Skip to main content

Ik zou graag willen weten hoe ik betalingen via het abonnement kan uitzetten.

Ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden en bij het afsluiten van het abonnement werd mij verteld dat ik dit zelf kon doen online, maar ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.

Hoi @Micdee. Je kan ‘Betalen via je factuur’ laten uitzetten door onze klantenservice, gratis bereikbaar op het nummer 0800 0402. Ik kan het natuurlijk ook voor jou uitzetten. Als je wilt dat ik het voor je uitzet, laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer achter op het KPN Forum profiel en laat een seintje achter in dit topic als dat is gebeurd?


Hoi @Micdee. Je kan ‘Betalen via je factuur’ laten uitzetten door onze klantenservice, gratis bereikbaar op het nummer 0800 0402. Ik kan het natuurlijk ook voor jou uitzetten. Als je wilt dat ik het voor je uitzet, laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer achter op het KPN Forum profiel en laat een seintje achter in dit topic als dat is gebeurd?

@Micdee Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geblokkeerd. Anders hoor ik het graag!


Hallo @Vikash,

Het heeft enige tijd aan de telefoon nodig gehad,  maar als het goed is,  is het nu geblokkeerd. Bedankt voor je reactie. 

Snap alleen niet waarom ik dat niet zelf kan doen om mijnKPN.

Met vriendelijke groet. 


Snap alleen niet waarom ik dat niet zelf kan doen om mijnKPN.

Precies, als de concurrent dat kan…

...dan zou KPN dat toch ook wel moeten kunnen.


Wat fijn dat een collega het voor jou heeft geblokkeerd. Als je het zelf uit wilt kunnen schakelen dan wil ik je doorverwijzen naar de Google Play Store. 


Wat fijn dat een collega het voor jou heeft geblokkeerd. Als je het zelf uit wilt kunnen schakelen dan wil ik je doorverwijzen naar de Google Play Store. 

Wie zegt dat het alleen om de Google Play Store zou gaan en niet om bijvoorbeeld SMS diensten.

Ik ben een absoluut tegenstander van het betalen via de factuur van de mobiele telefoon, puur en alleen omdat dat de drempel tot het doen van aankopen verlaagt en de kosten "onzichtbaar" maakt. Dit leidt vaak tot aankopen die niet echt nodig zijn en daarom alleen al is het mijns inziens gewenst om centraal op het abonnement te kunnen blokkeren.


Ik zou het ook graag zelf doen via het abonnement,  omdat ik op die manier het sneller voor elkaar heb dan via de Playstore, Pay info.. maar dan die andere betaalservices.

De redenen die al gegeven zijn,  ben ik het ook mee eens en daarbij komt dat het om een abonnement gaat voor mijn kinderen.  Die toch niet altijd even goed door hebben dat het om iets gaat waarvoor betaald moet worden. 

Dus dan uit zetten via het abonnement heeft mijn grote voorkeur en dan nog het liefst dat ik het zelf kan regelen via mijn account.  ( wat blijkbaar bij T- mobile) wel mogelijk . 


Ik begrijp dat jullie deze mogelijkheid willen zien in Mijn KPN. Ik heb dit daarom intern doorgezet als verbetervoorstel. Ik hoop, net als jullie, dat hier in de toekomst verandering in komt. :relaxed:


Reageer