Skip to main content

Beste KPN,

Multi SIM had toch al lang en breed gereed kunnen zijn… Ik zou het ook kunnen gebruiken met een 4G router op mijn caravan.. 

Watch 8 is er nu en de vraag lag er al veel langer. Kunnen jullie een harde datum noemen wanneer het live gaat?
Mochten jullie nog in een onderzoeks- of testfase zitten, dan help ik graag mee testen hier in het zuidelijke grensgebied ;)

Kortom: Hoog tijd voor: Multi SIM!

Ja daar wacht ik ook op. 
KPN laat alsjeblieft nu eens weten of en wanneer 4g ondersteuning voor Apple Watch komt!

Ik wil graag bij KPN blijven, maar ik wil nog liever een Apple Watch Cellular.


Hallo @Moustaccio ,

Het antwoord is dat KPN e-sim niet aanbiedt. Gaat dat nog gebeuren? Een moderator schreef een paar weken geleden: 

Ik kan hier nu een wollige tekst gaan schrijven maar dat zal ik jullie besparen.  In antwoord op jouw vragen:

Ik weet het niet. Hier is intern niks over bekend. Uiteraard stuur ik jullie signalen door en zodra er iets in de steigers staat, dan zullen we dat hier op het forum groots aankondigen.

 

bron : 

 

Admin edit: Meer informatie hierover kun je vinden op www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm


Gisteren aan de telefoon werd uitgesproken dat KPN in november met multi-sim komt. Maar losse flodders hebben we weinig aan. Graag verneem ik concreet wat de plannen zijn.
Overigens lees ik bij T-Mobile op de site dat je met hun Multi-sim niet kunt roamen. Hoop dat als KPN dit oppakt dat ze het ook goed oppakken.
 


Gisteren aan de telefoon werd uitgesproken dat KPN in november met multi-sim komt. Maar losse flodders hebben we weinig aan. Graag verneem ik concreet wat de plannen zijn.
Overigens lees ik bij T-Mobile op de site dat je met hun Multi-sim niet kunt roamen. Hoop dat als KPN dit oppakt dat ze het ook goed oppakken.
 

Met WatchOs 9 ( die morgen uitkomt) is roaming met een Apple Watch mogelijk…

 


Gisteren aan de telefoon werd uitgesproken dat KPN in november met multi-sim komt. Maar losse flodders hebben we weinig aan. Graag verneem ik concreet wat de plannen zijn.
Overigens lees ik bij T-Mobile op de site dat je met hun Multi-sim niet kunt roamen. Hoop dat als KPN dit oppakt dat ze het ook goed oppakken.
 

Met WatchOs 9 ( die morgen uitkomt) is roaming met een Apple Watch mogelijk…

 

Wist niet dat dat beperkt werd door WatchOS?! Werd me op de site van T-Mobile ook niet duidelijk.. maar fijn te weten.


Multi SIM had toch al lang en breed gereed kunnen zijn… Ik zou het ook kunnen gebruiken met een 4G router op mijn caravan.. 

Multi-SIM is er feitelijk ook al jaren en dat noemt men bij KPN Duo-SIM.

Daarbij kan echter tegelijkertijd maar één apparaat actief zijn. Daar zit dus een cruciaal verschil met een sim voor een smart watch, immers die moet tegelijk met de telefoon actief kunnen zijn.

Daarnaast vereist Apple additionele functionaliteit bovenop het GSMA Consumer Model waarbij de tussenkomst van Apple vereist is voor het activeren van een Apple Watch. Dat laatste druist in tegen de richtlijnen van het GSMA Consumer Model en dat zou best wel eens de reden kunnen zijn waarom KPN en VodafoneZiggo de Apple Watches (nog) niet ondersteunen.


Multi SIM had toch al lang en breed gereed kunnen zijn… Ik zou het ook kunnen gebruiken met een 4G router op mijn caravan.. 

Multi-SIM is er feitelijk ook al jaren en dat noemt men bij KPN Duo-SIM.

Daarbij kan echter tegelijkertijd maar één apparaat actief zijn. Daar zit dus een cruciaal verschil met een sim voor een smart watch, immers die moet tegelijk met de telefoon actief kunnen zijn.

Daarnaast vereist Apple additionele functionaliteit bovenop het GSMA Consumer Model waarbij de tussenkomst van Apple vereist is voor het activeren van een Apple Watch. Dat laatste druist in tegen de richtlijnen van het GSMA Consumer Model en dat zou best wel eens de reden kunnen zijn waarom KPN en VodafoneZiggo de Apple Watches (nog) niet ondersteunen.

Duo-Sim is heel anders. De functionaliteit is anders, zoals je zelf ook stelt.

Maar ik wist dat al. Mijn vraag is waar blijft KPN met multi-Sim?

 


Wat is dit voor forum.. ik heb nog geen “beste antwoord” gehad en er wordt een beste antwoord bestempeld… heul raar..


Hoi @Moustaccio, welkom op ons forum!
Ik heb het antwoord gemarkeerd van Noordzee omdat dat nog steeds de meest recente informatie is.
Helaas is hier nog niets nieuws over.


Hoi @Moustaccio, welkom op ons forum!
Ik heb het antwoord gemarkeerd van Noordzee omdat dat nog steeds de meest recente informatie is.
Helaas is hier nog niets nieuws over.

M.i. Klopt het antwoord niet. KPN biedt wel eSim.. maar geen multi-Sim en zeker geen multi-eSim.. dat laatste is wat nodig is.


Ik heb eSim op m’n iPhone. 
 

Al jaren trouwe klant, glasvezel en 4 abonnementen.. en KPN weet al enkele jaren dat de vraag naar multi-Sim alsmaar groter wordt .. ik dacht beste netwerk, voorlopers, maar er moet echt iets mee..


Excuses, dat was inderdaad even wat overhaast.
Helaas kunnen we over Multisim ook nog niet veel kwijt.


Excuses, dat was inderdaad even wat overhaast.
Helaas kunnen we over Multisim ook nog niet veel kwijt.

Maar iemand bij KPN moet toch iets weten??

heeft KPN geen goals, geen visie, geen koers, geen beeld bij de toekomst?

bij support krijgen jullie een load aan vragen hieromtrent.. het alsmaar blijven beantwoorden is kostbaar.

 


Als KPN niet snel met multisim komt voor gebruik met van apple watch ga ik weg met mijn hele pakket bij KPN.  Is wel even werk, maar ik ben het wachten beu.


Als KPN niet snel met multisim komt voor gebruik met van apple watch ga ik weg met mijn hele pakket bij KPN.  Is wel even werk, maar ik ben het wachten beu.

Precies. Dat vage gedoe.. is vermoeiend.


Hier hetzelfde. Dan wordt het, als mijn abonnement afgelopen is, een andere provider (die magenta) die dit wel aanbiedt.


Beste KPN, het uitblijven van de invoering van multi-esim kan niet echt langer meer. Wanneer richtlijnen daarbij in de weg zitten dan moeten jullie die ook ter discussie gaan stellen. Klanten vinden gebruiksgemak erg belangrijk en daar is multi-esim er zéker een van. 
graag horen we of er achter de schermen al aan gewerkt wordt en hoe lang het nog gaat duren. Dat kan verlies van klanten voorkomen. Berichten als ‘intern nog niks over gehoord’ kunnen niet meer. Antwoord zou moeten zijn ‘ik heb het nagevraagd en zus of zo is het antwoord’. Dan weten wij als klant wat we moeten doen (geduldig zij of overstappen). We hopen spoedig te horen.


Beste KPN,

Laat weten of en wanneer jullie multisim gaan ondersteunen!!!

Het wordt nu tijd om duidelijkheid te verschaffen! 

 


@Thomas zie je hoe actueel. En zeker niet het enige draadje hierover.

Waar is de baas van KPN als je m nodig hebt? Kun jij hem/haar even taggen?

 

 


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm?zx=1&campaignid=af:s=zanox:c=onderstroom:co=329403:f2=0&znxid=329403&merchant=9245&awc=9245_1665775987_f021088502b2444cee1062e76471d5a5&dclid=CjkKEQjwkaSaBhD61KOHpvnEwdIBEiQAZF0eRsP6tHJ-8KbFM-oFFjvZuzK9qsdpKEfC0fucgCz3wxfw_wcB


Nu maar hopen dat de Galaxy Watch 4 of 5 ook gaat worden ondersteund...


Een exacte datum, prijs en andere informatie is op dit moment nog niet bekend en kon de woordvoerder ook niet geven. Wij vermoeden echter 5 november 2022 als het exclusiviteitscontract van T-Mobile is afgelopen. Bron: iCulture 


Yes het is eindelijk bijna zover 😀😎

Lang gewacht, maar het wordt beloont…

Hopelijk doet KPN mee met de komende roaming functie in watchOS en kunnen we over de grens en in geheel Europa er gebruik van maken..

 

Bedankt KPN voor het ondersteunen van de Watch en de toekomst 👍🏽


Yes het is eindelijk bijna zover 😀😎

Lang gewacht, maar het wordt beloont…

Hopelijk doet KPN mee met de komende roaming functie in watchOS en kunnen we over de grens en in geheel Europa er gebruik van maken..

 

Bedankt KPN voor het ondersteunen van de Watch en de toekomst 👍🏽

Waar maak je dat uit op?

want dat zou fantastisch nieuws zijn!


Roaming met de Apple Watch komt in het najaar beschikbaar in Watch Os 9,maar is provider afhankelijk.Apple maakt het alleen mogelijk..

Maar aangezien wij in Europa een roaming overeenkomst tussen de landen hebben vermoed ik dat het niet echt een probleem is en het makkelijk mogelijk moet kunnen zijn

Maar is nog wishful thinking van mijn kant 😋


Update 24 oktober 20:30: Na de release van watchOS 9.1 en iOS 16.1, is KPN live gegaan met de multisim op de Apple Watch Cellular-modellen. Vorig jaar zagen we iets soortgelijks bij T-Mobile, die ook op de dag van een watchOS-update live ging, nog voor de officiële startdatum. KPN had zelfs nog geen officiële releasedatum bekendgemaakt, maar dat kan niet lang meer duren. Maar daar hoef je dus niet op te wachten als je nu al een Apple Watch  Cellular hebt en bij KPN zit: de multisim is nu te bestellen en voor €5,- per maand, zo blijkt uit reacties van diverse iCulture-lezers.

Om de multisim van KPN te activeren op de Apple Watch, heb je dus watchOS 9.1 en iOS 16.1 nodig en doe je het volgende:

  1. Open de Watch-app op je iPhone. Zorg dat je Apple Watch ontgrendeld is en bijgewerkt is naar watchOS 9.1.
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Er verschijnt mogelijk een melding over een aanbiederupdate. Tik op Werk bij.
  4. De knop Configureer mobiel netwerk wordt actief. Tik hierop.
  5. Je komt op een bestelpagina van KPN voor de Multisim.
  6. Volg de verdere stappen. Je Apple Watch wordt nu klaargemaakt voor gebruik.