Skip to main content

Waar kan ik ergens vinden hoeveel data ik in het buitenland gebruikt heb bij een unlimited abo? Ik wil weten hoeveel van de 50gb ik verbruikt heb maar kan het nergens vinden. 

Hi @PeterJas! Dit kan in de KPN ID app met de volgende stappen:

  • Zoek in de KPN ID app het juiste nummer op. Kies voor de blauwe knop “Meer opties bekijken”.
  • Kies in het nieuwe scherm voor “Al mijn bundels bekijken”.
  • Kies vervolgens voor het tabblad “Binnen EU”.


Hier zie je hoeveel data je over hebt van je EU bundel. Let er wel op dat het soms even kan duren voordat deze het meest recente verbruik aangeeft. Gelukkig heb je totaal 50GB tot je beschikking. Dat is dus niet zomaar op. 😉

Voor meer informatie over mobiel internet in het buitenland, kijk op onze informatiepagina over roaming


Je kan dat opvragen in de MijnKPN app . Het ziet er zo uit.

Je vindt het via Meer opties bekijken → Al mijn bundels bekijken
 

 


@PeterJas ik zie dat @RBxx en ik op 1 lijn zaten. 😉

Omdat dit het juiste antwoord is heb ik die ook zo gemarkeerd. Laat je het hier weten wanneer je nog verdere vragen hebt?


Ik heb het idd gevonden. Dank!

ik begrijp dat data die ik deel vanuit het buitenland ook van de 50 g afgaat. Data die ik in Nederland deel en door de ontvanger in het buitenland opgemaakt wordt telt niet mee toch?


@PeterJas dat klopt! 🙂


Hoi @Bram_ , kan je iets duidelijker zijn 😉 ?

Volgens mij maakt het niet (meer) uit waar gedeeld wordt. De ontvanger kan de 50GB meenemen naar de EU en het maakt niet uit waar de ‘gever’ de MB’s deelt (NL of EU). Die houdt toch zijn 50 GB in de EU?


@RBxx ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn. Wat je zegt klopt precies.

De gever mag 50GB uitdelen. De ontvanger kan dit vervolgens in heel Europa gebruiken.

Dit staat los van de MB's die de gever zelf in europa mag gebruiken.

Je kan dus aan het begin van de maand MB's overmaken naar een tweede nummer. En vervolgens samen over de grens data gebruiken. 

Bedankt dat je nog even om verduidelijking hebt gevraagd. Ik zal mijn best doen om te zorgen dat het de volgende keer niet nodig is. 😋