Skip to main content

Goedemorgen,

 

Al jaren ben ik klant bij kpn, zowel met tv en internet als mobiel. Vorige week een ander mobiel abonnement afgesloten en nu zag ik op de factuur eenmalige kosten staan van €29,69.

Dit vind ik nogal veel, ik heb geen nieuw nummer genomen. Kan dit niet anders?

 

vr gr 

Hallo @Zwart1234 ,

Je vraagt je af waarom je eenmalige kosten moet betalen.
 

Dit is onderdeel van elke nieuwe aansluiting. 

Bij verlenging van een bestaand abonnement van KPN zijn er geen aansluitkosten, maar wel evt. de thuiskopieheffing. De kosten staan gespecificeerd op de factuur.

 


Goedemiddag @Zwart1234, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je een nieuw abonnement bij KPN neemt, en overstapt met je nummer of een nieuw nummer neemt hebt je aansluitkosten. Deze kosten hebben te maken met de administratie en levering van bijvoorbeeld de simkaart. Echter, een verlenging is anders. Dan zit je namelijk al bij KPN met dat 06-nummer en krijg je alleen een ander contact en een andere bundel.

Ik heb even gekeken want je had een 06-nummer ingevuld in je Forum profiel. Bij de specificatie zie ik dat het gaat om de bijbetaling voor het toestel (€ 24,00) en de thuiskopieheffing (€ 5,69). Dit zijn eenmalige kosten, die zal je op de volgende factuur niet meer krijgen! 

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


@Zwart1234 ik heb geen reactie meer gehad dus ga er vanuit dat het duidelijk is. Zo niet, dan weet je mij te vinden!


Dit is een heel oud gesprek, maar kwam hier via Google terecht. 
Vraagje! 
Waarom betaal je elke 2 jaar, bij verlening bij jullie, inclusief telefoon, verzekering, en dit inmiddels al 10 jaar achter elkaar, Blijf je de thuiskopieheffing betalen? 
 

En ook, waarom geen extraatje of iets als je weer besluit bij jullie te blijven en je abonnement verlengt? Iets met waardering? 😉 Ik betaal exact hetzelfde als een eventuele nieuwe klant die een abonnement afsluit.


Iedere keer als je verlengt sluit je een nieuw abonnement af. Met bijbehorende kosten.  Verlengen is natuurlijk niet nodig.  Als je niets doet loopt je abonnement gewoon door. Iedere maand krijg je een mailtje met leuke kadootjes. Ben je daarop geabonneerd?


En die thuiskopie heffing hoort bij het nieuwe toestel. Dat is eenmalig.


Bedankt voor de reacties.