Skip to main content

Hoe kan het dat een gsm abonnement dat enkele maanden geleden is afgesloten, nu niet meer uit te breiden is met een toestel? Dat kan volgens de klantenservicemedewerker niet. De medewerker klantenservice vindt het ook raar maar kan niks doen. Dat is niet commercieel van KPN want ik zou juist meer gaan betalen per maand. Nu word ik gedwongen een nieuwe simkaart/abonnement af te sluiten, omdat mijn toestel helaas vervangen moet worden voordat mijn abonnement aan te passen is. Ik hoop dat KPN begrijpt dat als er geen alternatief is, dat nieuwe abonnement dan niet via KPN loopt. 

Hallo @Swaas Van Heck ,

Je kunt toch gewoon ergens een nieuwe telefoon kopen daar dan jouw huidige simkaartje in doen? 

Dan loopt het abonnement gewoon door en dan bel je lekker met je nieuwe telefoon. 


Helaas is die eenmalige uitgave gern optie.


Dan wil je eigenlijk dus gewoon een lening afsluiten bij KPN.

Ik zou dat zelf niet doen. Mijn advies is om dan een tijdje met een goedkoop tweedehands toestel te bellen.  

Maar goed, je bent vrij om elders nog een nieuw abonnement af te sluiten. Hou er wel rekening mee dat jouw abonnement bij KPN gewoon doorloopt.  


Ik begrijp uw reactie niet. Mijn onbegrip gaat er om dat Kpn niet een abonnement open wil breken en meer wil verdienen aan mij als klant. Zij ontvangen meer abonnementskosten en ik ben geholpen met de uitbreiding   met een nieuw toestel. 


 

Mijn onbegrip gaat er om dat Kpn niet een abonnement open wil breken en meer wil verdienen aan mij als klant. 

Dat "meer verdienen" zal wel meevallen. Volgens mij verdient KPN weinig tot niks met de verkoop van toestellen.

Maar ik dacht dat het wel kon. Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Heeft KPN dat nu afgeschaft @Noordzee ?


Hallo @Swaas Van Heck  vreemde reactie van de ks medewerker, dat moet gewoon kunnen.

Een sim only abonnement kan voortijdig worden opengebroken naar een abonnement met toestel. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo dient het sim only abonnement minimaal 3 maanden actief te zijn. Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan het niet meer, want dan kan je al ‘gewoon’ verlengen.

Het is alleen mogelijk om dit met de collega's van de klantenservice te regelen. Je kunt hen telefonisch bereiken via 0800-0402 (gratis) en via de chat. 

bron: sim only naar abo met toestel

Bij een abonnement met toestel moet je bij een toestellening van meer dan €250 wel rekening houden met een BKR registratie die je later dwars kan zitten bij andere leningen (of een hypotheek)!

 

*Admin toevoeging: Het openbreken van een Sim Only abonnement is alleen mogelijk bij abonnement die vanaf de start Sim Only was. Je kunt niet een abonnement met toestel omzetten naar Sim Only om deze dan weer om te zetten naar een abonnement met toestel.


@Nick83

Er zijn bepaalde voorwaarden voor, ik weet die niet precies. Maar ik mag aannemen dat de klantenservice die voorwaarden wel goed kent. 
 

edit: @RBxx heeft het opgezocht. 


@RBxx @Nick83 

Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat er een te hoge lening gevraagd wordt. De regels voor kredieten zijn tegenwoordig strenger dan een paar jaar terug. 


 

Bij een abonnement met toestel moet je bij een toestellening van meer dan €250 wel rekening houden met een BKR registratie die je later dwars kan zitten bij andere leningen (of een hypotheek)!

En een inkomenstoets toch? Om te checken of je het wel kunt betalen. Dat is via de telefoon allemaal wel lastig. Om BKR en inkomen te checken. Lijkt me…

Aan mij hadden ze een makkelijke klant vorig jaar, want ik heb dat toestel toen gewoon in 1x betaald.


 

En een inkomenstoets toch? Om te checken of je het wel kunt betalen. Dat is via de telefoon allemaal wel lastig. Om BKR en inkomen te checken.

Ja, er is ook een Inkomens- en lastentoets. Wellicht speelt die een rol bij de topicstarter. 

(BKR registratie bij toestelfinanciering telefoon: in 1 keer of gespreid | KPN).


@Nick83

Er zijn bepaalde voorwaarden voor, ik weet die niet precies. Maar ik mag aannemen dat de klantenservice die voorwaarden wel goed kent. 
 

edit: @RBxx heeft het opgezocht. 

Het vreemde is dat de kpn klantenservice juist tot 2 keer toe het tegenovergestelde beweerde. Eerste keer werd verteld dat het vanaf mei aan te passen zou zijn, terwijl de kpn klantenservice later vandaag beweerde dat het pas in september zou kunnen. 


Bkr is trouwens geen issue want ik heb geen schulden 


Hallo @Swaas Van Heck , ik hoop dat een moderator hier snel reageert, dat duurt meestal 1-2 dagen afhankelijk van de drukte.

In de tussentijd dit:point_down_tone2: topic waar KPN moderator @Alexandra mijn bovenstaande reactie bevestigt: 

 


Hallo @Swaas Van Heck, welkom! Een hele terechte vraag die je stelt.

@RBxx geeft al een juist antwoord:

Hallo @Swaas Van Heck  vreemde reactie van de ks medewerker, dat moet gewoon kunnen.

Een sim only abonnement kan voortijdig worden opengebroken naar een abonnement met toestel. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo dient het sim only abonnement minimaal 3 maanden actief te zijn. Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan het niet meer, want dan kan je al ‘gewoon’ verlengen.

Het is alleen mogelijk om dit met de collega's van de klantenservice te regelen. Je kunt hen telefonisch bereiken via 0800-0402 (gratis) en via de chat. 

bron: sim only naar abo met toestel

Bij een abonnement met toestel moet je bij een toestellening van meer dan €250 wel rekening houden met een BKR registratie die je later dwars kan zitten bij andere leningen (of een hypotheek)!

Een kleine toevoeging: Het openbreken van een Sim Only abonnement is alleen mogelijk bij abonnement die vanaf de start Sim Only was. Je kunt niet een abonnement met toestel omzetten naar Sim Only om deze dan weer om te zetten naar een abonnement met toestel.


Goeie toevoeging @Denise_ , ik zal het (waar nodig) toevoegen aan mijn ‘standaard antwoord’ bij toekomstige vragen. Mijn inschatting was dat het in dit geval niet speelde.


We gaan vandaag de klantenservice weer bellen. Ik laat de uitkomst ook nog weten, maar alvast dank voor jullie reactie.Â