Skip to main content

waarom kan ik geen mobiele telefoon bestellen ?, 

 

ga maar naar BCC

Hallo @ed6740 wat voor foutmelding krijg je als je een telefoon wilt bestellen?

Hoe probeer je de telefoon te bestellen, via de app, via de website of anderszins?

 


IK heb internet en tv en een sim only van KPN, wil gewoon een losse mobiel bestellen, maar dat kan schijnbaar alleen met abbo, en die heb ik al


Hallo @ed6740 je kunt met je sim-only abo wel verlengen naar een abo met toestel, mits je kunt verlengen.

Losse toestellen worden bij mijn weten niet (meer) verkocht door KPN, of tegen een (veel) hogere prijs dan de gangbare prijzen bij de telefoonboer op de hoek.

 


Dat kan ik dus niet !, moet ik nog 3 maand wachten


bestel wel online een samsung flip


Dat kan ik dus niet !, moet ik nog 3 maand wachten

Dan blijft als enigste mogelijkheid de telefoonboer op de hoek of online, maar met het laatste loop je tegenwoordig veel risico dat je een lege doos bezorgd krijgt omdat deze tijdens het transport gestolen wordt.

 

 


... of online, maar met het laatste loop je tegenwoordig veel risico dat je een lege doos bezorgd krijgt omdat deze tijdens het transport gestolen wordt.

Bij KPN ja. En alleen de dure modellen. Een toestel van bijvoorbeeld 200 euro stelen ze niet hoor...


Hallo @ed6740 je kunt met je sim-only abo wel verlengen naar een abo met toestel, mits je kunt verlengen.

 

Dat kan ik dus niet !, moet ik nog 3 maand wachten

 

Hallo @ed6740 

Een sim only abonnement kan voortijdig worden opengebroken naar een abonnement met toestel. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo dient het sim only abonnement minimaal 3 maanden actief te zijn. Het abonnement moet ook vanaf het begin sim only zijn geweest.

Je kan dit regelen via klantenservice via 0800-0402 of je gaat naar een KPN winkel.

bron: sim only naar abo met toestel

Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan je al ‘gewoon’ verlengen.


Lijkt er inderdaad een beetje op dat er inside information is met die toestellen, de dure zijn weg en de verpakking is gewoon rampzalig makkelijk open te krijgen zonder dat het echt opvalt.

Bij die koele blauwe of bolletje of anderen telefoon boeren hoor je er amper over en KPN is het schering en inslag lijkt het wel.


ik denk dat je bij een KPN pakketje vrij goed kan gokken wat er in zit, bij reguliere websites is dat iets moeilijker. 


Of er een top Apple of Samsung in zit of de goedkoopste kan je niet gokken, en het lijkt er op dat alleen de dure verdwijnen.


Bij KPN zie je aan het formaat van de doos of er een toestel in zit. Dozen met tv ontvangers of modems hebben andere afmetingen. De dozen met toestellen kun je gewoon met je vingers een beetje open maken, dan zie je zo welk toestel er in zit. 

BCC en Bol versturen natuurlijk ook miljoenen andere artikelen. Veelal artikelen die niet zo interessant zijn om te stelen. Het aandeel mobiele toestellen is redelijk laag. De dozen zitten beter in elkaar. Je kunt aan de buitenkant vandaan niet zien of er een toestel in zit. Even snel een beetje open maken is er niet bij.