Skip to main content

Vandaag 28 april ging de grens over bij Maastricht naar Lanaken en had geen internet met mijn smartphone met alle gevolg voor navigatie en contactloos betalen. Gelukkig heb ik een oud nokiaatje die ik kan gebruiken in geval van nood. Gebeld met KPN-klantenservice voor de hulp die vragen gaat stellen over telefoonnummer-naam-postbode-huisnummer-geboortedatum-drie cijfers van je rekeningnummer. Anders kan niet geholpen worden…rekeningnummer ken ik niet meer uit mijn hoofd door de digitalisering. Jij wel? Kortom, ik wist het nummer rniet], dus geen hulp en geen internet. Ik heb een Belg gevraagd of ik zijn smartphone even nkon] lenen. Belg vroeg welk provided ik was. Ik zei KPN. O , zei, over KPN hoor ik niet veel goeds!! Is dit reclame….

Blijft de vraag waarom ik geen] verbinding krijg in het buitenland en waarom ik geen hulp krijg van KPN in nood?

Ik heb KPN unlimited voor de smartphone en de Nokia onbeperkt bellen en sms’en.

Als zeer tevreden Telfort klant ingelijfd door KPN vraag ik mij af mof] Nederland betere provides kent dan KPN? Zou je ook een Duitse provider kunnen kiezen of misschien een Franse???


*Admin: afgesplitst, een eigen topic voor je vraag aangemaakt en reactie verplaatst

Hallo @19bellen heb je de Telfort-SIM al eens omgewisseld voor een KPN-SIM?

 


Ik heb al meer dan jaar een Esim


Van KPN een Esim


Door de emotie, ik was boos en echt teleurgesteld, vergat ik woorden in mijn tekst. Vooral de woorden ‘niet’ en ‘geen’.

Waarschijnlijk heb je (=de lezer) de tekst begrepen die ik heb geschreven.

 


Hoi @19bellen, goed dat je hier een berichtje plaatst.

Zodra je de grens over ging, had je dus geen verbinding meer. Het klinkt alsof je roaming niet aan had staan in jouw telefoon. Als roaming uit staat, kan je telefoon in het buitenland geen verbinding maken met het internet. Hier lees je hoe je roaming aanzet op jouw smartphone.

 

Heb je roaming aanstaan en werkt internet toch niet? Dan kan het zijn dat er in de instellingen aan onze kant een blokkade zit op het gebruik van dataroaming. Om dat te mogen controleren, moeten wij eerst verifiëren dat wij met de contracthouder spreken. Dit doen wij om te voorkomen dat een onbevoegd iemand jouw abonnement veranderd. Dit kan namelijk kosten met zich meebrengen.

Wij verifiëren of jij de contracthouder bent door het telefoonnummer, naam en geboortedatum op het contract, postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer te vragen. Zonder deze gegevens mogen wij je helaas niet helpen. 🙁


In nood met de alarmcentrale ANWB bellen