Skip to main content

Ik heb mobiel onbeperkt internet maar naar 10GB moet ik het constant opnieuw opladen met 2GB waarom is dit?

Hoi @Hans kolker 

Welkom op het forum van KPN.

Goede vraag van je, die met regelmaat langs komt op het forum, en waar ik je graag van een antwoord voorzie.

  • KPN Unlimited: 
    Bij KPN is je internet bundel in Nederland in de praktijk inderdaad onbeperkt.
    Het is echter wel zo dat wanneer je 10GB hebt verbruikt in één dag (tussen 0.00 uur en 23.59 uur) je handmatig extra data aan moet vragen in pakketten van 2GB.
    Je kunt anders wel blijven internetten, maar de snelheid wordt zeer laag.
    Je kunt dit onbeperkt blijven doen, maar het vereist wel een extra handeling.
    Dit is om misbruik te voorkomen van bijvoorbeeld een bot- of cryptonetwerk.
    Daarnaast is het wel zo dat je buiten Nederland, maar binnen de EU, maximaal 50GB per maand kunt roamen.
    Bij een groter verbruik is de snelheid wederom veel lager.
     
  • Fair use policy om misbruik te voorkomen.
     
  • Snelheidsbeperkingen bij zeer veel gebruik om netwerkcongestie (overbelasting) te voorkomen.

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord, en snap je ook waarom er een drempel is ingebouwd.


Het is dus mijn eigen fout dat ik de kleine regeltjes niet goed heb doorgelezen 😭. Dan moet ik maar weer zo snel het kan terug naar Vodafone waar ik dit probleem niet had, daar is onbeperkt onbeperkt.


Dan moet ik maar weer zo snel het kan terug naar Vodafone waar ik dit probleem niet had, daar is onbeperkt onbeperkt.

 

Toch lees ik bij Vodafone dezelfde “kleine lettertjes” @Hans kolker  🤔

Bij Vodafone is onbeperkt ook echt onbeperkt, binnen Nederland

Bij een Unlimited abonnement krijg je elke dag 10GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2GB. Wil je nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2GB extra activeren. Zo proberen we oneerlijk gebruik te voorkomen, wordt het netwerk niet onnodig belast en heb jij altijd snel internet.

En dus met dezelfde reden: voorkomen van misbruik en overbelasting van het netwerk.


Hoi @Hans kolker 

Kan gebeuren, en is ook heel menselijk.

Helaas werkt Vodafone met dezelfde voorwaarden als KPN en Odido, daar krijg je ook dagelijks een internet bundel van 10GB, die je daarna met stapjes van 2GB kunt ophogen.
Er is binnen Nederland géén enkele mobiele provider die daadwerkelijk onbeperkt internet levert bij een mobiel abonnement.

 

Bij Vodafone is onbeperkt ook echt onbeperkt binnen Nederland
 

Bij een Unlimited abonnement krijg je elke dag 10GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2GB. Wil je nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2GB extra activeren. Zo proberen we oneerlijk gebruik te voorkomen, wordt het netwerk niet onnodig belast en heb jij altijd snel internet.

 

Dus het maakt helemaal niets uit, of je nu een unlimited mobiel abonnement bij KPN of Vodafone afneemt, in beide gevallen zijn de voorwaarden exact hetzelfde.
Ook bij Vodafone zit er dus dezelfde drempel als bij KPN, ik kan het helaas niet mooier voor je maken.


Klopt Ruud (of robot) maar bij Vodafone komt er automatisch weer 2GB bij en hoef je geen bericht te sturen.


Haha, ja @michel lijkt af en toe wel op een AI. Maar hij is gewoon een dedicated forumbezoeker 😅


Ja, maar die 2 GB activatie gaat alleen de eerste keer automatisch bij bereiken van 10 GB.
Daarna moet je elke volgende 2 GB zelf activeren in My Vodafone.


Bij Vodafone is het énige verschil dat de eerste extra 2 GB bundel automatisch wordt toegevoegd. En daarna moet je de volgende bundel(s) zelf doen.

Bij Vodafone: Bij een Unlimited abonnement krijg je elke dag 10GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2GB.

Feitelijk heb je bij Vodafone dus eigenlijk 12 GB dagbundel natuurlijk. Het staat er wat vreemd.

Daarbovenop moet je ze wel handmatig aanzetten.

Bij Vodafone: Wil je nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2GB extra activeren.

Mogelijk kwam / kom je dus net tussen 10 en 12 uit, als het bij Vodafone niet voelde als een 'probleem’.


Haha, ja @michel lijkt af en toe wel op een AI. Maar hij is gewoon een dedicated forumbezoeker 😅

Dank voor je compliment @Ik_Combineer 😀!
Ik ben inderdaad gewoon een mens van vlees en bloed 😊 , met een vleugje AI in mijn bloed.