Skip to main content

Waarom is mijn databundel nog maar 8 dagen geldig, terwijl het vandaag de 1ste van de maand is?

 

Vanochtend (1 juni2022) data gedeeld, maar zie nu dat deze databundel maar 8 dagen geldig is. Wat vreemd?

 

Ik deel al jaren data tussen onze familieleden, maar nu is het maar 8 dagen i.p.v. de gehele maand geldig.

Kan het zijn dat jouw abonnement loopt vanaf de 9e van de maand?

Dit kan je zien op de factuur.

Onderstaand abonnement loopt vanaf de 4e van de maand.

 


Is natuurlijk idioot, als je het automatisch instelt, dan zouden ze de ingangsdatum mee moeten geven of uitgaan van de contractdatum. Hoe dan ook ligt de oplossing bij Kpn. En niet bij de gebruiker.

 

N.b.: wij hebben het zelfde probleem maar dan met een geldigheidsduur van 3dagen!


Is natuurlijk idioot, als je het automatisch instelt, dan zouden ze de ingangsdatum mee moeten geven of uitgaan van de contractdatum. Hoe dan ook ligt de oplossing bij Kpn. En niet bij de gebruiker.

 

N.b.: wij hebben het zelfde probleem maar dan met een geldigheidsduur van 3dagen!

Ja, dat is dan echt weer zo'n "KPN oplossing" ...😖... automatisch delen van MB's op de eerste van de kalendermaand i.p.v. op de eerste dag van de contractmaand.

Ik hoop dat KPN hier snel iets aan zal gaan doen.


Wat is automatisch MB’s delen?

Met automatisch MB's delen hoef je niet meer elke maand handmatig MB's te delen. De app doet dit automatisch voor je op het moment dat je nieuwe maandbundel weer begint. 

 

bron: https://forum.kpn.com/kpn-voordeel-hussel-compleet-91/automatisch-mb-s-delen-565219


Is natuurlijk idioot, als je het automatisch instelt, dan zouden ze de ingangsdatum mee moeten geven of uitgaan van de contractdatum. Hoe dan ook ligt de oplossing bij Kpn. En niet bij de gebruiker.

 

N.b.: wij hebben het zelfde probleem maar dan met een geldigheidsduur van 3dagen!

Dus jij hebt automatisch MB's delen ingesteld staan en dit wordt op de 1e van de maand gedaan terwijl jouw nieuwe bundel op de 4e van de maand ingaat?

Klopt dat?


Ik deel al jaren dat op de 1ste van de maand en dan was dit een hele maand geldig. Er is verder niets gewijzigd in mijn abonnement. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik doe het ook niet automatisch, maar handmatig. Zowel bij mijn als bij het mijn dochter is de data maar 8 dagen geldig. Was hiervoor nooit.


Ik deel al jaren dat op de 1ste van de maand en dan was dit een hele maand geldig. Er is verder niets gewijzigd in mijn abonnement. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik doe het ook niet automatisch, maar handmatig. Zowel bij mijn als bij het mijn dochter is de data maar 8 dagen geldig. Was hiervoor nooit.

Blijft de vraag

Kan het zijn dat jouw abonnement loopt vanaf de 9e van de maand?

Dit kan je zien op de factuur.

Onderstaand abonnement loopt vanaf de 4e van de maand.

 

 


Ik deel al jaren dat op de 1ste van de maand en dan was dit een hele maand geldig. Er is verder niets gewijzigd in mijn abonnement. 

U zult in die jaren toch wel eens het abonnement verlengt hebben toch?


Is natuurlijk idioot, als je het automatisch instelt, dan zouden ze de ingangsdatum mee moeten geven of uitgaan van de contractdatum. Hoe dan ook ligt de oplossing bij Kpn. En niet bij de gebruiker.

 

N.b.: wij hebben het zelfde probleem maar dan met een geldigheidsduur van 3dagen!

Dus jij hebt automatisch MB's delen ingesteld staan en dit wordt op de 1e van de maand gedaan terwijl jouw nieuwe bundel op de 4e van de maand ingaat?

Klopt dat?

Klopt helemaal, ik zal een screenshot (van de ontvanger van de data) insluiten als bewijs …

 


Mijn abonnement loopt van  de eerste van de maand: 

 


@Marcel_Vl, Dus het MB's delen is op automatisch ingesteld en de datum waarop de volgende bundel (contractmaand) van het verzendende abonnement ingaat is 5 juni 2022?

Als dat zo is, dan ben ik benieuwd of er 5 juni ook automatisch een nieuwe bundel van 20GB beschikbaar komt die 26 dagen geldig is.

Als dat niet het geval is en daar vrees ik voor, dan zal KPN hier toch echt in moeten duiken. Het automatisch delen van MB's zou niet op de 1e van de kalendermaand maar op de 1e van de contractmaand plaats moeten vinden.


Mijn abonnement loopt van  de eerste van de maand: 

Is dat het abonnement dat MB's deelt met een ander abonnement of MB's ontvangt van een ander abonnement?


Alle abonnementen lopen van de 1ste van de maand. Dat zie ik terug op mijn factuur.

 


Alle abonnementen lopen van de 1ste van de maand. Dat zie ik terug op mijn factuur.

Hmmm, mijn theorie was gebaseerd op het feit dat ingangsdatum van het contract niet op de 1e van de kalendermaand zou zijn maar, in jouw geval, op de 9e.

Dat is dus blijkbaar niet zo en dat maakt de geldigheidsduur van 8 dagen dan helemaal vaag.


Mijn god wat een niveau bij de servicedesk….

Blijkbaar heeft KPN de ingangsdata van mijn databundels gewijzigd zonder dit aan mij te vermelden.

Een heel onbeschoft mens aan de telefoon die gewoon het gesprek beëindigd en NIET wil uitleggen waarom KPN dit zomaar doet.

Was heel blij met KPN, maar nu ABSOLUUT NIET MEER

 


Blijkbaar heeft KPN de ingangsdata van mijn databundels gewijzigd zonder dit aan mij te vermelden.

Waar blijkt dit uit?

Alleen uit de uitspraak van de "service"desk of staat dat ook nog ergens "op papier"?

En wat is die ingangsdatum dan nu?

 

Een heel onbeschoft mens aan de telefoon die gewoon het gesprek beëindigd ...

Helaas hoor je dergelijke signalen wel vaker. 😖


Geen enkel idee wat de ingangsdatum nu is. Ik kan de datum van 9de van de maand (startdatum) nergens aan linken. Niet de ingangsdatum van ook maar 1 van mijn contracten. De KPN zou dit hebben gecommuniceerd, nou niet naar mij.


Dan hoop ik dat er op korte termijn een moderator (@Maja_?) zal reageren die hier duidelijk in kan gaan verschaffen.


Hi @AnneBG, ik kijk graag even met je mee in deze situatie, zou je daarvoor je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook de mobiele nummers waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren.


@Maja_ gedaan.


Bedankt @AnneBG!

Ik zie dat het nummer dat eindigt op 99, recent verlengd is. Door die verlenging, is onze nieuwe manier van factureren ingegaan. Daardoor is de start van de bundel van alle 3 de nummers die onder dit klantnummer vallen, nu op de 10e van de maand in plaats van op de 1e. 

Op de 10e, krijgen alle 3 de nummers een nieuwe maandbundel die dan ook weer tot 10 juli geldig is. Mb's die gedeeld worden op de 10e, zijn vanaf dat moment dus weer een maand geldig, net als jullie gewend waren 🙂


@Maja_ Dit is het antwoord waar ik naar op zoek was. Bedankt. 
 

Wel vreemd dat de klantenservice mij dit dan niet kan vertellen.


Fijn dat het nu wel duidelijk is @AnneBG 😊


Bedankt @AnneBG!

Ik zie dat het nummer dat eindigt op 99, recent verlengd is. Door die verlenging, is onze nieuwe manier van factureren ingegaan. Daardoor is de start van de bundel van alle 3 de nummers die onder dit klantnummer vallen, nu op de 10e van de maand in plaats van op de 1e. 

Op de 10e, krijgen alle 3 de nummers een nieuwe maandbundel die dan ook weer tot 10 juli geldig is. Mb's die gedeeld worden op de 10e, zijn vanaf dat moment dus weer een maand geldig, net als jullie gewend waren 🙂

Ik hoop dat dit dan voor mij ook geldt vanaf komende maand … ik hou het in de gaten!