Skip to main content

Sinds vandaag krijg ik de melding dat ik een wachtwoord en begroeting moet opgeven om voicemailberichten op te halen. Ik heb een I-phone 12 met dual sims. Als ik mijn wachtwoord dan 2x invoer, de 2e keer om te bevestigen, dan blijft de app hangen op wachtwoord bewaren.

Voorheen nooit problemen gehad met voicemail.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hoi @K. Partner Netwerk, we hebben het dan gewoon over de telefoon app van iPhone toch? Die blijft hangen? Ook nadat je het toestel uit en weer aan hebt gezet?


Ja, klopt.


Welke iOS heb je nu op jouw toestel? 15.4.1 is de nieuwste. 

Daar ben ik wel benieuwd naar.

En als je belt naar 1233? Lukt dat wel?


15.4.1 IOS

1233 bellen gaat goed. 


Kan je daar ook jouw welkomstboodschap inspreken? Want dan is het eerst klaar toch? Ik vermoed namelijk dat de Telefoon app de boosdoener is. 


Ik krijg nu de foutmelding  com.apple.mobilephone fout 1035


Ik heb dezelfde ervaring als K Partner. Visual voicemail geeft melding “om te gebruiken moet eerst wachtwoord en begroeting ingesteld”. Op “configuratie” klikken en twee maal nieuwe pincode invoeren leidt tot bijgevoegde scherm “wachtwoord bewaren” waar het proces blijft hangen. Telefoon app crashen om weer te kunnen bellen, voicemail terug bij af.

1233 werkt wel. Telefoon herstarten heeft geen effect. iPhone 11 Pro met iOS 15.4.1. Mogelijk is dit probleem ontstaan nadat ik onlangs van Sim naar esim ben geswitcht en tegelijkertijd heb ik ook een abonnementsverandering gemaakt.

 

 

 


Was dit probleem er ook met de vorige iOS? Of sinds de update?

Ik vermoed toch dat het bij Apple zit? Zouden jullie daar eens contact mee willen zoeken? Want ik kan ook bizar weinig vinden over de foutmelding. 


Is hier nog een fix voor gevonden? Nergens kan ik iets vinden op internet en ik kamp helaas met hetzelfde probleem.

iPhone 12 Pro 

nieuwste iOS, 1233 bellen gaat goed 


Goede vraag, durf ik niet te zeggen. @JonasR en/of @K. Partner Netwerk kunnen jullie er iets over zeggen? 


Nee geen oplossing hier, ik ben maar gestopt met voicemail, wel zo rustig…


En ja hoor. Sinds een paar minuten geleden heb ik exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven op een iPhone 13 met IOS 16.0 (20A362).

zonder dat een IOS update o.i.d .is geladen.

Is er al een oplossing gevonden??


Heeft iemand ook contact gehad met apple zelf? 


Helaas ik heb hetzelfde sinds vandaag, met een iPhone 13 mini, IOS 16.1 (20B82)


Ik heb inmiddels contact gehad met Apple support. Zij vertelde:

Soms een geforceerde herstart wil hier ook bij helpen . Dit kan je even proberen of dit werkt

De bedoeling is dat je de knoppen heel vlug achter elkaar drukt in het volgende volgorde;
1 Druk kort op de volume-omhoogknop.
2 Druk kort op de volume-omlaagknop.
3 Houd de zijknop ingedrukt tot je het Apple logo ziet.

Uit eigen ervaring weet ik dat je dan de zijknop ook echt iets langer ingedrukt moet houden.

Dit werkte bij mij niet. Ik ben nu een update naar 16.2 aan het uploaden en hoop dat dit werkt.


Update: de installatie van 16.2 heeft niet geholpen. Ik ga nog eens terug naar Apple. 


Ik heb nu de netwerkinstellingen gereset naar standaard instellingen en het is opgelost!

Dit doe je bij instellingen/algemeen/zet over of stel iPhone opnieuw in/stel opnieuw in. Kies hier alleen voor het opnieuw instellen van je netwerkwerkinstellingen. Je bent dan wel je wifi-connecties kwijt, dus moet daar opnieuw met een wachtwoord mee koppelen.