja, je kunt ten alle tijde abonnement omhoog en omlaag bijstellen. 

  • Heeft een e-sim nog andere voordelen dan hetgeen wat kpn allemaal noemt? Voor werk heb ik een andere telefoon waar geen e-sim in zit, dus het lijkt mij niet van toegevoegde waarde. 

Ik zie er ook niet het nut van in. Lijkt me alleen maar lastiger. Je kunt niet meer eenvoudig de simkaart in een ander toestel stoppen.


Hallo @Karenvg ,

De eerste drie vragen hebben een antwoord JA.

De laatste vraag : Geen andere voordelen dan KPN al noemt.  

toelichting : 

Kosten telefoontoestel

KPN geeft klanten vaak een korting op telefoons als je verlengt of een nieuw abonnement afsluit. 

Verplaatsen simkaartje 

Je kunt altijd het simkaartje in een andere telefoon stoppen en dan loopt het abonnement gewoon door via die andere telefoon.  

Tussentijdse wijzigingen abonnement 

Bij KPN Hussel kun je maandelijks jouw abonnement naar boven of naar beneden bijstellen. De wijziging gaat dan in op de eerste dag van de nieuwe maandelijkse periode. 

E-sim 

KPN benoemt de voordelen al goed. Maar niet voor iedereen heeft het nut. Beoordeel zelf of je gebruik wilt maken van een e-sim. 

 


Ah super bedankt voor jullie (mega snel ook!) reacties. Heel fijn, dan weet ik genoeg. 
 

Fijne dag nog! 


Graag gedaan :thumbsup_tone4:  Veel plezier met de nieuwe Iphone !