Skip to main content

Wanneer komt de e-sim voor de apple watch 4g beschikbaar?

apple watch 4g apple watch 7 is al een poos beschikbaar. 

KPN heeft beloofd om e-sim apple watch 7 4g te gaan ondersteunen. Wanneer gaat KPN apple watch 7 series 4g nu echt ondersteunen?

Ik lees op het forum dat er geen vraag naar apple watch 7 series 4g is. Daarom stel ik u nu de vraag om aan te tonen dat er wel degelijk veel interesse is voor ondersteuning vanuit KPN voor de apple watch 7 series 4g.  (ik adviseer andere klanten van KPN hetzelfde te doen)

Daarnaast leest ik op het forum dat het probleem bij Apple ligt en niet bij KPN. Zou u daar misschien verder op in kunnen gaan? Wat doet Apple dan niet goed en waarom kan KPN dan niet helpen? En wat kunnen consumenten doen? 

Als laatste wordt hier op forum gesuggereerd dat consument dan maar moet overstappen naar T-Mobile. Ik heb dat geprobeerd met nummerbehoud en toen bleek dat ik per abuis een maand geleden het contract voor 1 jaar heb verlengt dus voor mij is dat geen optie. Zou u mijn contract willen beëindigen zonder extra kosten en met nummerbehoud zodat ik dan eindelijk apple watch 7 series kan gebruiken met 4g?

 

KPN beloofde al in september 2021 dat het e-sim op Apple Watch ging ondersteunen.

Vreemd dat het nakomen van deze belofte zo lang moet duren en nog vreemder is waarom KPN zijn klanten niets eens uitlegt waar de kink in de kabel ligt. 
Met zoveel wazigheid creër je geen goodwill bij je klanten.  


Update 31-10-2022

KPN introduceert Multisim voor de Apple Watch.

------------

Hallo @maarten11, een hele goede vraag. We weten dat er vraag naar is. Ik wou dat ik je meer informatie kon geven. Maar ik heb niet meer informatie. Op dit moment is niet bekend wanneer de e-sim voor de Apple Watch beschikbaar komt. Zodra er meer informatie is, dan zullen we dit natuurlijk delen.

 

Als laatste wordt hier op forum gesuggereerd dat consument dan maar moet overstappen naar T-Mobile. Ik heb dat geprobeerd met nummerbehoud en toen bleek dat ik per abuis een maand geleden het contract voor 1 jaar heb verlengt dus voor mij is dat geen optie. Zou u mijn contract willen beëindigen zonder extra kosten en met nummerbehoud zodat ik dan eindelijk apple watch 7 series kan gebruiken met 4g?

Voor nu is T-Mobile de enige provider waar de e-sim voor wearables wordt ondersteund. Je kunt er daarom voor kiezen om over te stappen, ja. Dit is alleen geen reden om het contract te ontbinden. Als je net verlengd hebt, dan zal je dus nog even moeten wachten.


“Dit is alleen geen reden om het contract te ontbinden. Als je net verlengd hebt, dan zal je dus nog even moeten wachten”.

interessante stellingname. Volgens mij werkt de wereld niet helemaal zo. Wanneer een bedrijf een bepaalde verwachting wekt over wanneer een zekere dienst zou moeten gaan werken en de klant neemt op basis van die betreffende verwachting een product af, kan er wel degelijk een juridisch vraagstuk ontstaan. Zeker wanneer degene die de verwachting wekt niet binnen een redelijke termijn voldoet aan die verwachting. Ze noemen dat ook wel misleiding. De vraag is hier wat is een redelijke termijn. Hier is wel jurisprudentie over vindbaar.

Ik zou dus niet te stellig zeggen dat de klant zijn/haar contract niet kan laten ontbinden. 

buiten dat is de opstelling van KPN, gebrek aan transparantie, in dit dossier betreurenswaardig en verwijtbaar te noemen. 

Ik zou gedupeerde klanten adviseren contact op te nemen met de consumentenbond voor verder advies.


@TenaciousK In het oorspronkelijke nieuwsbericht van RTL Nieuws wordt niet gesproken over een termijn. Sterker nog, er staat zelfs dat nog niet bekend is wanneer het ondersteund wordt:

Na de aankondiging van de nieuwe Apple Watch Series 7 zegt KPN vandaag de 4G-versies de Apple Watch te gaan ondersteunen. Het bedrijf zegt nog niet wanneer dat precies gebeurt en wat de eventuele extra kosten zijn.

Er kunnen dan ook geen rechten aan ontleend worden.


Ik volg al enige tijd de discussie over het ontbreken van de mogelijkheid om 4G te gebruiken op een iWatch 7 bij KPN. Het valt mij op dat de medewerkers van dit bedrijf nog steeds erg arrogant en met een bepaalde dedain reageren. Het lijkt er dan ook sterk op dat zij nog niet in de gaten hebben dat ze links en rechts worden ingehaald door de concurrentie. Bij een dergelijke opstelling, met zeer weinig oog voor hun klanten, is het einde meestal in zicht. Misschien kan de laatste klantenservice medewerker het licht uitdoen!


Ik volg al enige tijd de discussie over het ontbreken van de mogelijkheid om 4G te gebruiken op een iWatch 7 bij KPN. Het valt mij op dat de medewerkers van dit bedrijf nog steeds erg arrogant en met een bepaalde dedain reageren. Het lijkt er dan ook sterk op dat zij nog niet in de gaten hebben dat ze links en rechts worden ingehaald door de concurrentie. Bij een dergelijke opstelling, met zeer weinig oog voor hun klanten, is het einde meestal in zicht. Misschien kan de laatste klantenservice medewerker het licht uitdoen!

 

De minachting van de klant door de KPN-medewerkers hier op het forum, het niet verwijderen van foutieve informatie (sterker nog, het doorverwijzen naar en benadrukken van deze informatie) door KPN-medewerkers en het bewerken van berichten door KPN-medewerkers waar duidelijk wordt aangegeven dat deze informatie onjuist is. Het zijn allemaal punten die het merk KPN niet ten goede komen. Het zou de KPN-medewerkers hier sieren als ze zich eens realiseren dat hun gedrag afspiegelt op hun werkgever. Mijn huidige negatieve beeld van KPN, en mijn overweging om na ruim 20 jaar KPN te verlaten, wordt voor een heel groot deel bepaald door de medewerkers van KPN hier op dit forum. Een schande voor het merk KPN.


@Robbie KPN en @reinventor, ik neem het even over van Denise. Zij is er nu niet. 

Allereerst, natuurlijk willen we klanten niet afstoten, maar het feit blijft dat er op dit moment gewoon niet meer informatie beschikbaar is over de ondersteuning voor de watches. Denise heeft dit al duidelijk toegelicht, en daar zal ik niet verder op in gaan, naast dat ik dit er aan toevoeg: We houden je graag als klant maar we hebben liever dat je tevreden bent. Als ondersteuning voor de watch een prioriteit voor je is en een andere provider biedt dit wel aan, dan heb ik veel liever dat je een provider hebt die aan deze wensen van je voldoet dan dat je met tegenzin hier blijft. Daar wordt niemand gelukkig van. 

@reinventor We constateren dat jouw reactie wederom niet bijdraagt aan het gesprek en niet in lijn is met onze huisregels: je krijgt hier een waarschuwing voor. Ik stuur je een privébericht. 

Voor beiden, de vraag van de topicstarter is beantwoord door Denise (en in jouw eigen topic door mij @Robbie KPN, dus ik stel jou ook voor hier een punt achter te zetten) en ik zal dit topic daarom ook sluiten.