Skip to main content

Beste KPN,

Via deze weg wil ik graag bezwaar maken tegen de factuur van 07-02-2022. Klantnummer: XXX

Op 28-01-2022 is de telefoon, 06 …..17  SIM kaart XXX, van onze zoon gehackt. Zoals u in de factuur kan zien is hier dezelfde dag € 275,43 aan SMS berichten afgeschreven tussen 17.14 uur en 19.06 uur. Hij heeft een verkeerde SMS geopend waardoor hij gehackt is.

Onze zoon is niet geestelijk capabel om dit te doen, onze zoon is in november 2021 op genomen in een (half) gesloten inrichting (Parnassia KCAP) voor een psychose, dd. 28-01-2022 en ook vandaag nog zit hij hier om te herstellen. Dit komt omdat hij onbekwaam is om alles nog te begrijpen wat hij doet. Hij moet echter wel een telefoon hebben zodat hij contact kan hebben met de familie, dit omdat zijn gedachte per seconde kunnen wisselen.

Wij hebben na een telefoontje alles gedaan wat we moesten doen zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van zijn telefoonnummer. We konden eerdere afschrijvingen niet voorkomen maar hebben zo snel als mogelijk gehandeld.

Graag zouden wij het geld terug willen ontvangen. Onze zoon kan er niets aan doen dat er geld van ons ontvreemd is door criminelen. Het is wel zo dat wij dit financieel niet kunnen missen in verband met de verdere ziektekosten van onze zoon.

Hopend op een goede afloop vebrlijf ik,

Hartelijke groet,

Sven Dekker.

 

 

Hierna chat gehad met KPN:

Uw chat transcript van 16 februari 2022
Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.

Digitale Assistent: Nog even ter controle: wil je inderdaad iets weten over je factuur?

Ik: Ja, ik heb een factuurvraag

Digitale Assistent: Jammer dat je vraag niet beantwoord is. Ik verbind je daarom zo door naar een medewerker. Wil je laten weten waarom je op deze pagina je antwoord niet gevonden hebt?

Ik: ik wil een klacht indienen ivm hack

Digitale Assistent: Bedankt.

Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Digitale Assistent: Wat is je voornaam?

Ik: S

Digitale Assistent: En wat is je achternaam?

Ik: Dekker Digitale Assistent: Om welk mobiel nummer gaat het?

Ik: 06 ….7

Digitale Assistent: Wat is je postcode?

Ik:

Digitale Assistent: Dank je.

Wat is je huisnummer?

Ik:

Digitale Assistent: En wat zijn de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer?

Ik:

Digitale Assistent: Wat is de geboortedatum van de contractant? Schrijf het als: 19-01-1989.

Ik:

Digitale Assistent: Oké, S. Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Stephan: Welkom! Je chat met Stephan. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

Ik: ja Stephan: Goedemiddag, wat kan ik voor je doen?

Ik: Bovenstaande brief hier geplakt

Stephan: Ik zal even kijken of ik iets voor je kan doen, moment

Stephan: Moment nog Stephan: Ik heb het voor je uitgezocht maar dit vergoeden wij niet helaas Stephan: Officiële statement van KPN is :De klant is zelf verantwoordelijk voor het klikken op links en de installatie van apps. KPN crediteert de kosten voor uitgaande SMS-berichten daarom ook niet. Verwijs een klant desgevraagd door naar de politie om aangifte te doen en om zo eventueel de kosten te verhalen.

Ik: Is dit alles wat jullie voor ons in deze situatie kunnen betekenen.

Ik: Een kopie van een statement. In de winkel moest het via deze weg.

Stephan: Dat is correct, dit is het enige wat we kunnen doen. We vergoeden deze kosten niet voor onze klanten.

Ik: Praat ik met een computer of een persoon?

Stephan: Persoon

Ik: Wij moeten dus aangifte doen bij de politie?

Stephan: Inderdaad, dat is de enige manier hoe je geld zou kunnen terugkrijgen eventueel.

Ik: Onze zoon heeft een psychose, en jullie kunnen niets doen.

Ik: Wat is er geworden dat de mens niet meer persoonlijk geholpen wordt.

Stephan: Ik snap dat je een vervelende situatie zit en het hem niet aan te rekenen is, echter kan KPN de kosten ook niet op zich nemen uit coulance in dit geval.

Ik: Vermijden jullie elk persoonlijk contact zodat jullie mensen op deze manier kunnen afschepen? Stephan: Je zou eventueel naar de winkel kunnen gaan als je persoonlijk contact wilt, wij vermijden dit niet, let wel dat het je eigen keus is om de chat te gebruiken en bijvoorbeeld niet persoonlijk naar de winkel te gaan of te bellen (dat is in mijn ogen iets persoonlijker)

Stephan: Dus het antwoord daarin is "nee"

Ik: Ik ben naar de winkel geweest, welke mij terug stuurde naar de computer omdat ze dit niet behandelen in de winkel en mij terug verwezen naar de chat. daarom zit ik weer aan de pc.  Ik heb \het gisteren op de pc geprobeerd en ben daarom naar de winkel gegaan. heb.

Stephan: Lastige situatie , en nogmaals, ik begrijp de situatie maar met verbruikskosten naar aanleiding van fraude vanuit apps of programma's die geïnstalleerd zijn of ergens verkeerd op is geklikt doen we niets.Er zijn maar een paar uitzonderingen in waar we geld terug geven voor verbruik buiten de bundel en dit is er niet één van.

Ik: Duidelijk, bedankt voor niets.

Stephan: Fijne dag nog, succes bij de politie en ik hoop dat je wat geld kunt terugkrijgen op die manier

 

Van kastje naar …. Waar is de persoonlijke hulp die er voorheen was. Ik heb de KPN heel hoog zitten maar zit nu op een glijbaan naar beneden.

Een schrijnend geval inderdaad.  Ik hoop dat u niet verwacht dat kpn deze kosten zal vergoeden immers de klant blijft ten alle tijden verantwoordelijk. Zelfs als uw zoon een auto zou kopen is hij verantwoordelijk tenzij hij onder curatele staat. Dit is ook wettelijk geregeld. Een moderater gaat hier reageren.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer en het betreffende telefoonnummer.  De wachttijd is een dag of twee. 


Beste Joep,

We waren bezig en in afwachting van bewindvoering ten tijde van het bovenstaande.

Wat bedoel je met : Een moderater gaat hier reageren.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer en het betreffende telefoonnummer.  De wachttijd is een dag of twee. 

Ben jij die moderator?


Mosterd naar de maaltijd maar had voor een prepaid gekozen: op is op! Ik ben razend benieuwd of KPN het geld voor eigen rekening neemt.

 


 


Ik ben geen moderater.  Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Forumleden kunnen in dit geval niets voor u doen. Een moderater reageert automatisch op uw bericht. Ik weet heel goed uit ervaring hoe uw leven nu op z'n kop staat. Sowieso wens ik u veel sterkte. 


Beste Joep,

Bedankt voor je schrijven. Het is voor het eerst voor mij op het forum.

Je bent een goed mens,

Dank je wel.


@Myrna en Sven Welkom op het forum. 

Allereerst kan ik mij niet voorstellen hoe heftig deze situatie moet zijn. Daarmee wens ik jullie heel veel sterkte. 

Voor wat betreft de kosten heb ik helaas slecht nieuws. Deze situatie klinkt als een Flubot, waarbij er malware op het toestel geïnstalleerd wordt. 

Omdat dit alleen geïnstalleerd wordt als er op een link geklikt wordt is de klant hiervoor helaas zelf verantwoordelijk. Aangifte doen bij de politie is dan ook het enige advies dat ik kan geven. 

Ik snap dat dit een vervelend bericht is, maar ik kan er helaas niets anders van maken.