Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijg ik het toestel als ik overstap naar KPN?

• February 25, 2025
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Jordy Steeman
Nieuwkomer

27 juni verloopt mijn contract bij Vodafone. Op 27 februari wil ik overstappen naar KPN mobiel met een telefoon erbij. Kan dit en krijg ik dan direct het nieuwe toestel? Ik krijg 2 opties te zien met direct overstappen of als het abonnement is afgelopen, wat is hierin wijsheid om te kiezen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

27 juni verloopt mijn contract bij Vodafone. Op 27 februari wil ik overstappen naar KPN mobiel met een telefoon erbij. Kan dit en krijg ik dan direct het nieuwe toestel? Ik krijg 2 opties te zien met direct overstappen of als het abonnement is afgelopen, wat is hierin wijsheid om te kiezen?

Hoi ​@Jordy Steeman 

Het verschil bij de keuze van nummerbehoud is als volgt:

Keuze: direct overstappen:

Je Vodafone 06-nummer wordt binnen 5 werkdagen overgezet naar KPN.
Het abonnement wordt dan beëindigd bij Vodafone, en de 4 maanden dat het abonnement nog zou lopen bij Vodafone wordt in één keer in rekening gebracht (afkoopsom) op je laatste factuur.
De afkoopsom is in de meeste gevallen 50% van het totaal.

Keuze: als het abonnement afloopt:

Je Vodafone 06-nummer zal pas aan het eind van het contract (na 4 maanden in jouw geval) overgezet worden naar KPN, zoals mede community lid ​@Marlon92 al schreef in haar reactie.
In dat geval krijg je géén afkoopsom, zoals bij de bovenste optie.

Dus het is volledig aan jouw, voor welke optie je kiest.
Heb je slecht bereik met je huidige Vodafone abonnement, dan zou je kunnen kiezen voor “direct overstappen”.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• February 25, 2025

Als jij op de site van KPN een nieuw abonnement met nummerbehoud aan kan vragen, dan krijg jij het toestel meteen binnen enkele dagen. Als het op voorraad is.

Maar het abonnement bij Vodafone blijft dan natuurlijk nog wel 4 maanden doorlopen. En het KPN abonnement start pas over 4 maanden. Dus je toestel is al 4 maanden oud als je abonnement bij KPN start.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jordy Steeman 

Het verschil bij de keuze van nummerbehoud is als volgt:

Keuze: direct overstappen:

Je Vodafone 06-nummer wordt binnen 5 werkdagen overgezet naar KPN.
Het abonnement wordt dan beëindigd bij Vodafone, en de 4 maanden dat het abonnement nog zou lopen bij Vodafone wordt in één keer in rekening gebracht (afkoopsom) op je laatste factuur.
De afkoopsom is in de meeste gevallen 50% van het totaal.

Keuze: als het abonnement afloopt:

Je Vodafone 06-nummer zal pas aan het eind van het contract (na 4 maanden in jouw geval) overgezet worden naar KPN, zoals mede community lid ​@Marlon92 al schreef in haar reactie.
In dat geval krijg je géén afkoopsom, zoals bij de bovenste optie.

Dus het is volledig aan jouw, voor welke optie je kiest.
Heb je slecht bereik met je huidige Vodafone abonnement, dan zou je kunnen kiezen voor “direct overstappen”.