Skip to main content

Hallo allemaal, ik krijg van KPN het dringende verzoek om mijn oude simkaart te vervangen, want die zou te verouderd zijn. Maar ik ervaar nergens problemen mee, misschien wel omdat ik deze alleen voor bellen en sms gebruik in mijn oude Nokia 6303i . Dit is géén smartphone!! Waarom dan toch vervangen? En wat gebeurt er met alle gegevens die hier op staan? Zoals het telefoonboek met nummers etc.?? Graag een antwoord en alvast bedankt voor de aandacht. Vriendelijke groet,

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @PieterBastiaan ,

Als je alleen belt en sms-t, dan ervaar je inderdaad geen problemen. Omruilen is dan ook niet noodzakelijk. 

De nieuwe simkaart heeft met name voordelen bij het gebruik van internet.  

 

KPN schrijft : 

Een deel van de voormalig Telfort klanten, gebruikt nog een Telfort simkaart met oude Telfort instellingen. Dit zorgt er voor dat er géén gebruik gemaakt kan worden van bellen via 4G(VoLTE)bellen via wifi(VoWifi), internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app. Om deze klanten alsnog gebruik te laten maken van alle opties die ons netwerk te bieden heeft, gaan wij de Telfort simkaarten updaten. 

Admin update 09-09-2021: Heb je vragen over of bericht ontvangen over het updaten van jouw Telfort simkaart, hier lees je er alles over.


Beste Noordzee, bedankt voor uw reactie, daar word ik wijzer van! Beetje jammer dat ik nergens op de website van KPN deze info kan vinden, en er ook niet gewoon een telefoonnummer beschikbaar is waar je deze eenvoudige vraag kunt stellen. Het is een eindeloos zoeken en doorklikken door lijsten met opties, maar een eenvoudige vraag aan een mens stellen is er kennelijk niet meer bij. Enfin, ik weet waar ik aan toe ben en kan de berichten verder negeren. Succes verder, fijne dag en vriendelijk dank nogmaals.


Ben het met Pieter Bastiaan eens dat je over een simpele vraag veel moet zoeken.

ben er zelf een half uur mee bezig geweest (vervanging oude simkaart)

vrg. jan