Skip to main content

Hallo, ik heb beetje hetzelfde probleem.

ben sinds dinsdagmiddag in Corfu, en woensdag avond was al mijn 25gb verbruikt? 
kan iemand van kpn mij uitleggen waar die gebleven zijn? 
mvg

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Nee @Yannick2208 de privacyregels (AVG) verbieden dat.
KPN mag alleen vaststellen hoeveel data gebruikt is, maar niet waarvoor. Dat wordt alleen bijgehouden in jouw smartphone, daarin kan je per app het datagebruik opvragen.

Pas wel op met extra kosten. In het noordoosten van Curfu loop je het risico dat je telefoon verbinding maakt met een zendmast van een provider in Albanië. Dat land valt buiten de EU-regeling. Je bent dan mogelijk heel snel ongemerkt €60,50 kwijt, waarna je internet verder geblokkeerd wordt. Zet voor de zekerheid je toestel vast op de Griekse provider om dit te voorkomen.


Hoi, ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel apart vind dat dat niet kan. Bij T Mobile kon dit 2 jaar geleden al. Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, en zeker handig voor jullie abonnees?


Hi @Gebruiker1982! Het zou zeker handig zijn maar het is bij wet verboden om hier inzage in te hebben. Dat is altijd zo geweest, voor iedere provider, dus ik vind het op mijn beurt weer apart om te lezen dat T-Mobile dat wel kan/kon :thinking:.

Optie is de tip van @RBxx of zelf na te gaan wat er de afgelopen dagen gedaan is op de telefoon. Muziek geluisterd onderweg, gebruik gemaakt van Google Maps etc. etc. etc. 


Hi @Shyrin_ , ik denk dat Gebruiker1982 reageert op de ontbrekende data ‘teller’ in de app bij klanten met “Unlimited data”. Bij @Yannick2208 leek mij een waarschuwing voor Buiten-EU kosten op zijn plaats.


Hi @Shyrin_ , ik denk dat Gebruiker1982 reageert op de ontbrekende data ‘teller’ in de app bij klanten met “Unlimited data”. 

Ah zo… Zo kun je het ook lezen, haha! :face_palm_tone4:
Dat staat in de planning, hoor om dat inzichtelijk te krijgen in MijnKPN (app). Vooralsnog sturen wij nu een waarschuwing per SMS bij 50%, 75% en 100% verbruik van de 25GB bundel.