Skip to main content

Ook ik wacht op de ondersteuning van roaming op de Apple Watch, ik snap alleen niet zo goed waarom dit nog niet werkt?

 

 Je neemt toch een duo esim, gekoppeld aan je huidige abonnement!? En je betaalt er ook nog eens 5,- per maand extra voor?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

@PeterG , klopt zo word het momenteel verwoord. 
 

Praktijk blijkt toch anders 😬. Het is mijn als volgend uitgelegd:

 

De Watch maakt verbinding met een VoLTE netwerk, de provider moet roaming accepteren/geactiveerd hebben. In Frankrijk zijn er 2 providers die de Watch met VoLTE ondersteunen, namelijk Orange & SFR. 
 

beide providers staan geen VoLTE roaming toe!

 Wanneer je een Franse sim hebt van één vd providers zul je gewoon verbinding hebben in Frankrijk, maar wanneer je met dezelfde sim naar Nederland gaat, dan heb je GEEN verbinding… al zou je op het KPN netwerk zitten. Ze ondersteunen gewoon geen roaming!

 

 Nou zijn wij met een Nederlandse sim een roaming klant op hun netwerk, en daarom krijg je dus geen verbinding!

 

 Van wat ik begreep is dit het geval in de volgende landen:

 Luxemburg

 Frankrijk

 Oostenrijk 

Italië

 

 waar het wel werkt (eigen bevindingen):

 België 

Duitsland

 Zwitserland

 Spanje

Dit is het juiste antwoord/verklaring !

Alle providers genoemd op de apple site met een 1 indicatie ondersteunen international roaming, zo is er zichtbaar dat bv Frankrijk niet en nu bij KPN staat er ook een 1

https://www.apple.com/uk/watch/cellular/


Hoi Hoi!

 

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk en overwegen ook een multisim voor de Apple watch.

Weet iemand of dit inmiddels wel werkt in Frankrijk?


Staat in het 'beste antwoord' in dit topic. @Verathart 


Hoi Hoi!

 

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk en overwegen ook een multisim voor de Apple watch.

Weet iemand of dit inmiddels wel werkt in Frankrijk?

Hoi @Verathart 

De laatste update hierover, is dat er in Frankrijk nog geen mobiel netwerk beschikbaar is die “bellen over 4G” (VoLTE) aanbiedt, en dat heeft de Apple Watch wel nodig om te kunnen werken op het mobiele netwerk.

Het gaat in Frankrijk pas werken, als één van de Franse mobiele netwerken VoLTE gaat aanbieden, alleen worden wij Nederlanders daar niet van op de hoogte gesteld.
Daarnaast lag het ook bij de technische dienst van KPN, dus die weten ervan af.

Dus of Apple Watch daadwerkelijk gaat werken in Frankrijk op een mobiel netwerk, weet je eigenlijk pas als je er bent.

Of er moet een mede klant zijn, die onlangs (afgelopen 2 maanden) nog in Frankrijk is geweest met zijn Apple Watch, en kan vertellen of het daadwerkelijk al werkt.
Maar een moderator zou ook nog een update kunnen geven, aangezien we voor de grote zomervakantie staan.


Hoi Hoi!

 

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk en overwegen ook een multisim voor de Apple watch.

Weet iemand of dit inmiddels wel werkt in Frankrijk?

momenteel werkt dit nog niet in Frankrijk, ik kom er wekelijks  

 


Hoi @JAJB 

Hartelijk dank voor je waardevolle reactie.
Ik ging er ergens wel vanuit, dat je in Frankrijk nog geen gebruik kunt maken van je Apple Watch via het mobiele netwerk aldaar, anders had een moderator dat wel vermeld binnen deze topic.
Uiteraard kun je de Apple Watch wel gewoon gebruiken, door Bluetooth op zowel je iPhone en Apple Watch aan de zetten op vakantie in Frankrijk.

Toch snap ik de Fransen niet helemaal, aangezien VoLTE (bellen via 4G) inmiddels standaard is geworden, maar dat ze het daar nog niet actief hebben gesteld op hun mobiele netwerken.


Bellen ze daar dan nog via 2G @Michel.uit.Arnhem ? Of nog 3G?

Kan je dan wel tegelijk internet gebruiken?


Hoi @PeterG 

In Frankrijk kun je bellen via het 2G netwerk (niet meer op alle netwerken), 3G netwerk en 5G.
Het 4G netwerk wordt binnen Frankrijk voornamelijk gebruikt voor internet, al zijn de providers (net zoals in Nederland) voornamelijk bezig om hun 5G netwerk te optimaliseren.

Ik bel binnen Nederland uitsluitend nog via het 5G netwerk van KPN, mijn iPhone springt nog zelden terug op het 4G netwerk van KPN.

Dus ik denk dat bellen via het 4G netwerk (VoLTE) in Frankrijk, niet hoog op de agenda staat bij de Franse mobiele netwerken.


Hoi Hoi!

 

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk en overwegen ook een multisim voor de Apple watch.

Weet iemand of dit inmiddels wel werkt in Frankrijk?

momenteel werkt dit nog niet in Frankrijk, ik kom er wekelijks  

 

Dat betekent dat de informatie op de site van Apple niet klopt, die geeft namelijk aan dat Orange in Frankrijk international roaming voor Apple Watch ondersteunt (met indicatie 1.)

https://www.apple.com/uk/watch/cellular/

 


Hoi Hoi!

 

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk en overwegen ook een multisim voor de Apple watch.

Weet iemand of dit inmiddels wel werkt in Frankrijk?

momenteel werkt dit nog niet in Frankrijk, ik kom er wekelijks  

 

Dat betekent dat de informatie op de site van Apple niet klopt, die geeft namelijk aan dat Orange in Frankrijk international roaming voor Apple Watch ondersteunt (met indicatie 1.)

https://www.apple.com/uk/watch/cellular/

De informatie klopt deels, de Fransen kunnen de Apple Watch gebruiken, maar let op! De Fransen ondersteunen geen roaming, een Fransman zal met een Frans abonnement ook geen connectie met het netwerk hebben wanneer hij bijv in nl is met zijn Watch . Puur omdat “roaming” niet ondersteund wordt, wij als Nederlander zullen daarom ook nooit connectie hebben met de Watch in Frankrijk omdat het onder roaming valt, dit is tot op heden helaas zo, wanneer de Fransen roaming toestaan zal waarschijnlijk dit probleem opgelost zijn .

tot op heden werkt het in :

 België

 Luxemburg

 Zwitserland

 Duitsland

Spanje

 dit is uit eigen ervaring  

 


Update: 

 

Italië werkt nu ook. 


@JAJB Op welk netwerk dan?

Ik ben aangemeld op WINDTRE en heb met mijn Apple Watch geen data roaming opties (ook niet na herstart zonder wifi en Bluetooth).

 

 

 


Probeer een andere provider 😉@Naaitsab ?

 


@Naaitsab , mijn telefoon zit momenteel op Vodafone IT. Op mijn Watch zie ik alleen dat hij 4G heeft en onder de instellingen staat “verbonden” zie 123 niet op welke provider de Watch zit. 


@Naaitsab , mijn telefoon zit momenteel op Vodafone IT. Op mijn Watch zie ik alleen dat hij 4G heeft en onder de instellingen staat “verbonden” zie 123 niet op welke provider de Watch zit. 

Ja ik heb mijn telefoon dus ook verandert naar Vodafone IT, maar op mijn Watch veranderde er dus niks. Heb de wat ook gereboot (zowel met wifi en Bluetooth uit als aan).

helaas nog steeds niet het gewenste resultaat.

 


Update:

 

frankrijk werkt ook nu. 


Reageer