Skip to main content

Even een vraag betreft de 14 dagen bedenktijd.

Gaan deze in na dagtekening waarop het nieuwe contract per mail is gestuurd?

Of na ingangsdatum van het nieuwe contract? 

 

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @JH88 , zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/annuleren-of-wijzigen.htm


Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel).

 

Als ik het goed begrijp bedoelt KPN dus nadat je bestelling is geleverd, de ingangsdatum van het verleng-contract van het sim only abonnement? En niet de contractdatum.

In feite is de dienst die ingaat per

20-08-2020 nog niet geleverd namelijk. Ik zou hier graag antwoord op willen hebben van KPN. Alvast bedankt. 


Hallo @JH88 , zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/annuleren-of-wijzigen.htm

Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel).

 

Als ik het goed begrijp bedoelt KPN dus nadat je bestelling is geleverd, de ingangsdatum van het verleng-contract van het sim only abonnement? En niet de contractdatum.

In feite is de dienst die ingaat per

20-08-2020 nog niet geleverd namelijk. Ik zou hier graag antwoord op willen hebben van KPN. Alvast bedankt. 


Van de site (link bij JanD)
Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?

De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:

  • Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.
  • Een consumentenkoop: de dag waarop je het (laatste) product hebt gekregen. Een overeenkomst die zowel om een consumentenkoop als om het uitvoeren van diensten gaat (bijvoorbeeld een mobiel abonnement met toestel): de dag waarop je het (laatst) gekochte product hebt ontvangen.
  • De bedenktijd van 14 dagen geldt niet altijd. Dit verschilt per dienst. We laten je tijdens het bestelproces weten of deze bedenktijd geldt.

Mobiel abonnement: v.a. het moment van afsluiten (niet ingaan abo, want dat kan nog 4 maanden verder liggen bv bij verlengen)

Vast abonnement: v.a. moment van levering apparatuur.


Goede vraag, @JH88. Je hebt al wat nuttige links en info gekregen. Voor de volledigheid nog even een overzicht:

  • Mobiel sim only abonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je de bevestiging van de bestelling krijgt, meestal is dit dezelfde dag dat je bestelt
  • Mobiel abonnement met toestel: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je het toestel ontvangt
  • Thuisabonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat de diensten actief worden, deze datum staat in je bevestiging

Hallo

In de e-mail die ik van KPN staat dat m’n abonnement op 19 Agu actief is, en toch heeft KPN m’n abonnement niet opgezegd( 02/09/2021) hoe kan dat? Het is vandaag de viertiende dag!

graag hoor ik van jullie 


Hallo @Eyaad , wat is precies de vraag. Je abo is per 19-8-2021 actief en heb je toen meteen opgezegd of wat is er aan de hand?

Voor een snelle reactie i.v.m. opzeggen met uiterste datum kun je beter even belle 0800 0402

 


Mijn vraag is: m’n abonnement is op 19 Agu actief gegaan ( dat staat in de brief van KPN) wrm kan ik em niet vandaag ( 02/09/2021) opzeggen ?? 
ik heb zeker gebeld maar het lukte niet


Hoi @Eyaad, welkom op het forum!  Als het gaat om een thuisabonnement, voor je vaste diensten, dan gaat de annuleringstermijn in op de activatiedatum. Als het hier dan ook om een vast abonnement gaat dat op 19-08 actief is geworden, dan zit je nog binnen die annuleringstermijn. In dat geval raad ik je aan om nog een keer te bellen (0800-0402), je hebt dan gewoon het recht om de boel weer te ontbinden.

Gaat het echter om een mobiel abonnement, dan gaat de annuleringstermijn op een ander moment in:

Voor de volledigheid nog even een overzicht:

  • Mobiel sim only abonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je de bevestiging van de bestelling krijgt, meestal is dit dezelfde dag dat je bestelt
  • Mobiel abonnement met toestel: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je het toestel ontvangt
  • Thuisabonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat de diensten actief worden, deze datum staat in je bevestiging

Als jij dan ook eerder dan 19-08 besteld of verlengd hebt, of je toestel hebt ontvangen, dan is je annuleringstermijn ook op dat moment ingegaan.


Ik zal zsm contact opnemen. Ik hoop dat t lukt deze keer