Skip to main content

Ik heb 2 mobiel internet basis simkaarten.

Op moment 1 ervan heeft 1 dag gewerkt in de mobiele telefoon en de andere is net geactiveerd en nog werkende. 

Mijn vraag is dus waarom die sim ineens geblokkeerd wordt voor internet connectie in een mobiel?

Met mobiel internet basis simkaart maak ik eigenlijk een tablet van mijn mobiel. Dit is dan ook de reden waarom ik geen reguliere sim wil om dat ik niet wil dat er überhaupt gebeld kan worden met mijn MB. 

De 2 mobiels die ik heb zijn voor mijn kinderen nu ideaal en ik hoef mij geen zorgen te maken voor belkosten enzo. 

Ik weet er is een kids bundel beschikbaar maar dan nog heb ik meer kosten en ik wil niet dat de kinderen kunnen bellen. 

Dat de Sims geblokkeerd worden van het netwerk is belachelijk en onnodig alleen maar omdat ze in een mobiel zitten IPV een dongel of tablets. 

Het is duidelijk dat kpn liever klanten uitmelken dan liever klanten behoud. 

Mocht dit niet herstellen en algemeen verbeteren denk ik toch weer te vertrekken van KPN. 

Ter extra info.

Ik was hiervoor bij XS4ALL met zeer tevredenheid zonder problemen en gedoe. Nu alles naar KPN is gegaan wordt ik mijzelf weer herinnerd waarom ik destijds weg gegaan was bij KPN naar XS4ALL. 

PS of worden mijn mobiels geblokkeerd op IMEI?

Hoi @Dave d, welkom terug!
Je mag zo'n simkaart natuurlijk in elk apparaat naar keuze gebruiken.
Wij zouden hem daarvoor ook niet blokkeren. Krijg je ook een foutmelding of iets? Waar loop je precies tegenaan?

Gaat het niet toevallig over een Duosim? Daarvan kan er namelijk altijd maar eentje tegelijk verbonden zijn met het internet.


Nee geen dualsim. De sim is in vervanging gekomen voor de data sim die ik van XS4ALL had gekregen. Nooit problemen mee gehad. Nu ik een van KPN ervoor in de plaats heb gekregen heb ik na een dag of 2 geen verbinding met het netwerk. Heb hem in een Xperia xa 2 ultra en in de Xperia  z5 compact gehad met beide geen verbinding. Gekke is wel dat hij het doet in de Xperia 1 II. 

Heb na 1 dag na ontvangst nog een sim besteld (ook een data) die doet het wel in alle toestellen. 

In "sim status" staat bij "mobiel netwerk status" "geen verbinding netwerk". Dit heb ik niet met de andere simkaart. 

Signaalsterkte is sterk en beide mobiels zien het KPN netwerk wel. Heb alleen geen data verbinding dus. 

 


Als ze wel werken op een ander toestel moet het haast wel iets in de instellingen zijn. Welke APN heb je ingesteld? Is dat “portalmmm.nl” of “internet”?

Voor de Z5 compact hebben we ook een toestelhulp Toestelhulp Sony Xperia Z5 Compact

Als de XA2 Ultra ongeveer hetzelfde is als de gewone XA2 is deze misschien ook relevant: Toestelhulp Sony Xperia XA2

Hiermee zou het op te lossen moeten zijn, anders zou je ze ook nog terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen maar met een beetje geluk is dat niet nodig.


“portalmmm.nl” of “internet” heb ik beide het zelfde resultaat.(sim werkt wel in de Xperia 1 II en heb die instellingen overgenomen)

Heb status melding overgenomen vanuit het menu, systeem, over de telefoon, simkaart status.

Netwerk: KPN

Telefoon nummer op simkaart: onbekend

Status mobiel netwerk: verbinding verbroken 

Service status: in gebruik

Signaalsterkte: -106 dBm 32 asu

Type mobiel telefoon netwerk: 4G

Type mobiele datanetwerk:4G

Roaming: geen roaming

EID: onbekend

 

Dit probleem heb ik met simkaart: ********************964

De andere sim die ik heb ontvangen doet het wel gewoon, alleen deze niet.

Bij Status mobiel netwerk: verbinding verbroken heb ik bij de werkende SIM verbonden staan.

Lijkt wel of het in de sim is uitgeschakeld.

Maar is dit in/uit te schakelen met *# code misschien?

*admin: privégegevens verborgen


Probleem opgelost. Hierbij mijn vondsten voor andere gebruikers en moderators.

Klik op icoon telefoon klik op 3 puntjes rechts boven en selecteer instellingen, dan oproepen, dan vaste nummers gedeactiveerd. 

Bevestig met pin2 code. (is standaard 0000)

Schijnbaar was deze optie niet actief in mijn Xperia 1 II maar wel in de andere 2 toestellen. 

Enige wat wel vaag blijft is waarom de andere sim wel gewoon doet in alle toestellen. En deze alleen in 2 toestellen niet. 🤔


Ah, top dat je het gevonden hebt @Dave d, dit had ik zo ook niet geraden!