Skip to main content

Poging 4!

chat met kpn wordt steeds verbroken (via MijnKPN). Van klantvriendelijkheid is hier weinig te merken. Je wordt gewoon NIET geholpen. 
De telefonische hulp denkt dat mijn telefoon defect is. Dat is onjuist. Omdat mijn zakelijke nummer er uitstekend op werkt. 

Dan nu het probleem (in de hoop dat er toch nog ergens iemand met verstand bij KPN werkt).

Sind ik van Telfort ben overgezet naar KPN is het geluid bij de ontvanger slecht. Er vallen gewoon stukken zinnen weg. Ik kan geen normaal gesprek meer voeren. Ik heb mijn simkaart al vervangen door een e-Sim. Wificall is geactiveerd. Mijn WiFi was goed, maar heb ik voor de zekerheid helemaal conform de wifimanager van kpn aangepast. Dat grapje kostte me al € 60,- zonder enig resultaat. Weggegooid geld. Evenals het bedrag dat ik elke maand nu aan KPN betaal.

PS: mijn toestel IPhone XS doet het met andere provider prima. 

Ha @Perrr, welkom! Even een samenvatting om te controleren dat ik je snap: je hebt een iPhone XS. Jouw zakelijke nummer, van een andere provider, doet het daar prima op. Het nummer van KPN, wat eerst een reguliere simkaart en nu een eSIM is, niet. Je ervaart verbroken verbindingen, ook als je via wifi belt? En is dit dan overal of alleen thuis? Zou je jouw 06-nummer ook nog even willen aanvullen in je profiel?


Wificall is geactiveerd.

Ervaar je met "wificall" uit dit fenomeen ook?


Profiel aangevuld met mobiel nummer. 
zonder wificall is het probleem er ook. 


Bedankt! Ik zie op het eerste gezicht geen problemen. Ervaar je dit probleem op verschillende locaties? Of alleen thuis? En je merkt dit zowel als je op 4G belt als ook wanneer je via wifi belt? 


Ja ik heb alle opties op mijn mobiel al geprobeerd. WiFi, 4g. Het maakt geen verschil. Steeds weer krijg ik te horen dat de verbinding slecht is en woorden wegvallen. 


Er is nu toch een update voor?


Er is nu toch een update voor?

Welke update bedoel je?


Hoi @Perrr 

Welk IOS staat er op je iPhone?


Mijn IPhone heeft altijd de laatste versie die via automatische updates worden geïnstalleerd. Nu is dat 14.8.1. 
Ik kan me niet voorstellen dat het hier aan ligt omdat mijn zakelijke nummer wel goed functioneert. 


Is het ook op een andere locatie het geval? Stomme vraag maar zo sluiten we alles uit.


Ja, het is op meerdere plaatsen ellende met KPN. Bij Telfort had ik dat niet. Met zakelijke provider (geen KPN) nergens last van. 


Misschien nog één keer een andere simkaart proberen. Of de simkaart even verwijderen, op de juiste manier schoonmaken en weer terugplaatsen?


@Perrr de mijne heeft al enige tijd 15.1. 


Mijn IPhone heeft altijd de laatste versie die via automatische updates worden geïnstalleerd. Nu is dat 14.8.1. 
Ik kan me niet voorstellen dat het hier aan ligt omdat mijn zakelijke nummer wel goed functioneert. 

Welke operator/provider met dat zakelijke nummer ( Vodafone of T-Mobile ?)

 

En welke variant heb je van de iPhone XS ? 

kan zijn:
A2097 (Global market)
A1920 (USA, Canada, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands)
A2100 (China, Hong Kong)
A2098 (Japan)

Een tijd terug was er op T-Mobile een hardnekkig probleem met zo’n 0,3% van iPhone 8/11 EU-global. XS is weer anders en dit probleem zal ook weer anders zijn denk ik, maar wat meer detail kan mensen wellicht een hint geven.

 

Je zou als test eens even je iPhone vast kunnen zetten op 3G (of zelfs 2G) en dan kijken of een gesprekspartner nog steeds haperingen ervaart.

 


@Perrr de mijne heeft al enige tijd 15.1. 

De mijne ook, maar dat is een Beta en dat kun je niet vergelijken.
@Perrr heeft 14.8.1 en dat is de nieuwste reguliere update.


Mijn IPhone heeft altijd de laatste versie die via automatische updates worden geïnstalleerd. Nu is dat 14.8.1. 

Maar iOS 15.1.1 is toch de laatste versie?


Misschien nog één keer een andere simkaart proberen. Of de simkaart even verwijderen, op de juiste manier schoonmaken en weer terugplaatsen?

Ik heb een e-sim, dat kan het dus niet zijn. 


@Perrr de mijne heeft al enige tijd 15.1. 

De mijne ook, maar dat is een Beta en dat kun je niet vergelijken.
@Perrr heeft 14.8.1 en dat is de nieuwste reguliere update.

Inderdaad. In 15.x kunnen nog kinderziektes zitten. In de 14.8.1 zijn die er wel uit. Daarom wil ik nooit de allernieuwste versie en wacht ik tot automatische installatie. 


@tmoesel ik heb model A2097

terugschakelen naar 3G en 2G vind ik ongewenst. Dan kan ik beter meteen overstappen op de Nokia 3310.  


@Perrr de mijne heeft al enige tijd 15.1. 

De mijne ook, maar dat is een Beta en dat kun je niet vergelijken.
@Perrr heeft 14.8.1 en dat is de nieuwste reguliere update.

Maar 15.1 is toch geen beta meer, 15.2 is een beta.


Heel stom misschien maar zakelijk bel je andere nummers dan privé. Ligt het mogelijk aan een storing bij de ander. Is het echt ieder nummer?


@tmoesel ik heb model A2097

terugschakelen naar 3G en 2G vind ik ongewenst. Dan kan ik beter meteen overstappen op de Nokia 3310.  

Dit is een iPhone variant met Intel modem, maar ik verwacht eigenlijk niet dat het eerder genoemde probleem in de nieuwere Intel modems nog speelt.

Waarom er spraakuitval is, weet ik niet, maar aangezien je bent overgegaan van Telfort naar KPN zit je op een andere configuratie en ergens in het VoLTE gebeuren zou er is mis kunnen zijn. Ik weet ook niet of je eerder bij Telfort ook via VoLTE belde, misschien wel 3G en dat is wezenlijk anders dan 4Gbellen/VoLTE maar kan ook prima klinken. 

Het terugschakelen naar 3G is even tijdelijk als test, maar als je er geen zin hebt in zo’n testje heb ik verder weinig te melden.


Heel stom misschien maar zakelijk bel je andere nummers dan privé. Ligt het mogelijk aan een storing bij de ander. Is het echt ieder nummer?

Bij de meeste nummers. Soms hoor ik geen opmerking, maar dat is geen garantie dat het geluid super is. 
Ik zou het overigens juist andersom verwachten. Zakelijk wordt van alles met headsets e.d. Geklooid en heb ik wel goed bereik. Privé bel ik ook naar vaste lijnen die me amper kunnen verstaan. Maar ook naar mobiel met hetzelfde probleem. 


Waarom er spraakuitval is, weet ik niet, maar aangezien je bent overgegaan van Telfort naar KPN zit je op een andere configuratie en ergens in het VoLTE gebeuren zou er is mis kunnen zijn. Ik weet ook niet of je eerder bij Telfort ook via VoLTE belde, misschien wel 3G en dat is wezenlijk anders dan 4Gbellen/VoLTE maar kan ook prima klinken. 

 

Ik heb alle opties al aan en uitgevinkt. Dus ben klaar met testen. 

Wat bedoel je met ‘andere configuratie’? Dat klinkt toch dat KPN het probleem is. En waarom kunnen / willen ze dat dan niet oplossen?
Ik heb er niet voor gekozen om bij KPN te komen. Telfort was top.

 


Heel stom misschien maar zakelijk bel je andere nummers dan privé. Ligt het mogelijk aan een storing bij de ander. Is het echt ieder nummer?

Bij de meeste nummers. Soms hoor ik geen opmerking, maar dat is geen garantie dat het geluid super is. 
Ik zou het overigens juist andersom verwachten. Zakelijk wordt van alles met headsets e.d. Geklooid en heb ik wel goed bereik. Privé bel ik ook naar vaste lijnen die me amper kunnen verstaan. Maar ook naar mobiel met hetzelfde probleem. 

Idee dat het bij de meeste nummers is betekent niet bij iedereen. Soms gaat het dus wel goed. Ik weet ook niet de oplossing maar denk gewoon mee en vind het het interessante maar voor u vervelende casus.