Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ben per 7 juni jl aangesloten op het kpn netwerk met een databundel van 10GB en

onbeperkt bellen. De 967MB die 7 juni ontving zijn op. Wanneer gaat mijn nieuwe databundel

in.

 

mvg

 

Hallo @barens45,

Over het algemeen worden nieuwe bundels op de 1e dag van de maand volledig opengezet. Ik vind het ook gek dat jij voor 23 dagen maar 967mb hebt gekregen. Je zou namelijk ongeveer 7GB moeten krijgen voor deze maand. Ongeveer 333MB per dag gemeten over 30 dagen. 


dank je voor je respons. Ga er werk van maken


Hallo @barens45 

Het lijkt erop dat je voor 3 dagen data gekregen hebt. 10.000 / 31 * 3 = 967 MB
Dat zou betekenen dat morgen 10 juni jouw eerste volle factuurperiode begint met 10GB.

Vroeger begon de nieuwe bundelperiode altijd op de 1e van de maand, maar tegenwoordig kan dat startpunt op iedere dag van de maand zijn. Dat punt wordt door KPN bij aansluiten bepaald.


Heb je al gekeken in de MijnKPN app? Bij “Al mijn bundels” staat bij de bundel vermeld Geldig xx dagen.


Bedankt allen voor het meedenken

 


Graag gedaan @barens45. Klopte mijn aanname dat morgen jouw nieuwe bundel periode begint?


De kpn medewerker vond het ook zeer vreemd. Ik heb een gratis bundel tot volgende gekregen. Het zou zo maar kunnen dat je gelijk hebt @RBxx  laat het je morgen weten. 


@RBxx Het klopte inderdaad. Vandaag is de nieuwe factuurmaand gestart en ik heb

nu precies wat verwacht.

 


Hoi @barens45, welkom op het forum. Voorheen liepen abonnementen altijd van de eerste tot de laatste dag van de kalendermaand. Sinds een tijdje begint jouw maand op de dag waarop je iets hebt afgesloten, en dat is niet altijd de eerste van de maand. Dat is bij jou nu ook het geval zoals je merkt. Als je vorige contract wel van de eerste liep zal er een kortere periode van een paar dagen zijn, waarbij je de data naar rato krijgt. Precies wat Ruud noemde dus 🙂

Zo lang je dit contract hebt zal je nieuwe bundel op deze dag actief worden. Als je het abonnement na het contract verlengt kan de datum weer veranderen, maar dat duurt nog even.

Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.