Skip to main content

Hoi,

mijn dochter vertrekt met school binnenkort naar Bosnië.

Omdat ze toch enigzins contact wil houden en wil internetten besloten voor een buitenlandbundel te nemen.

Hadden dit liever samen met haar vóór vertrek willen regelen omdat de kans dat dit goed gaat een stuk hoger is.

En als het niet lukt, we daar zelf nog op kunnen anticiperen.

Probleem is nml. , ze reist via duitsland,oostenrijk,slovenië en kroatië naar bosnië.

t/m kroatië kan ze gebruik maken van haar ruim genoeg E.U. bundel.

pas in bosnië heeft ze haar buitenlandbundel nodig.

Ben nu bang dat als ik de buitenlandbundel thuis al activeer, ze haar buitenlandbundel al opsnoept zodra ze over de grens gaat.

dit terwijl ze dit ook met de eu bundel kon.

Weet iemand of deze buitenlandbundel pas actief wordt zodra ze over de E.U. grens gaat?

Verder vind ik het raar dat ze via de kpn app niet de optie kan kiezen ‘alleen data 2000mb €19,95’

dit kan wel via de website, maar is weer net wat omslachtiger om uit te voeren.

En tot slot de vraag; krijgt bericht bij 25,50,75 en 100% verbruik. daarna wordt internet gestopt?

gaat hij dan meteen over naar mobiele data(lees:hoge kosten) of moet ik daar eerst nog iets voor doen.

Heb haar in ieder geval geadviseerd om bij het bereiken van de limiet ‘roaming’ uit te zetten.

alvast bedankt voor een reactie.

 

Hallo @seeker112 ,

Pas in Bosnië gaat ze gebruik maken van de buiten-EU-bundel. 

In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale provider. Als je roaming aanzet op je toestel geef je de provider over de grens te kennen dat jij als gebruiker toestemming geeft voor het gebruik van data, in een land anders dan je thuisland. Net als elke andere provider werkt KPN samen met providers in het buitenland. Als je in een ander land komt roam je automatisch in op een voorkeursnetwerk. Het betekent overigens niet dat je daar aan gebonden bent: je kunt handmatig ook een andere beschikbare provider selecteren.

In Bosnië zal ze dus voor het eerst verbinding maken met een buiten-EU-netwerk. Dan wordt pas haar speciale bundel aangesproken.

EDIT : De bundel loopt 31 dagen vanaf het moment dat je de bundel koopt. 

 

Bundel op? 

Zodra de Extra Bundel op is, blokkeert haar internet automatisch. Dit heet Bescherming Internetkosten.

Nooit onverwachte kosten
Activeer nog een Extra Bundel voor buiten de EU om voordelig door te kunnen internetten, bellen en sms’en. Of sms BESCHERMING UIT naar 1266 als je toch verder wilt internetten en wilt betalen per MB.

 

  

Graag gedaan @seeker112 ,

Ik heb deze internetpagina als bron gebruikt: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

En de bundel loopt 31 dagen vanaf het moment dat je de bundel koopt. 

 


@noordzee, bedankt voor je reactie. Ervan uitgaande dat het klopt wat je zegt zou dit mooi zijn.

kunnen bundel dan thuis al activeren.

Zie dat je superuser bent en ga ervan uit als je zoveel reacties geeft, je dit ook onderbouwt op kennis en ervaring.

met alle respect, kan ik dit ook ergens terug vinden op een webpagina van kpn?

En dan bedoel ik het liefste de hamvraag, wanner de bundel gaat lopen.

 

 

 


Graag gedaan @seeker112 ,

Ik heb deze internetpagina als bron gebruikt: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

En de bundel loopt 31 dagen vanaf het moment dat je de bundel koopt. 


bedankt, die pagina had ik ook gevonden.

geeft samen met jouw antwoord bevestiging voor stoppen van internet na einde bundel.

had voor het eerst deel, (hamvraag) kpn gebeld.

mevrouw die ik sprak zéker geen superuser.

vraag duidelijk geformuleerd, en na haar denk ik checklist bekeken te hebben zei ze dat bundel meteen inging na activatie (31dgn verhaal).

vraag nog eens uitgelegd en na wederom checklist zei ze dat bundels samen gevoegd werden.

zei dat me dat onwaarschijnlijk leek omdat het een eu bundel en een wereldbundel zijn en dat je die m.i. niet kunt samen voegen.

(3koeien + 2paarden).

Heb haar netjes gezegd dat we er samen niet uit komen omdat ze of mn vraag niet begrijpt of onkundig is.

Dus verteld dat ik later weer eens terug bel en dan aan andere medewerker zou vragen.

Haar nog een prettige avond gewenst.

 


Hoi @seeker112 . Hier kan ik niks aan toevoegen. Alles is pico bello uitgelegd. Ik hoop dat je dochter een leuke en leerzame trip heeft. 


 10 jaar geleden kon je een buitenlandbundel gewoon via de.app aan en uitzetten en het gebruik ervan checken. Het is er niet bepaald op vooruit gegaan. 


 10 jaar geleden kon je een buitenlandbundel gewoon via de.app aan en uitzetten en het gebruik ervan checken. Het is er niet bepaald op vooruit gegaan. 

Dit kan nog steeds. echter kon ik op dat moment niet de ‘2000Mb alleen data’ via de de app selecteren omdat die in de app niet zichtbaar was.

Nu op dit moment is deze wel te zien via de app.

Dus niet helemaal fair die kritiek.

Voor de orde, en met praktijkvoorbeeld.

De data voor buiten europa gaat inderdaad pas aftellen bij gebruik van internet buiten de E.U. 

Dus zolang je daar nog binnen zit, gaat de data van je reguliere(nederlandse) bundel af.