Skip to main content

Ik had tot 22 december een (maandelijks opzegbaar) contract bij KPN. Omdat ik begreep dat mijn nummer niet automatisch overgaat naar een prepaid heb ik een paar weken terug een abonnement genomen bij een andere provider. 
 

omdat mijn nummer op de 22ste was afgesloten wist ik niet zeker of de nieuwe provider mijn nummer nog kon overnemen. Naar het blijkt kan dat wel. Echter krijg ik tot mijn verbazing een mail van KPN dat claimt dat mijn contract tot 26 januari 2024 loopt en ik ze 30 euro afkoopsom schuldig ben. Ik kan begrijpen dat dit een automatisch bericht is en wellicht wordt het automatisch opgelost, maar dat zal ik pas zeker weten als ik mijn laatste factuur krijg. Echter woon ik in het buitenland en wilde ik dat afhandelen terwijl ik in Nederland ben tijdens de feestdagen. 
 

Mijn vraag: is dit normaal en wordt dit uiteindelijk opgelost of moet ik hier actief achteraan? Ik kan de klantenservice niet bellen want mijn nummer is sinds de 22ste afgesloten. ;)

Hoi @Greg84, welkom hier. 

Je hebt dus een maandelijks opzegbaar abonnement. Hier zit een maand opzegtermijn op. Je had dat 22 oktober al doorgeven? 

In ieder geval moet ik eens meekijken om er verder wat over te kunnen zeggen hoe dat voor jou specifiek zit. Hoor dan graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Sneller is misschien nog wel door morgen even te bellen met 0800-0402. Dan kan mijn collega meteen even meekijken.


Hoi @Greg84, welkom hier. 

Je hebt dus een maandelijks opzegbaar abonnement. Hier zit een maand opzegtermijn op. Je had dat 22 oktober al doorgeven? 

In ieder geval moet ik eens meekijken om er verder wat over te kunnen zeggen hoe dat voor jou specifiek zit. Hoor dan graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Sneller is misschien nog wel door morgen even te bellen met 0800-0402. Dan kan mijn collega meteen even meekijken.

Ingevuld


Waar die afkoopsom vandaan komt is mij een raadsel. Je hebt alles netjes opgezegd zoals het hoort. De afkoopsom hoort niet gefactureerd te worden. Gebeurt dat wel op volgende factuur. Laat het even weten dan ga ik het voor je crediteren.