Skip to main content

Wanneer kunnen wij een optie als multi-simkaart van KPN verwachten?

Er komen steeds meer devices op de markt die gekoppeld kunnen worden aan een mobiel en in het verlengde van de mobiel met betreffende simkaart onafhankelijk kunnen communiceren met de buitenwereld.

Gaat KPN met deze ontwikkeling mee of wordt dit een geduchte afweging om over te stappen naar een andere provider?

Hallo @apjehapje , KPN kent wèl duo sim voor particulieren. Als je het ene toestel gebruikt, moet het andere uit staan. Je kunt het dus niet beide Sims tegelijk actief hebben.

 


Klopt inderdaad maar… dat is een houtje touwtje oplossing in vergelijking wat T-mobile momenteel al kan leveren.
Van zo’n grote onderneming als KPN zou je toch wel mogen verwachten dat wat een “concurrent” kan leveren geëvenaard wordt!

De techniek bestaat al lang en hebben ze volgens mij allang in huis en zou het marktaandeel van KPN aanzienlijk kunnen vergroten.

Het zou een gemiste kans zijn als ze hier niet op gaan anticiperen.


Ik ben hier ook erg benieuwd naar! Ben aan het kijken voor de nieuwe samsung watch5 met 4g, maar daar heb ik wel een duo sim (E-sim) voor nodig. En dan niet dat het ene device uit moet staan, dat werkt natuurlijk niet. T mobile ondersteunt dit inderdaad al. Kunnen we dit binnenkort verwachten of wordt het overstappen?


Ikzelf gebruik buiten de deur voor extra devices, als laptop of tablet, het (wifi) Hotspot van mijn mobiel, om diens 4G (of 5G) internet/bundel te gebruiken.


Goedemorgen!
Helaas heb ik hier nog geen informatie over. Mocht hier iets in veranderen zullen we dit zeker weten met jullie delen!


De techniek bestaat al lang en hebben ze volgens mij allang in huis en zou het marktaandeel van KPN aanzienlijk kunnen vergroten.

Ik denk niet dat KPN haar marktaandeel aanzienlijk zal kunnen vergroten met de ondersteuning van 4G smart watches. Ik zou eerst wel eens willen weten hoeveel mensen zo'n 4G smart watch zouden willen aanschaffen i.p.v. een "gewone" smart watch die via de telefoon met de buitenwereld communiceert.

Ik zie de meerwaarde niet van 4G smart watches anders dan voor een groep(je) hardlopers die tijdens het hardlopen bereikbaar wil zijn en/of Spotify wil luisteren zonder hun mobiele telefoon mee te nemen. Wielrenners hebben veelal hun telefoon gewoon bij zich en ik denk dat dat bij ander gebruik ook vrijwel altijd het geval zal zijn.


Tja, altijd dat gevoel om maar bereikbaar te moeten zijn,.. Op een zakelijk simkaartje na in mijn telefoon die alleen actief is tijdens werkzaamheden. Wordt de particuliere sim voor de overige momenten gebruikt. Voor de rest, nee bedankt. Freedom = life 😎

Dus is misschien overstappen wel de beste optie in deze. Persoonlijk vindt ik T-Mobile wel de nr1 qua mobiele diensten. Zal misschien afhangen ook in welke regio je woont. Maar bij mij geven ze overal waar ik mij verplaats wel de beste dekking. 


Persoonlijk vindt ik T-Mobile wel de nr1 qua mobiele diensten. Zal misschien afhangen ook in welke regio je woont. Maar bij mij geven ze overal waar ik mij verplaats wel de beste dekking. 

Ik ben precies dezelfde mening toebedeeld. Ook ik heb al sinds jaar en dag mijn mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht. Wel hebben we één KPN abonnement (de één na goedkoopste met 3GB data) om zo toch de husselvoordelen te hebben.

Denk hierbij aan gratis pluspakket, €5,- entertainmentkorting en €2,50 korting op het telefoonabonnement. Dat abonnement kost ons dus feitelijk €3,01 per maand.


Ik overweeg een iWatch te kopen waarop cellular zit.
Dan zal ik ook een multisim moeten hebben.
Is er al zicht wanneer dit bij KPN wordt geïntroduceerd?

Anders ben ik genoodzaakt over te stappen naar T-mobile.

Ik hoor graag.

Nico


Ik overweeg een iWatch te kopen waarop cellular zit.
Dan zal ik ook een multisim moeten hebben.
Is er al zicht wanneer dit bij KPN wordt geïntroduceerd?

Anders ben ik genoodzaakt over te stappen naar T-mobile.

Ik hoor graag.

Nico

Wordt naar T-Mobile gaan ik ben bang dat Apple weer een deal heeft met hen net als bij de iPhone 3G.

Of een jaar of twee wachten.


ik ben bang dat Apple weer een deal heeft met hen net als bij de iPhone 3G.

Waarom denk je dat?

Wat is het commerciële voordeel van zo'n "deal" met T-Mobile en waarom zien we dan niet soortgelijke "deals" in andere landen waar T-Mobile actief is.

Nee, het feit dat de Apple Watches niet voldoen aan het GSMA Consumer Model omdat Apple additionele functionaliteit vereist is de reden waarom er nog altijd geen ondersteuning is van de Apple Watches. Het is ook maar de vraag of de patstelling ooit doorbroken zal worden. Zijn het de providers die de het GSMA Consumer Model lagen varen of is het Apple die af zal zien van die extra functionaliteit.

Ik ben bang dat je dat laatste kunt vergeten want daarmee verliest Apple macht en invloed over de op 4G aangesloten Apple watches. En ook het eerste zal niet snel gebeuren want providers als KPN maar ook bijvoorbeeld Vodafone houden, mijns inziens terecht, hebben het GSMA Consumer Model hoog in het vaandel staan.


Sja of het echt een commercieel voordeel heeft valt te betwisten, zo’n “deal” met Apple kost ook geld en er moet ook geïnvesteerd worden om dit mogelijk te maken op het hun netwerk. Weet wel zeker dat er overstappers zijn vanuit alle andere providers, je ziet zelf ook wat voor “onrust” het al hier geeft getuige het vele aantal topics hier op dit forum.

Daarnaast is het wel in de stijl van Apple om het alleenrecht voor een jaar weg te geven aan één bepaald bedrijf. Inderdaad zoals bij iPhone 3G toen met T-mobile en toen met Apple pay bij ING.


Weet wel zeker dat er overstappers zijn vanuit alle andere providers, je ziet zelf ook wat voor “onrust” het al hier geeft getuige het vele aantal topics hier op dit forum.

Dat aantal topics vind ik reuze meevallen en persoonlijk denk ik echt dat het wel of niet ondersteunen van 4G watches voor het overgrote meerendeel van de abonnees geen zwaarwegend criterium zal zijn. Ik zet ook echt vraagtekens bij het nut van 4G (met een snelheid van max 384kbps) voor die watches wetende dat de bijbehorende iPhone altijd op bluetooth afstand is.


Natuurlijk voor het overgrote deel niet maar ik neem ook in overweging dat niet iedereen zich bekend maakt op een forum maar wel denkt aan overstappen of daadwerkelijk is overgestapt en daarbij gaat het niet alleen om abonnees KPN maar ook om abonnees van Tele2, Vodafone enz. enz.


Je kan natuurlijk ook een los abonnement nemen voor deze vorm van luxe zo kijk ik er tegenaan.

Ik heb dan ook een aversie tegen dat hele smart gedoe.


Dat gaat ook niet @Galdor68 die hele e-sim in de smartwatches word niet ondersteund.

Ik heb geen aversie tegen smart gedoe, soms kan het best handig zijn, maar ik vind wel dat er redelijk doorgeslagen word omdat men bijvoorbeeld de wasmachine niet meer kan zien als men op vakantie in Spanje is, lekker belangrijk, je moet er toch bij zijn om die was er in te doen en uit te halen.

En zo kunnen we nog wel een hele lijst opnoemen.


@Doornekamp33 nut en noodzaak veel van dat soort spul heeft enkel nut voor mensen met een beperking. Verlichting via een app aan of uit waarom? We maken ons zelf veel te afhankelijk van de techniek. Of de Alexa en hoe het ook heet het stembesturen. Zijn we echt zo lui of gemakzuchtig? Of ik ben gewoon hopeloos ouderwets al heb ik deze hele ontwikkeling van begin af aan meegemaakt.

 

Op zich als het kan prima en is het zeker jammer als het oud staats telefonie bedrijf hier niet in mee groeit.


Ik hoop ook dat multisim wordt geïntroduceerd door KPN. Ik heb zelf een Samsung Galaxy Watch 5 Pro met LTE en overweeg over te stappen op t-mobile.

Het idee dat ik niet altijd mijn telefoon mee hoef te nemen en wel bereikbaar blijft spreekt mij erg aan.

 

Dus KPN hopelijk lezen jullie mee...


Daarom ben ik ook met deze topic begonnen want over een paar jaar komt er een kentering in de wijze waarop iedereen nu verbonden “moet” zijn met de buitenwereld.

Het wordt voor mij steeds makkelijker gemaakt door KPN om een overstap te gaan overwegen naar T-Mobil. De overstap is niet allen 1 telefoonabonnement maar met mijn hele thuis pakket en een 3-tal telefoon abonnementen wordt deze afweging zeker steeds makkelijker.

In de topics lees ik ook reacties over het altijd maar in verbinding staan met de buitenwereld en vind deze opmerkingen zeer eenzijdig en bekrompen geredeneerd.

Al eens aan het volgende gedacht? Ik heb juist een overstap gemaakt met een nieuw horloge met Lte (Samsung Galaxy Watch 5 Pro) om minder verbinding te krijgen met “de wereld”.
Met deze voorziening (horloge) heb ik alleen nog maar telefoonverkeer beschikbaar en ben verlost van allerlei meldingen zoals mail, facebook, ….. en noem maar op , waar wij ons dagelijks mee laten verleiden om alles maar te “moeten” lezen. 

Alleen de applicaties op mijn horloge leggen straks nog maar een verbinding met de buitenwereld en kan ik mijn telefoon lekker thuis laten liggen maar ben telefonisch wel bereikbaar. (Daar was vroeger toch een telefoon voor bedoeld?)


In de topics lees ik ook reacties over het altijd maar in verbinding staan met de buitenwereld en vind deze opmerkingen zeer eenzijdig en bekrompen geredeneerd.

Al eens aan het volgende gedacht? Ik heb juist een overstap gemaakt met een nieuw horloge met Lte (Samsung Galaxy Watch 5 Pro) om minder verbinding te krijgen met “de wereld”.
Met deze voorziening (horloge) heb ik alleen nog maar telefoonverkeer beschikbaar en ben verlost van allerlei meldingen zoals mail, facebook, ….. en noem maar op , waar wij ons dagelijks mee laten verleiden om alles maar te “moeten” lezen. 

Alleen de applicaties op mijn horloge leggen straks nog maar een verbinding met de buitenwereld en kan ik mijn telefoon lekker thuis laten liggen maar ben telefonisch wel bereikbaar. (Daar was vroeger toch een telefoon voor bedoeld?)

Wat let je dan eigenlijk om die smartphone in te ruilen.

https://www.ben.nl/blog/dumbphone/

Nooit geen last meer en een stuk goedkoper.


@apjehapje en een horloge is om de tijd aan te geven niks meer niks minder.

Die smartwatch is feitelijk dus een mini smartphone die op de pols kan worden gedragen in plaats van in je broekzak of waar dan ook dat kan handig zijn dat wil ik wel erkennen

Met voor mij als grootste nadeel je hebt vermoedelijk bluetooth oortjes nodig om een gesprek te kunnen voeren.

Ps een kentering naar wat? Er blijven altijd kenteringen deels door ons zelf opgelegd en deels door de fabrikanten ons aangepraat.


@apjehapje en een horloge is om de tijd aan te geven niks meer niks minder.

Die smartwatch is feitelijk dus een mini smartphone die op de pols kan worden gedragen in plaats van in je broekzak of waar dan ook dat kan handig zijn dat wil ik wel erkennen

Met voor mij als grootste nadeel je hebt vermoedelijk bluetooth oortjes nodig om een gesprek te kunnen voeren.

Ps een kentering naar wat? Er blijven altijd kenteringen deels door ons zelf opgelegd en deels door de fabrikanten ons aangepraat.

Een telefoon is om mee te bellen, niets meer en niets minder. Dus internet op een telefoon is onzin als je dat ook thuis op je computer kan. Dat was het algemene beeld toen ik mijn eerste smartphone kocht.

Mijn smartwatch is juist niet om de tijd op te zien. Het is een apparaat die mijn training statestieken bij houdt en mij herrinert aan agenda items en waar ik kort op kan kijken welke berichten ik heb ontvangen.

Als ik nu bijvoorbeeld naar een feestje ga neem ik altijd mijn telefoon mee om bereikbaar te zijn, te kunnen bellen en berichten op te kunnen ontvangen. Ook als ik bijvoorbeeld een stuk ga lopen met de hond of even zwemmen. Juist op die momenten wil ik de afweging kunnen maken of ik de extra functies van een mobiele telefoon (groot scherm, camera, etc) nodig heb met als minpunt een extra device mee, of dat alleen een smartwatch voldoende is.

Ik denk dat met de komst van meet LTE enabled smartwatches je de telefoon minder in het straatbeeld zal zien 


Ik zit er met hoop op te wachten.Heb lichte hartklachten waardoor ik soms val en bewusteloos ben.Mijn horloge detecteerd dat en belt mijn man waar ik ben.Ik voel me daardoor zoveel vrijer en veiliger.Het horloge is voor mij een vrijheid.Ik zit echt niet op mijn smartwatch te internetten, maar het is ideaal als je een watch app binnen krijgt je kan met je stem een bericht schrijven.En nig veel meer.Als ik zwem houd hij ook alles nij.Misschien voor niet iedereen van belang maar ik zou er erg blij mee zijn als de multi sim komt.Zie me niet in t zwembad met mijn iphone, ik weet dat sommige waterdicht zijn maar waar laat je dat ding.

 


Ik zou het ook super vinden als kpn de Apple Watch gaat ondersteunen.

Niet altijd je mobiel bij de hand en toch altijd om hulp kunnen bellen zie ik als een grote plus.


Eindelijk!!

Er zijn eindelijk ontwikkelingen op het gebied van multisim. 
KPN heeft de volgende melding op hun site gezet.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

Nu nog wachten tot ook de Samsung Watch ondersteund gaat worden.