Skip to main content

Geachte KPN, gisteren bestelde wij in uw KPN-winkel twee nieuwe telefoons. Vandaag kregen we al te horen dat u niet kan aangeven wanneer er kan geleverde worden ?! Als klant wil ik graag weten waar we aan toe zijn. Is dit een wachttijd van weken of maanden? Uw inkoopafdeling moet precies in staat zijn dit te kunnen aangeven.  In het laatste geval wil ik een alternatieve maar een ook voor ons beide passende oplossing. Ik hoor graag snel van u.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Zelfs fabrikanten weten vaak niet wanneer de productie is vanwege het wereldwijde chiptekort. Op de site van Samsung bijvoorbeeld stond heel lang dat de levertijd onbekend was. Het is dus wachten of een ander toestel kiezen.


Hi @Concerned customer, zoals @Joep1965 al aangeeft is het leveringsproces helaas niet zo duidelijk dat wij weten wanneer we welk toestel binnenkrijgen en in welke hoeveelheid. We zijn hierbij volledig afhankelijk van de leveranciers, waardoor we dus geen enkele garantie kunnen bieden over een levertermijn als een klant een toestel kiest dat niet voorradig is op het moment van bestellen. 

We kunnen enkel een indicatie geven, bijvoorbeeld van de levertijd van de iPhone 13 varianten. Mochten jullie die hebben besteld, dan kunnen jullie in het overzicht zien wat de ‘verwachte’ datum is dat wij een variant weer binnen krijgen :slight_smile:


In professionele marketing en procurement management is het nu eenmaal van belang om juist leading en niet following te zijn in je leveringsproces. En in die enkele specifieke probleemgevallen  mmv de sales, customer service , procurement afdelingen de klant bij zijn intentie tot aankoop precies te kunnen aangeven met welke leveringsrisico’s hij/zij dient rekening te houden per type product en of service. Wat de klant de mogelijkheid geeft om alternatieve voorstellen naast zijn oorspronkelijke intentie tot aankoop te overwegen. Van dit alles geen sprake in KPN-winkel. 

Ook maken de grote serviceverleners via hun customer service gebruik van additionele communicatielijnen waar de klant wordt ingelicht over de algemene status, de ondernomen acties en de status van zijn aankoop waar de klant nog steeds escape mogelijkheden krijgt aangereikt. Van dit alles ook geen spoor bij KPN.

Een vraag aan de KPN marketing leiding: kan de KPN beschikkende over een uitgebreide professionele marketing en customer organisatie zich veroorloven om  de boven vermelde  uitspraak te doen?, i.e. “het leveringsproces (is) helaas niet zo duidelijk dat wij (KPN) weten wanneer we welk toestel binnenkrijgen en in welke hoeveelheid. We zijn hierbij volledig afhankelijk van de leveranciers, waardoor we dus geen enkele garantie kunnen bieden over een levertermijn als een klant een toestel kiest dat niet voorradig is op het moment van bestellen.  

But guess what: zonder enige aankondiging vanuit de KPN en melding van een klacht mijnerzijds, viel vandaag de eerste 13 Mini I-phone bij ons in de bus! Wat een leuke verrassing KPN. Hoe is dit nu te verklaren? Een overijverige KPN-afdeling of medewerker die ook vindt dat dit nu eenmaal niet kan en er toch altijd een oplossing dient gevonden te worden? Wie moet ik hiervoor hartelijk bedanken voor zijn/haar oplossend vermogen.

Vraag is nu wel wanneer mag mijn vrouw nu haar 13mini Iphone (bestelt op dezelfde dag) verwachten? Met of zonder aankondiging?

ps: dit lijkt me een heel mooie case voor mijn MA-studenten.  


Kpn is een telecomprovider. De verkoop van toestellen is een bijzaak. Kpn is wat dat betreft maar een kleine speler. Dat maakt denk ik het verschil.


Poeh he, wat een dure woorden in die lap tekst.

Maar als je er zoveel vanaf weet, had het effe bij de KPN winkel gevraagd hoe lang de verwachte levertijd zou zijn.

 


Heel fijn dat de eerste binnen is @Concerned customer!

Wanneer de 2e bezorgd zal worden, kan ik je helaas dus echt niet vertellen, hoe graag ik ook zou willen. Hopelijk volgt de levering snel!