Skip to main content
Vraag

Waarom is Vodafone op gebied van mobiel zoveel goedkoper?

• September 13, 2026
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hi allemaal.

Het viel mij op dat Vodafone écht flink scherper is geprijsd tegenover KPN. Zelfs zonder Ziggo én met KPN Thuis. Klein verschil oke, maar vind het ook een best groot verschil: hoger maandbedrag én snelheidsbeperkingen. 

Mis ik iets in deze vergelijking? Benieuwd naar jullie kijk hierop. Zat ook al langer in de twijfel om met sommige abbo's thuis over te stappen naar (budget) providers zoals Hollandsnieuwe. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 13, 2026

Hallo ​@ikheetjeff .

Bij KPN heb je Combivoordeel en daarmee krijg je “gratis” diverse extra’s. Denk aan het pluspakket en een keuzevoordeel. Je zal beseffen dat dit ergens van betaald moet worden en daar kan je de hogere prijs van jouw mobiele abonnement mee verklaren.    

Kortom : Aan jou om te bepalen of je tevreden bent met wat je ontvangt voor die extra kosten.  

bron: 

Welke voordelen krijg je?

Welke voordelen je krijgt hangt af van het level waar je in zit. Deze levels en voordelen zijn er:

Level 1

Je start in level 1 bij Internet + Mobiel

• Tot € 7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, Opnemen Pakket, ESPN Compleet bij TV of Videoland Basis
  •  

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 13, 2026

Uit ervaring is Vodafone ook nog veel beter met netwerk. Ook krijg je bij Vodafone wel korting als je wil onderhandelen. KPN is echt daarin echt nadelig. Ik haalde laatst aan zee 700mbit/s, niet dat ik het ooit nodig ga hebben, maar dit haalde ik bij KPN nooit. 

Dat Combivoordeel is eigenlijk ook een grote gimmik, want deze wordt met de jaren ook steeds verder uitgekleed, stilletjes. In de begindagen stelde combivoordeel nog wat voor, tegenwoordig krijg je alleen maar streaming met reclame cadeau of ESPN of opnemen. In de begindagen kreeg je opnemen erbij en een streamingdienst zonder reclame.  KPN begint mij laatste jaren steeds meer tegen te vallen. Plus vergeet bij KPN die euro boete niet voor een dienst die niet werkt maar je wel moet betalen.