Skip to main content

Beste lezer,

 

Momenteel kamp ik met een intens vervelend probleem. "Geen tot nauwelijks bereik, op 90% van de locaties."

 

Ik heb 2 jaar KPN gehad ging allemaal super, nooit problemen. Sinds mijn nieuwe abbonement is het dramatisch. Meermaals contact opgenomen en een nieuwe simkaart gekregen, niks helpt helaas.

 

Gebruik een Samsung S21

Hallo @FabW 

 

Is dat slechte bereik begonnen toen je die Samsung S21 ging gebruiken?

Als je je simkaart eens in een ander toestel probeert, heb je dan ook slecht bereik?

Is de firmware ook helemaal bijgewerkt, ik kom op internet veel klachten over het bereik tegen maar de meeste klachten zijn al een paar maanden oud dus ik denk dat ze het ondertussen opgelost hebben met een nieuwe firmware update.


Hoi @FabW, ik weet dat in een deel van Twente (Overijssel) KPN bezig is met het upgraden van 3G naar 4G-5G. Dit beïnvloed het bereik zeker momenteel. Woon je toevallig in die regio?

(hoef jouw woonplaats niet te weten, dit is een openbaar forum). 

Vul anders alvast jouw gegevens in je profiel voor de KPN medewerkers mocht je dat nog niet gedaan hebben. 
 


@GeSp 

Heb twee sim-kaarten geprobeerd. Werken beide niet in de S21.
Telefoon is up-to-date, daar kan het niet aan liggen.

Thanks voor je reactie

 


Al eens een andere telefoon geprobeerd? Kan natuurlijk zijn dat de telefoon een defect heeft, updates verhelpen daar niets aan.

Als je op heel veel plekken geen bereik hebt zou ik juist de telefoon gaan verdenken.


@FabW

 

Als die simkaarten die je getest hebt wel goed werken in een ander toestel dan lijkt mij ook dat het aan de S21 ligt.

Als je er redelijk in de buurt zit zou je bij een Samsung service center (https://www.samsung.com/nl/servicecenter/) langs kunnen gaan, je moet dan even vantevoren een afspraak maken.

Je kan hem ook ter reparatie aanbieden bij KPN zelf maar dan duurt het veel langer denk ik voordat je hem terug hebt: https://www.kpn.com/service/mobiel/schade.htm#/


@FabW 

Er is ook een topic van dezelfde strekking icm de S21

 '4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel'

 

Misschien kun je daar ook bij aanhaken en de de vraagstelling van @Denise_  doornemen en invullen, zodoende de technische dienst dit ook kan meenemen


Je bent niet de enige die dit ervaart. En niet alleen bij kpn.

https://www.google.com/search?q=bereik+samsung+s21


Hoi @FabW, welkom op ons forum. Niet fijn dat je bereik met de S21 zo slecht is, wél fijn om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is.

Heb je jouw simkaart al even in een ander toestel kunnen testen? Net als anderen hier ben ik ook benieuwd naar hoe het dan gaat. Het topic dat @TS83 bedoelt is deze: 

Er komen inderdaad meer signalen over de Samsung S21 voorbij. Als je alle vragen kan beantwoorden, kan ik deze informatie voor je doorspelen naar de Technische Dienst om ze zo te ondersteunen in het lopende onderzoek. 


@FabW 

Zou 'm snel inruilen als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Er zijn nl. veel mensen met problemen met de S21 en vooral i.c.m. 4G. Als je het probleem aankaart bij KPN en Samsung kunnen ze je na de bedenktijd niet echt helpen (ze onderzoeken het probleem maar je kunt je toestel niet meer inruilen of je contract ontbinden o.i.d.) dus dan zit je vast aan iets duurs wat niet goed werkt en waar na bijna een half jaar nog steeds geen oplossing voor is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.