Skip to main content

hallo waar kan ik terug vinden waaraan en wanneer ik mijn mobiele data heb verbruikt? De laatste maanden is mijn mobiele data op voor het einde van de maand, terwijl ik normaal gezien bijna geen data gebruik. ik weet niet hoe dit ineens kan?

Admin: titel samengevat i.v.m. vindbaarheid

Hallo @h_zegers ,

Dit kun je zien in het menu van jouw mobiele telefoon. 
 

Bij mij is het zichtbaar in het menu Mobiel Netwerk. Daar kun je per app het verbruik zien. 
 

Wil je het verbruik beperken? Zorg dan dat bv automatische downloads niet via het Mobiele Netwerk lopen, maar via WiFi. Dat valt ook in te stellen. 
 

Tenslotte:

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

 


Hi @h_zegers, ik zie dat @Noordzee je te hulp is geschoten, heb je het kunnen vinden?

Wij kunnen/mogen in verband met wetgeving niet zien waar je data aan op is gegaan, we hebben enkel de grootte van je datasessies en data/tijdstippen van die sessies inzichtelijk. Kan je dus helemaal niks wijzer maken als je je afvraagt waar de data precies aan op is gegaan :grimacing:


Heb t wel gevonden, denk inderdaad dat hij ongemerkt bij slechte WiFi is overgeschakeld naar 4G. Bedankt voor uw info./ uitleg 


Dat kan gebeuren inderdaad @h_zegers, om dit in de toekomst te voorkomen kan je als je thuis bent mobiele data uitzetten, dan kan je toestel alléén maar op de wifi. Zodra je de deur uit gaat kan je mobiele data dan weer aanzetten :blush: