Skip to main content
Vraag

Waar vind ik informatie over de levertijd van een Apple Watch 12 of Ultra 4?

• September 17, 2026
  • 25 reacties
  • 392 keer bekeken

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Hebben leden die (ook) de nieuwe Apple Watch hebben besteld al enige informatie gekregen of die geleverd wordt? Ik zie bij de iPhone’s een betere informatie/communicatie dan bij een Apple Watch?

25 reacties

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Ter info:  Echt zojuist zie ik in me postnl dat er pakket is aangemeld en dat de bestelstatus is aangepast in de kpn app.

• Helper
  • September 18, 2026

Wanneer heb jij besteld? Ikzelf al ruim voor 14:00 uur vorige week. Wel melding dat deze gereserveerd is en omdat deze in voorverkoop was als een van de eerste zou ontvangen. Maar voor alsnog blijft het stil

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Ik kreeg op zaterdag om 11:40 uur de bestelbevestiging dus waarschijnlijk rond 11:30 uur daadwerkelijk besteld.

Inderdaad, voorverkoop zou om 14:00 uur van start gaan maar ze waren al eerder te koop.

Welke heb je besteld?

• Helper
  • September 18, 2026

Apple

Watch Ultra 4 GPS Cell 49mm Nat Tita Cs Desert Alpine Lp

12:19 de bevestiging ontvangen 

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Ahh ja ik een Series 12. Wel apart want je was er vroeg bij. Maargoed ik hoorde ook niks totdat ik gisterenavond in de postnl app keek en hij wordt nu daadwerkelijk uitgeleverd.

Er worden overigens wel levertijden gecommuniceerd voor de Apple Watch: https://www.kpn.com/mobiel/levertijden maar ik ga er vanuit dat jij hem wel eerder krijgt dan de wachttijd die daar staat…

• Helper
  • September 18, 2026

Die had ik inderdaad gezien, maar dat gaat inderdaad over orders vanaf 18-9

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Ja er zijn 2 tabellen de linker is besteld t/m 17-9 en daar staat ook die lange levertijd maar ik kan me niet voorstellen dat jij zolang hoeft te wachten.

Ik herinner me dat Kpn ooit heeft gezegd dat ze wekelijks voorraad krijgen dus het zal me niks verbazen als jij bij aankomende week zit gezien je vroege besteltijd.

Maar, ik vind de informatievoorziening naar ons (vergeleken met de iPhone bestellers) wel echt ondermaats. 

• Helper
  • September 18, 2026

Ja er zijn 2 tabellen de linker is besteld t/m 17-9 en daar staat ook die lange levertijd maar ik kan me niet voorstellen dat jij zolang hoeft te wachten.

Ik herinner me dat Kpn ooit heeft gezegd dat ze wekelijks voorraad krijgen dus het zal me niks verbazen als jij bij aankomende week zit gezien je vroege besteltijd.

Maar, ik vind de informatievoorziening naar ons (vergeleken met de iPhone bestellers) wel echt ondermaats. 

Dat valt mij inderdaad ook op. ​@KPN er kunnen jullie niet wat opheldering geven?

• Helper
  • September 18, 2026

Maar ik heb er een hard hoofd in dat ik deze morgen of ergens volgende week ga ontvangen. 

• Deelnemer
  • September 18, 2026

Meer mensen die een Apple Watch series 12 hebben besteld? Klopt het dat wij nu nog 3 á 4 weken moeten wachten? Weet iemand ook hoe dit kan? Alle andere web winkels hebben de Apple Watch gewoon op voorraad?

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Meer mensen die een Apple Watch series 12 hebben besteld? Klopt het dat wij nu nog 3 á 4 weken moeten wachten? Weet iemand ook hoe dit kan? Alle andere web winkels hebben de Apple Watch gewoon op voorraad?

Wanneer en op welk tijdstip had je hem besteld? Ikzelf heb ook een Apple Watch 12 besteld en vanmiddag geleverd gekregen. Maar de informatievoorziening was nihil. Kreeg pas gisterenavond informatie erover.

• Deelnemer
  • September 18, 2026

Wanneer en op welk tijdstip had je hem besteld? Ikzelf heb ook een Apple Watch 12 besteld en vanmiddag geleverd gekregen. Maar de informatievoorziening was nihil. Kreeg pas gisterenavond informatie erover.

zondagochtend (08:24) heb ik hem besteld, kreeg maandag bericht hij is gereserveerd en vanmiddag kreeg ik exact dezelfde mail 

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

@Elskeuh Ik geloof echt niet dat je dan 3-4 weken moet wachten aangezien je hem alsnog redelijk snel na het openen van de pre-order hebt besteld. Welke uitvoering van de AW 12 heb je gekozen als ik vragen mag?

• Helper
  • September 18, 2026

Ik geloof echt niet dat je dan 3-4 weken moet wachten aangezien je hem alsnog redelijk snel na het openen van de pre-order hebt besteld. Welke uitvoering van de AW 12 heb je gekozen als ik vragen mag?

Apple

Watch Ultra 4 GPS Cell 49mm Nat Tita Cs Desert Alpine Lp

12:19 de bevestiging ontvangen 

• Deelnemer
  • September 19, 2026

@Elskeuh Ik geloof echt niet dat je dan 3-4 weken moet wachten aangezien je hem alsnog redelijk snel na het openen van de pre-order hebt besteld. Welke uitvoering van de AW 12 heb je gekozen als ik vragen mag?

dat hoop ik toch echt niet, ik heb hem besteld onder het mom dat ik hem ook dit weekend in huis zou hebben, en als je nu zegt er is een landelijk probleem maar bij alle andere zaken zie ik hem gewoon op voorraad.

Ik heb een Apple Watch Series 12 GPS Cell 42mm Blck Alu Case Blck Sport Bnd. 

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

@Elskeuh Ja, lastig verhaal. We weten niet hoeveel kpn van elk heeft ontvangen. Nogmaals, ik denk echt niet dat je 3-4 weken hoeft te wachten maar ik weet het niet zeker, ik werk niet bij kpn en heb er dus totaal geen zicht op maar ik weet wel dat hun ook nooit weten hoeveel ze binnenkrijgen want die informatie hebben ze weleens gedeeld.

Je kan natuurlijk altijd annuleren en hem ergens anders kopen maar het voordeel van kpn vind ik dat ze korting bieden op de totaalprijs dan als ik hem bijvoorbeeld bij Apple, Amac of Mediamarkt zou kopen (en het kan ook nog eens in termijnen).

Ik vind ook dat wij beter geïnformeerd hadden moeten worden. Op een gegeven moment was wel duidelijk hoeveel horloges van elk zijn binnengekomen en dan kan je diegene die niet geleverd gaan krijgen pro actief gaan informeren. 

• Deelnemer
  • September 19, 2026

@Elskeuh Ja, lastig verhaal. We weten niet hoeveel kpn van elk heeft ontvangen. Nogmaals, ik denk echt niet dat je 3-4 weken hoeft te wachten maar ik weet het niet zeker, ik werk niet bij kpn en heb er dus totaal geen zicht op maar ik weet wel dat hun ook nooit weten hoeveel ze binnenkrijgen want die informatie hebben ze weleens gedeeld.

Je kan natuurlijk altijd annuleren en hem ergens anders kopen maar het voordeel van kpn vind ik dat ze korting bieden op de totaalprijs dan als ik hem bijvoorbeeld bij Apple, Amac of Mediamarkt zou kopen (en het kan ook nog eens in termijnen).

Ik vind ook dat wij beter geïnformeerd hadden moeten worden. Op een gegeven moment was wel duidelijk hoeveel horloges van elk zijn binnengekomen en dan kan je diegene die niet geleverd gaan krijgen pro actief gaan informeren. 

Je noemt precies de redenen waarom ik hem bij kpn heb besteld haha, ik krijg nu alleen een mail met je toestel is gereserveerd maar nul informatie hoe lang het wel gaat duren het is dat jij een link deelde met levertijden en toen kon ik dus vinden dat er ¾ weken levertijd op zit, ik hoop ook dat dit ruim genomen is en ik mijn nieuwe Apple Watch deze week kan verwachten. 

• Helper
  • September 20, 2026

Dat zijn inderdaad DE redenen om bij KPN te blijven. Maar erg vroeg in de voorverkoop bestellen, zelf ruim voor de officiële start tijd en nog steeds hoor ik niets. Ja gereserveerd is mij. Horloge en het duurt allemaal wat langer maar hij is er bijna. Lekker vaag.

• Nieuwkomer
  • September 21, 2026

Ben ook van mening dat ​KPN hier echt tekort schiet. Als er bij de pre-order vermeld staat dat je de Watch als één van de eersten ontvangt, dan mag je verwachten dat je deze ook snel ontvangt of op z'n minst geïnformeerd wordt over de levertijd. Alle modellen zijn gewoon te verkrijgen bij de diverse winkels/webwinkels en Apple zelf levert ook de volgende dag. Ik begrijp dat KPN afhankelijk is van wat er geleverd wordt door Apple, maar er zal vast meer bekend zijn over de levertijden. Dit is overigens geen nieuwe discussie. Dezelfde discussie is voorgaande jaren ook al gevoerd. KPN verandert hierin dus niets. Erg jammer...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2026

Hallo ​@Ferry1984 ,

Via Mijn bestelling kun je eenvoudig de status van je bestelling volgen met je postcode en bestelnummer. Je bestelnummer vind je in de bevestigingsmail of brief. Of log in bij MijnKPN.

De actuele verwachte levertijd vind je op de levertijdpagina. Dit is een verwachte levertijd gebaseerd op onder andere de voorraad, levering en het aantal bestellingen. De pagina wordt wekelijks bijgewerkt. Informatie over jouw plek in de 'rij' heeft KPN helaas niet. Zodra er een Watch voor jou beschikbaar is, krijg je van KPN een e-mail.

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Hallo ​@Ferry1984 ,

Via Mijn bestelling kun je eenvoudig de status van je bestelling volgen met je postcode en bestelnummer. Je bestelnummer vind je in de bevestigingsmail of brief. Of log in bij MijnKPN.

De actuele verwachte levertijd vind je op de levertijdpagina. Dit is een verwachte levertijd gebaseerd op onder andere de voorraad, levering en het aantal bestellingen. De pagina wordt wekelijks bijgewerkt. Informatie over jouw plek in de 'rij' heeft KPN helaas niet. Zodra er een Watch voor jou beschikbaar is, krijg je van KPN een e-mail.

Bedankt voor het kopieren van de reactie van Vikash in het topic “Wanneer ontvang ik de iPhone 18 Pro Max” dit is echter een nietszeggend antwoord waar niemand wat aan heeft. Je kan totaal de status niet volgen.

Ik zag de status van verzending eerder via postnl dan dat kpn mij informeerde. Het punt is ook dat de informatievoorziening qua wachttijd als je hem als pre-order besteld enorm tekort schiet.

Waar de iphone bestellers nog op de hoogte worden gehouden met smsjes als “het duurt langer dan verwacht” kregen wij als watch bestellers dat totaal niet.

• Helper
  • September 21, 2026

Toch maar eens gebeld, informatievoorziening kan inderdaad beter werd er gezegd. Besteld voor de officiële start pressale en heb nu 39 mensen voor me die op hetzelfde horloge wachten. Ze hadden minder bestellingen verwacht dus ook minder besteld. Hoe vaak en hoeveel er geleverd word kon men niet zeggen maar wel dat er nu 3 a 4 weken aangehouden wordt.

Dus voorlopig toch maar wachten.

• Nieuwkomer
  • September 22, 2026

Ik heb vandaag ook maar even gebeld over hoe lang ik nog zou moeten wachten op de Apple Watch serie 12 42mm bronze alu. Ik ben wel 1 van de eersten die deze heeft besteld maar moest zeker nog 2 weken geduld hebben om teleurstelling te voorkomen. Ze hadden te weinig besteld. 

• Helper
  • September 23, 2026

Wat is hier dan nu het voordeel van een preorder?

• Nieuwkomer
  • September 23, 2026

Wat is hier dan nu het voordeel van een preorder?

Ja dat vraag ik mij dan ook af.