Skip to main content

Vrijdag 21 oktober heb ik mijn nieuwe telefoon, een iPhone 14 Pro Max, ontvangen bij mijn contractverlening. Vervolgens de telefoon geconfigureerd, maar toen bleek dat er een horizontale streep door het beeld heen liep.

Op zaterdag 22 oktober ben ik naar de KPN winkel in Leidscherijn Centrum gegaan en daar hebben ze vastgesteld dat het scherm defect was en dat de telefoon ter reparatie moest worden aangeboden. Hiervoor is een reparatieopdracht gemaakt en de telefoon zou worden opgestuurd naar de reparatiepartner van KPN. 

Ik heb netjes een email ontvangen met daarin een link waarop ik kan klikken om de status van de reparatie te volgen. We zijn nu inmiddels 1,5 week verder en wanneer ik op de link klik zie ik nog steeds als status: ‘in afwachting van verzending’ met de datum 22.10.2022.

Gebeld met de klantenservice van KPN. De mevrouw daar was kortaf en wist alleen te melden dat zij ook niet weet wat de status van de reparatie is en dat zij alleen een email kan sturen naar het reparatiebedrijf. Ze zei ook dat het best kon zijn dat de winkel de telefoon nog niet had verzonden. Nou, ik mag hopen dat dat niet zo is. Ben afgelopen donderdag nog bij de winkel langs geweest en zij beweren bij hoog en laag dat zij de telefoon echt verzonden hebben.

Ondertussen zit ik zonder telefoon en weet ik ook niet of de telefoon überhaupt is aangekomen bij het reparatiebedrijf. Echt een super slechte service van KPN. Dit is de eerste en laatste keer dat ik een abonnement verleng bij KPN. 

Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben met het opsturen van een telefoon ter reparatie? En zo ja, is het bij jullie uiteindelijk goed gekomen?

Hi @PetraBos! Vervelend dat het langer duurt dan verwacht. Normaal duurt reparatie ongeveer een week. Ik kan je niet direct vertellen waarom het in dit geval langer duurt. We zijn ondertussen een paar dagen verder. Heb je al meer gehoord?

Is verder de link waar je het over hebt ons reparatieportal? 


Mijn telefoon is terecht. Lag al meer als een week bij het reparatiebedrijf, maar omdat de winkel de order niet had ingeboekt konden ze niet met de reparatie beginnen. Dus nu ben ik mijn telefoon zeker 3 weken kwijt.


@PetraBos Een nieuw toestel voor reparatie?

Dir had toch gewoon als DOA aangemerkt moeten worden en een omruilen voor nieuw moeten zijn?


Dat vind ik ook Roos, maar blijkbaar doen ze dat niet bij KPN


@PetraBos begrijp ik goed dat het toestel direct na binnenkomst al defect was? De kans dat het nog een keer voorkomt is natuurlijk vrijwel nihil. Maar de volgende keer kan je ook het reparatieformulier op onze website invullen. 

In dit geval kan ik weinig doen om het proces te veranderen. Wel ben ik nieuwsgierig wie heeft aangegeven dat je het toestel nu een aantal weken kwijt zult zijn. Heeft een medewerker van KPN dit aangegeven?


Hallo Bram,

Toen ik het toestel terug bracht naar de winkel werd verteld dat de reparatie twee weken ging duren. Aangezien het toestel nu pas na bijna twee weken in reparatie is genomen zal dit sowieso langer worden.