Skip to main content

Kennelijk was dit 5 jaar geleden al een topic. Ik word er vandaag voor het eerst mee geconfronteerd. Waarom weet ik niet. Het is absurd dat KPN dit instelt, zonder toestemming van de klant.

Ik wil helemaal niet dat mijn mobiel bekend wordt, zonder dat ik daarvoor toestemming geef bijvoorbeeld bij alle telemarketing waarmee je doodgegooid wordt. Exact de reden, waarom ik mijn vaste nummer houd!

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Allenamenbezet en welkom op het forum!

Wij zetten doorschakelen niet zomaar aan, dus als het bij jou actief is controleer dan ook voor de zekerheid of niemand in je huishouden de doorschakeling (per ongeluk) in heeft gesteld.

Gelukkig kun je het doorschakelen uitschakelen. Het zou dan ook niet weer aan moeten gaan, tenzij je dit zelf instelt of aangeeft. 

Hopelijk blijft het dan ook zo! 


Niemand kent het 06 nummer waarnaar een vast nummer is doorgeschakeld. 

Voordeel: als je je mobiele nummer niet wilt geven geef je je vaste. En dan komen ze toch op je mobiel. 

Kpn zet alleen doorschakelen aan bij een storing op je vaste lijn. Dit gebeurt alleen op verzoek van de klant.  Is dit het geval geweest? Je dient het zelf daarna weer uit te zetten. Zelf aan zetten kan ook.

Bijvoorbeeld via de MijnKPN app. 


Met dank voor de tips;

Ik heb niets zelf aangezet voor zover ik weet.

alleen vind ik onder “doorschakelen uitzetten” de onderstaande codes , maar ik vond in diverse tips ook codes met aan het einde nog een hekje, dus ipv  #61 is het dan #61#.

Nogal verwarrend dus

Doorschakelen Activeren Deactiveren
Bij geen gehoor *61*>telefoonnummer]mgroene beltoets] #61dgroene beltoets]
Bij geen gebruik *62*>telefoonnummer]mgroene beltoets] #62dgroene beltoets]
Bij in gesprek *67*>telefoonnummer]mgroene beltoets] #67dgroene beltoets]
Direct doorschakelen *21*>telefoonnummer]mgroene beltoets] #21dgroene beltoets]

Door te bellen naar #21# zet je het direct doorschakelen uit. 🙂