Skip to main content

Waarom kan dat niet. Moet ik uit een grootzakelijk contract om DUAL SIM te realiseren. WAAROM?

Goedemiddag,

 

Even voor de duidelijkheid, met dual sim bedoelt u 1 simkaart/nummer gebruiken op 2 telefoons? Dit is (volgens mij) alleen een zakelijke optie, dus daar zou een zakelijk abonnement bij komen. U bent nu wel bij het consumentenforum en KPN zakelijk heeft een eigen forum waar u die vraag misschien beter beantwoord kunt krijgen.

 

Mocht u bedoelen dat u 2 simkaarten (1 e-sim en 1 fysieke sim) en dus 2 nummers op 1 telefoon willen gebruiken kan dit bij deze geschikte toestellen. Als u bij dit geval op dual/duo sim zoekt komt u op de zakelijke en dus verkeerde pagina uit.


Hallo @ReneSdr KPN levert voor consumenten de duo-sim, dat zijn 2 simkaarten op hetzelfde mobiele nummer geschikt voor 2 telefoons, maar op maar 1 telefoon tegelijk te gebruiken. Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Grootzakelijk levert waarschijnlijk een dual-sim, dus 2 simkaarten voor 2 telefoons en door beide telefoons tegelijk te gebruiken.

 


Hoi @ReneSdr en welkom op het forum! Je hebt al antwoord gehad zie ik, super. Samenvattend: 

KPN levert voor consumenten de duo-sim, dat zijn 2 simkaarten op hetzelfde mobiele nummer geschikt voor 2 telefoons, maar op maar 1 telefoon tegelijk te gebruiken. Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Grootzakelijk levert waarschijnlijk een dual-sim, dus 2 simkaarten voor 2 telefoons en door beide telefoons tegelijk te gebruiken.

Dit klopt. Onder het kopje ‘Wat is een duosimkaart’ op onze simkaart pagina kun je hier meer informatie over vinden. Ook hoe je hem aanvraagt. 

Even voor de duidelijkheid, met dual sim bedoelt u 1 simkaart/nummer gebruiken op 2 telefoons? Dit is (volgens mij) alleen een zakelijke optie, dus daar zou een zakelijk abonnement bij komen. U bent nu wel bij het consumentenforum en KPN zakelijk heeft een eigen forum waar u die vraag misschien beter beantwoord kunt krijgen.

 

Mocht u bedoelen dat u 2 simkaarten (1 e-sim en 1 fysieke sim) en dus 2 nummers op 1 telefoon willen gebruiken kan dit bij deze geschikte toestellen. Als u bij dit geval op dual/duo sim zoekt komt u op de zakelijke en dus verkeerde pagina uit.

Verder kun je deze tips aanhouden. 🙂


Ik kan op de link zoals aangegeven in het vorige bericht geen duo-sim aanvragen, ik zie wel staan:

“Duosimkaart

Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.”

 

(https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm)

Maar er staat geen link in naar het daadwerkelijke aanvragen. Wel voor de “3-in-1” simkaart. Kunt u me verwijzen naar het aanvraag formulier voor de duo-sim?

Dank!


@Hanomaad Als je via je MijnKPN app naar je mobiele abonnement > simkaart > simkaart vervangen > normale of duo-simkaart gaat, dan opent je MijnKPN een internetpagina waar je je nummer in kunt vullen. Doorloop de stappen daar, en dan kun je een simkaart kiezen, de duo-sim moet hier ook als optie tussen staan. 🙂 Laat je weten of het zo lukt? 


@Hanomaad Als je via je MijnKPN app naar je mobiele abonnement > simkaart > simkaart vervangen > normale of duo-simkaart gaat, dan opent je MijnKPN een internetpagina waar je je nummer in kunt vullen. Doorloop de stappen daar, en dan kun je een simkaart kiezen, de duo-sim moet hier ook als optie tussen staan. 🙂 Laat je weten of het zo lukt? 

Dag Sanne, bedoel je op deze pagina?
https://mijn-bestelling.kpn.com/mksimwissel/

Ik durf daar nu nog niet verder te gaan omdat ik nog even in het buitenland zit, en ik mijn huidige simkaart niet onklaar wil laten maken hiermee. Of gebeurt dat niet?

 

Dank!


Dag Sanne, bedoel je op deze pagina?
https://mijn-bestelling.kpn.com/mksimwissel/
​​​​​

Yes dat is hem! 

Ik durf daar nu nog niet verder te gaan omdat ik nog even in het buitenland zit, en ik mijn huidige simkaart niet onklaar wil laten maken hiermee. Of gebeurt dat niet?

Dat gebeurt niet, je moet hem eerst zelf nog activeren. Dit moet binnen 30 dagen gebeuren. Je kunt er uiteraard ook mee wachten tot je weer terug bent in Nederland, net waar jij je het prettigste bij voelt. 🙂