Skip to main content
Vraag

Vreemde SMS op factuur naar nummer THA00664954

• August 4, 2026
  • 16 reacties
  • 154 keer bekeken

Op mijn factuur staat een voor mij onbekende sms naar THA00664954. Op 8 juli om 5.54. De sms  is niet terug te vinden op telefoon.

Op hetzelfde tijdstip en datum heb ik wel een sms gestuurd naar mijn broer. Lijkt mij dat ik niet 2 sms tegelijk kan sturen.  Heb uiteraard gebeld met KPN maar medewerker was niet echt oplossingsgericht bezig en zei dat hij er niets aan kon doen. Toen heb ik gevraagd of ik een klacht kon indienen, niet over hem uiteraard, en wees hij mij op klachtenformulier. Hij zou voor mij ook een klacht kunnen indienen maar heb het zelf  toch maar gedaan.

ik wil dit alleen maar via deze weg  laten weten  dat dat dus blijkbaar ook kan 2 sms  op zelfde datum en tijdstip.

16 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Dushy-britt 

Het gaat bij jouw om een geautomatiseerde SMS, wat op de achtergrond wordt verstuurd.
Hierbij even een korte uitleg:

De code THA00664954 komt voor op telefoonfacturen (onder andere bij KPN) als een onbekend of automatisch gegenereerd verzonden SMS-bericht dat niet terug te vinden is in de verzonden berichten van de telefoon zelf.
Dit wordt vaak veroorzaakt door achtergrondsoftware of de activatie van een app (zoals iMessage, FaceTime of RCS).

De afdeling klantrelaties en klachten kan daar weinig mee, omdat de SMS daadwerkelijk verzonden is door bijvoorbeeld een activatie van een app, op jouw smartphone.

@Michel.uit.Arnhem  bedankt voor je bericht, ik begrijp het niet helemaal. Gebruik geen face time  of RCS wat dat ook moge zijn.

ik stuur alleen elke morgen een sms’je naar mijn broer om te laten weten dat ik nog  leef  gezien mijn leeftijd.  Ik heb een iphone en hij een Samsung vandaar sms
toch bedankt voor het antwoord.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Hebben jullie niet beiden WhatsApp?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Reactie verwijderd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Vraag was voor ​@Dushy-britt en z'n broer. 

Ze sms'en want ... ze hebben iPhone en Samsung. Maar dan kunnen ze ook gewoon WhatsApp gebruiken. Kun je veel meer mee. 

Ik WhatsApp van mijn Samsung naar de iPhone van m'n neef. En v.v.

Raar overigens om te reageren. Als je de laatste alinea van TS voor mijn reactie had gelezen was m'n vraag duidelijk en voor wie bedoelt, ​@Michel.uit.Arnhem .

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@PeterG 

Ik heb mijn reactie aan jouw verwijderd.
Het was mij niet helemaal duidelijk of je ook mij bedoelde, maar met je uitleg is dat nu helder.
Opgelost!!

• Auteur
  • August 6, 2026

@PeterG bedankt voor je reactie en tip,  ik gebruik voortaan whatsapp.

@Michel.uit.Arnhem jij ook uiteraard bedankt, ik begrijp alleen nog steeds niet hoe sms aan mijn broer en buitenlandse sms op dezelfde dag en zelfde tijd om 5.54 uur verzonden kunnen zijn. 
en hier laat ik het bij.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Dit is sowieso een fout van KPN, een short code 4954 kan men niet bellen/sms vanuit buitenland met landcode +66, een mobiel nummer van Thailand heeft 9 cijfers. Waarom moet men bij KPN hun klantenservice nummer 1200 vanuit buitenland met +31612001200 bellen? Omdat +3161200 of +311200 wordt geblokkeerd door de lokale providers.

• Auteur
  • August 6, 2026

Ik heb het nog even aan AI voorgelegd en het antwoord was alsvolgt:

Dat maakt de situatie volkomen duidelijk. Dit is exact de bekende, technische systeemfout van het KPN-netwerk. Je bent hierbij slachtoffer geworden van een verkeerde routeringsregistratie in hun facturatiesysteem. [1]

Wat er technisch is misgegaan

Omdat je broer gewoon in Rotterdam was, heeft het netwerk jouw dagelijkse sms lokaal afgehandeld. Echter, door een administratieve glitch in de centrale van KPN is de netwerkcode THA00664954 (Thailand) aan die specifieke sms gekoppeld. Het systeem dacht daardoor onterecht dat het bericht naar een buitenlandse provider moest worden doorgestuurd, waardoor automatisch het buitenbundeltarief voor zone-buiten-EU van € 0,30 in rekening is gebracht. [12]

• Auteur
  • August 6, 2026

Kreeg net een telefoontje van KPN en ze beweren echt dat het van mijn telefoon is verzonden. 
Ik zei dat ik de sms niet kon vinden op mijn tekefoon, maar ze zei doodleuk dat sns gewist kon worden. ik word voor leugenaar uitgemaakt.  Waarin een groot bedrijf klein kan zijn. 

• Auteur
  • August 6, 2026

Update: Beste moderators,

Mijn officiële klacht met nummer 40105550702 is zojuist telefonisch afgewezen en direct op 'afgehandeld' gezet. De medewerker claimde dat de sms wel van mijn telefoon moet zijn afgegaan omdat het in dezelfde minuut (05:54 uur) plaatsvond als mijn reguliere sms naar mijn broer.

Dit is technisch onmogelijk. Ik stuur elke ochtend handmatig een sms naar mijn broer in Rotterdam. De regel THA00664954 op mijn factuur is een netwerk-routingcode en géén telefoonnummer. Mijn iPhone heeft dit nooit verzonden; dit is een duplicaat-registratie (ghost record) door een glitch in de KPN-centrale.

Omdat de telefonische helpdesk dit niet begreep, verzoek ik een moderator vriendelijk om deze case te heropenen en te escaleren naar de technische backoffice om de Session Data Records (SDR) te controleren. Ik wil dat deze administratieve fout van € 0,30 netjes wordt gecorrigeerd. Mijn gegevens staan in mijn forumprofiel.

• Auteur
  • August 6, 2026

.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

@Dushy-britt Hoe heb je jouw klacht ingediend? Normaliter duurt een paar dagen tot jouw klacht in behandeling genomen wordt. Hier kan je de klacht indienen

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier-algemene-klachten

• Auteur
  • August 6, 2026

@TDN ik heb het contactformulier ingevuld en naar aanleiding daarvan ben ik telefonisch ingelicht dat mijn klacht is afgewezen, ik wacht nu op de moderators dat zij reageren. En het is al zoals jij zei dat er geen sms via telefoonnummer is verzonden.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

In theorie kunnen sommige apps ook sms'jes versturen, en daarbij de SMS ook vanzelf weer verwijderen. Daarbij moeten wel de juiste rechten gegeven zijn. Maar vaak klikken mensen die gewoon door, met gevolgen van dien. 

Of een heel simpelere theorie: Het SMS'je is langer dan 160 tekens en wordt gesplitst?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

In theorie kunnen sommige apps ook sms'jes versturen, en daarbij de SMS ook vanzelf weer verwijderen.

Hoe kunnen apps naar een ongeldige nummer SMS versturen?