Skip to main content

Beste waarom moet ik betalen wanneer ik gebeld heb in België. Dit zit toch in mijn abonnement?

Nu worden er extra kosten berekend!!!

 

Graag uitleg.

 

Grt Marjon

Hallo @Marjonneke1968 ,

Mogelijk heb je gebeld naar een servicenummer of informatienummer? Die nummers zijn niet inbegrepen bij het bellen in België. 

 


Hoi hoi ik heb me vergist. Ik heb naar België gebeld en dat was geen service nummer of een informatie nummer. Ik heb naar een hotel gebeld om te reserveren. 

*Admin: afbeelding belgeschiedenis verwijderd i.v.m. privacy


 

 


Beste @Marjonneke1968 

Welke abonnement heb je? Als je in de NL & EU bundel hebt dan gaat het van je bundel, heb je die niet, dan worden er telefoonkosten in rekening gebracht.


Hoi hoi ik heb me vergist. Ik heb naar België gebeld en dat was geen service nummer of een informatie nummer. Ik heb naar een hotel gebeld om te reserveren. 

 

 

Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.


Heb je een abonnement afgesloten vóór 4 februari 2019? Dan verschillen de kosten per abonnement en wanneer je dit hebt afgesloten. Op de KPN website leggen we je de verschillen uit wanneer je nog in Nederland bent. 
 

Abonnement Budget of Basis afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

Abonnement afgesloten vóór 26 september 2016
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

 


Oke dit is een abonnement dat ik jaren geleden heb afgesloten bij Telfort. Dit is vorig jaar overgegaan op KPN. Dus daar zit het probleem.


Oke dit is een abonnement dat ik jaren geleden heb afgesloten bij Telfort. Dit is vorig jaar overgegaan op KPN. Dus daar zit het probleem.

Misschien dan toch handig om het abonnement te wijzigen? 😉


Hallo @Marjonneke1968 , het is niet verstandig om dit overzicht van jouw belgeschiedenis publiekelijk te plaatsen. Het is voor iedereen zichtbaar en het is daarom ook tegen de huisregels van het forum.
Je kan het nu zelf niet meer terugtrekken maar een KPN moderator kan (zal...) dit wel verwijderen.


Oke

Hallo @Marjonneke1968 , het is niet verstandig om dit overzicht van jouw belgeschiedenis publiekelijk te plaatsen. Het is voor iedereen zichtbaar en het is daarom ook tegen de huisregels van het forum.
Je kan het nu zelf niet meer terugtrekken maar een KPN moderator kan (zal...) dit wel verwijderen.

Oké ben me van geen kwaad bewust. Sorry


Oke dit is een abonnement dat ik jaren geleden heb afgesloten bij Telfort. Dit is vorig jaar overgegaan op KPN. Dus daar zit het probleem.

Misschien dan toch handig om het abonnement te wijzigen? 😉

Ohhh nee. Ik heb een super abonnement wat ik nergens meer kan krijgen. 
 


Maar dacht dat het bellen in Europa Europees bepaald en dat het geen extra geld kost.  


Maar dacht dat het bellen in Europa Europees bepaald en dat het geen extra geld kost.  

Omdat je een heel oud abonnement hebt, gaat dat niet automatisch mee. En bij dat abonnement geldt nog steeds de oude voorwaarden. 


Oke

Hallo @Marjonneke1968 , het is niet verstandig om dit overzicht van jouw belgeschiedenis publiekelijk te plaatsen. Het is voor iedereen zichtbaar en het is daarom ook tegen de huisregels van het forum.
Je kan het nu zelf niet meer terugtrekken maar een KPN moderator kan (zal...) dit wel verwijderen.

Oké ben me van geen kwaad bewust. Sorry

Geef niet, ik heb het al doorgegeven aan een KPN moderators, die zullen de afbeeldingen wel verwijderen. 


Misschien dan toch handig om het abonnement te wijzigen? 😉

Ohhh nee. Ik heb een super abonnement wat ik nergens meer kan krijgen. 
 

😂 Dan maar zo laten! 😁👍🏼


Oke

Hallo @Marjonneke1968 , het is niet verstandig om dit overzicht van jouw belgeschiedenis publiekelijk te plaatsen. Het is voor iedereen zichtbaar en het is daarom ook tegen de huisregels van het forum.
Je kan het nu zelf niet meer terugtrekken maar een KPN moderator kan (zal...) dit wel verwijderen.

Oké ben me van geen kwaad bewust. Sorry

Geef niet, ik heb het al doorgegeven aan een KPN moderators, die zullen de afbeeldingen wel verwijderen. 

Dank je wel


Maar dacht dat het bellen in Europa Europees bepaald en dat het geen extra geld kost.  

Omdat je een heel oud abonnement hebt, gaat dat niet automatisch mee. En bij dat abonnement geldt nog steeds de oude voorwaarden. 

Oke dan is het duidelijk. Dank je wel.


Nogmaals een bericht. Ik heb net dus ingelogd en wat er mij wordt verteld klopt niet.

Er staat duidelijk onbeperkt bellen / sms in NL en EU

 

waarom wordt er dan extra geld berekend voor een telefoontje vanuit NL naar België???

 


Hallo @Marjonneke1968 

Het verschil zit in twee woorden: IN en NAAR.

Bellen IN de landen van de EU valt onder de EU-regeling en valt dus onder je abonnement, maar bellen vanuit Nederland NAAR de EU landen zoals België zit niet in de EU-regeling. KPN heeft dit wel toegevoegd aan recente abonnementen, maar voor de oudere (en TFT) abonnementen geldt dat niet. Daar wordt het buitenland tarief toegepast.

Zie het overzicht in het antwoord van @Noordzee hierboven.