Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat er op één adres een drietal abonnementen zijn, waarvan er aan één abonnement gratis 8000 MB worden toegekend en aan de andere twee abonnementen niet. Als hierover de klantenservice wordt benaderd, kan hier geen antwoord op gegeven worden.

 

@Luella ik ga er van uit dat het alle 3 om mobiele abonnementen zijn. Op het mobiele abonnement waar extra 8GB data wordt gezet is dit een oud abonnement en de 2 andere inmiddels een Hussel abonnement. Het zou dan zomaar kunnen dat het abonnement met de extra 8GB aan data een duur abonnement is in vergelijking met de andere 2. KPN wil dat dan op deze manier “recht trekken”.

Klopt dit?


@Hoopvol dit klopt niet. De abonnementen zijn nagenoeg gelijktijdig afgesloten, met een enkele dag er tussen. Het abonnement die de GB heeft gekregen is als laatste afgesloten. De abonnementsvorm (bellen en aantal MB's)  en de abonnementskosten zijn allemaal gelijk.


Tja ... het is gewoon willekeur. Russische roulette. Zo simpel is dat. Doormiddel van mb's delen kunt u de gratis mb's verdelen over de andere abonnementen.


Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Er dient toch een reden zijn waarom MB worden vermeerderd  worden en er moet toch ook een visie achter zitten.


Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Er dient toch een reden zijn waarom MB worden vermeerderd  worden en er moet toch ook een visie achter zitten.

Visie en reden? Slapende klanten wakker schudden zodat ze na gaan denken over hun abonnement(en) en wellicht verlengen met nieuw toestel. 


Hi @Luella! Ik snap dat het vreemd is om binnen een gezin links wel en rechts geen extra data te krijgen. 

Welke abonnementen daar recht op hebben wordt bepaald door een computersysteem. Die kijkt naar een hele hoop factoren en maakt op basis daarvan een beslissing. In dit geval blijkbaar een beslissing die er op het eerste gezicht een beetje raar uitziet.

Maar gelukkig gaat het hier om extra data. Dus geen van je abonnementen hebben minder MB's dan per contract met ons afgesproken. Ook kan je altijd de data delen. Daarmee heb je de mogelijkheid de MB's over de abonnementen te verdelen.

Laat je hier weten wanneer je nog verdere vragen hebt?


@Bram_ dan heb ik de vraag waarom ik en mijn gezin nog nooit zo'n aanbod hebben gekregen. In al die jaren niet dat wij mobiele abonnementen van kpn hebben.

Het lijkt nu willekeurig door jullie te gebeuren, dat aanbod. Lijkt mij minder sjiek. 


Het lijkt nu willekeurig door jullie te gebeuren, dat aanbod.

Klopt dat is ook zo, dit is ook gezegd/toegeven door een andere moderator in een soortgelijk topic.

 


Het lijkt nu willekeurig door jullie te gebeuren, dat aanbod.

Klopt dat is ook zo, dit is ook gezegd/toegeven door een andere moderator in een soortgelijk topic.

Ja, dat was mij duidelijk. Laat ik de vraag anders stellen: wat zou @Bram_ of welke andere medewerker van KPN dan ook, ervan vinden als die net iets in een winkel gekocht heeft en het nog net zou horen dat de volgende klant voor hetzelfde artikel minder zou hoeven te betalen. Ik denk dat geen enkele kpn-medewerker of wie dan ook dat zou accepteren. Iedereen zou op zo'n moment toch even teruglopen naar de verkoper. Vandaar mijn vraag aan @Bram_ 


@Katana321 dat is een vraag waarbij het antwoord volledig van de omstandigheden afhangt.

In dit geval is er een contract afgesloten waarbij 2 partijen akkoord zijn gegaan met de kosten en voorwaarden. Vervolgens is er op een later moment wat extra gegeven. Niemand heeft aan het eind van dit verhaal minder dan afgesproken. 

Hetzelfde geldt voor alle klanten die via alle bedrijven iets kopen en een maand later een (tijdelijke) korting zien. Dat is hoe het werkt. In extreme gevallen, zoals in je voorbeeld, kijken we met de klant of er een oplossing of compromis gevonden kan worden. Zo niet dan heeft de klant in je voorbeeld het recht binnen 14 dagen te annuleren. Maar ik hoop dat je zelf ook inziet dat je voorbeeld een extreem geval is dat je zelden tot niet in de realiteit zult tegenkomen.

Persoonlijk vindt ik het belangrijk om blij te kunnen zijn als iemand anders een keer een gelukje heeft. Ook als ik die zelf niet heb. De volgende keer heb ik weer een gelukje en wil ik dat een ander ook blij voor mij kan zijn.

 


@Bram_  Al ben ik het er niet mee eens, toch bedankt voor je reactie. 


@Katana321 we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar het is belangrijk weet dat je altijd kritisch mag zijn en vragen mag stellen. En ik ben blij dat je dat gedaan hebt. Ik had liever een leuker antwoord gegeven. Maar eerlijk zijn is belangrijker. 

Weet ook dat waar ik de mogelijkheid heb om iemand tegemoet te komen, ik dat doe. Als ik bijvoorbeeld in dit geval de mogelijkheid had iemand aan te sturen alsnog de upgrade te doen, dan deed ik dit.

In dit geval is er gelukkig wel een tussenoplossing. Namelijk het MB's delen🙂