Skip to main content

Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN mobiel met nummer behoud. Vandaag loopt mijn Vodafone abonnement af en gaat mijn nieuwe KPN abonnement in. Alleen werkt mijn  KPN simkaart nog niet. Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement nu precies in?

Hoi @GeertjDijk . Welkom bij kpn.

Op de overstapdatum wordt je bij je oude provider ergens tussen 8:00 en 15:00 afgesloten. Daarna kan het tot 2 uur duren vooralleer je bij de nieuwe provider (kpn) bent aangesloten.
Gebruik dus je Vodafone sim totdat je geen verbinding meer hebt. Daarna de kpn.

De meeste telefoons zijn tegenwoordig dual-sim, dan kunnen er 2 simkaarten in 😉.

Tenzij je een telefoon hebt met 1 x e-sim en 1 x fysieke sim. Dan gaat dat truukje niet op.


Wat vreemd dat het dan nu nog niet werkt. Mijn oude Vodafone abonnement is gisteren verlopen.

En mijn KPN simkaart werkt nog steeds niet.

Heb de overstap geregeld bij de Phonehouse, dadelijk maar even contact met hun opnemen.

Overigens werkt mijn Vodafone abonnement nog steeds...


Hallo @GeertjDijk zolang Vodafone nog werkt is je KPN abo nog niet actief, daar krijg je een SMS van en bij Vodafone merk je dat die lijn dan niet meer werkt.

 


Oke, dan wachten we het nog even rustig af.

Dank jullie wel.


Hallo @GeertjDijk 

Als het goed is heb je van KPN een paar e-mails gehad. Eén daarvan had het onderwerp:

Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd (ordernummer xxxxxxxxx)

waarin het volgende stond

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer zetten wij over op xx-xx-2022. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

Die datum valt op een werkdag ná het einde van het contract bij de oude provider en houdt rekening met de opzegtermijn van 1 maand bij die provider.

Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?

  • We zetten uw nummer over tussen 11.00 en 16.00 uur
  • Als u met de simkaart van uw huidige aanbieder geen bereik meer hebt, plaats dan uw nieuwe simkaart van KPN in uw toestel

Succes met de overstap. Mijn overstap verliep 4 maanden geleden probleemloos in 5-10 min.


Ik ben er inmiddels achter wat het is.

Heb op 27-08 het nieuwe KPN abonnement afgesloten. Ivm de 1 maand opzegtermijn van mijn vorige provider betekend dit dat het KPN abonnement op 26-09 ingaat.

Was een kleine miscommunicatie tussen de Phonehouse en mij. De medewerker had aangegeven dat op 19-09 het KPN abonnement zou ingaan. 

Moet dus nog even geduld hebben.


Hmm, een maand na 27-8 is bij mij nog altijd 27-9. Dat is een tot en met datum, en dan zal de overname per 28-9 zijn naar mijn idee.